به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

پی آر پی صورت

پی آر پی صورت

پی آر پی یا پی آر پی صورت روشی برای جوانسازی پوستی است که به دلیل عوامل متعددی شادابی خود را از دست داده است زیرا پوست جوان و سالم یکی از آرزوهای همه افراد جامعه است. اما به مرور زمان و به دلیل افزایش سن خطوط و چین و چروک هایی روی پوست ظاهر می شود که می تواند جوانی صورت شما را تحت الشعاع قرار دهد.

با گذشت زمان، روش های مختلفی برای جلوگیری از پیری سریع پوست مورد استفاده قرار گرفت، از جمله استفاده از روغن ها، کرم ها و داروهای گیاهی مختلف. اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی روش های زیادی برای بازگرداندن شادابی و جوان سازی پوست وجود دارد که یکی از جدیدترین روش های آن پی آر پی صورت می باشد. اگر می خواهید در مورد روش پی آر پی صورت اطلاعاتی به دست آورید، پس تا پایان این مقاله از آریاطب با ما همراه باشید.

پی آر پی صورت چیست؟

پی آر پی صورت روشی جدید و نسبتا پیشرفته است که به پوست صورت و بدن کمک می کند تا از خود محافظت کند. در طول روند پیری، پوست توانایی خود را برای تولید الاستین و کلاژن از دست می دهد و این باعث می شود پوست جوانی و شادابی خود را از دست بدهد. تزریق پی آر پی یک روش طبیعی است که از ترکیبات خون بیمار برای تحریک و تجدید بافت های آسیب دیده در صورت، گردن، سر و سینه، دست ها و بدن استفاده می کند. چند سی سی از خون بیمار گرفته می شود و با استفاده از کیت های مخصوص، غلظت پلاکت 3 تا 5 برابر بیشتر از مقدار اولیه می شود. پی آر پی یک روش نسبتاً جدید و بنیادی سلول درمانی در علم پزشکی است که از اوایل دهه 90 در زمینه های مختلف پزشکی مانند علم و جراحی زیبایی، جراحی فک و صورت، جراحی قلب، ارتوپدی و غیره استفاده می شود.

از طرفی پلاسما که یکی از اجزای مهم خون محسوب می شود، با تجمع در پوست می تواند اثر معجزه آسایی بر روی پوست بگذارد. در PRP صورت، پزشک پلاسما را از خون خود فرد تهیه می کند و سپس آن را به نواحی مورد نظر تزریق می کند. این کار باعث افزایش گردش خون و تحریک پوست برای تولید الاستین و کلاژن می شود. پس در ادامه این روند جوانسازی پوست را خواهیم داشت.

پی آر پی صورت

PRP چگونه انجام می شود؟

پی آر پی صورت در مراحل و نواحی مختلفی انجام می شود اما این مراحل در همه نواحی یکسان است. مراحل انجام PRP صورت به شرح زیر است:

آزمایش خون

در این مرحله یک نمونه خون در حدود پنج تا پانزده میلی لیتر از شما گرفته می شود سپس خون جمع آوری شده وارد کیت پی آر پی صورت می شود و برای مرحله ی بعد حاضر می شود.

نمونه خونی که از بدن فرد گرفته می شود در سانتریفیوژ قرار می گیرد و طی فرآیندی خاص تمامی پلاکت های خون جدا شده و پلاسمای صورت PRP تهیه می شود. در این مرحله پلاکت های PRP فعال شده و آماده تزریق به ناحیه مورد نظر می شوند ، این فرآیند حدود یک ربع زمان می برد.

اگر می خواهید از روند درمان پی آر پی صورت نتیجه عالی بگیرید، با پزشک خود صحبت کنید که در صورت امکان نمونه خون شما را دو بار سانتریفیوژ می کند، زیرا این کار باعث ضخیم شدن پلاسما می شود و تاثیر بسزایی در روند جوان سازی دارد.

میکرونیدلینگ

پس از انجام اقدامات فوق، پوست بیمار ضد عفونی و با کرم ها و داروهای بی حس کننده آغشته می شود. سپس با استفاده از دستگاه میکرونیدلینگ، زخم های ظریفی توسط سوزن های موجود در دستگاه در سطح پوست ایجاد می شود و با حرکت دستگاه در نواحی مورد نظر، لایه های پوست به عمق 2 میلی متر آماده تزریق پی آر پی می شوند.

فرآیند میکرونیدلینگ قبل از انجام پی آر پی صورت، چین و چروک ها را کاهش می دهد و پوست را برای فرآیند تولید کلاژن تحریک می کند.

تزریق پی آر پی در صورت

مرحله آخر تزریق پی آر پی به نواحی مورد نظر بیمار است و اصولا تمامی این مراحل در یک جلسه انجام می شود. پس از تزریق مستقیم PRP صورت تهیه شده از پلاسما، ایجاد سلول های بنیادی در ساختار پوست آغاز می شود و سطح پوست آسیب دیده توسط میکرونیدلینگ شروع به بازسازی می کند.

پس از مدتی از درمان تزریق پی آر پی صورت، احساس سفتی در پوست خود خواهید داشت زیرا ساختار پوست شما به طور کلی تغییر کرده است.

قبل از انجام پی آر پی صورت، لازم است که برای یک جلسه قبل از تزریق با بهترین پزشک پی آر پی صورت مشورت کنید و تمام سوابق پزشکی و انتظارات خود را در رابطه با درمان پی آر پی صورت در اختیار او قرار دهید.

پی آر پی صورت

مواردی که قبل از پی آر پی باید رعایت شود

  • حداقل 3-4 روز قبل از انجام PRP از مصرف داروهای ضد التهابی خودداری کنید
  • دو هفته قبل از پی آر پی از مصرف مکمل ها و داروهایی که خون را رقیق می کنند خودداری کنید.
  • در زمان تزریق یک وعده غذایی کامل بخورید و آب بنوشید.
  • ملاحظات بعد از PRP صورت

پس از انجام پی آر پی صورت می توانید تا حد امکان استراحت کنید، تا 48 ساعت از نواحی تحت درمان استفاده نکنید. اما برای جذب بهتر پلاسما می توانید پوست صورت خود را به آرامی با حرکات دایره ای ماساژ دهید. ممکن است در شروع تزریق احساس درد خفیف و سوزش داشته باشید که به مرور زمان از بین می رود.

پس از تزریق، پزشک معمولاً داروهایی را تجویز می کند که می توانید از آنها برای بهبود و موثرتر کردن تزریق استفاده کنید. همچنین تا دو هفته پس از عمل از استعمال دخانیات و نوشیدن الکل خودداری کنید.

مزایای پی آر پی چیست؟

همانطور که قبلا اشاره کردیم، تزریق PRP به صورت باعث تحریک کلاژن در پوست می شود و می تواند به عنوان یک جوان کننده طبیعی استفاده شود. سایر مزایای پی آر پی عبارتند از:

  • کاهش چشمگیر خطوط ریز و چین و چروک روی پوست
  • از بین بردن جای جوش و جای زخم
  • بهبود رنگ و بافت پوست
  • سفت شدن پوست صورت
  • میزان رطوبت پوست را افزایش دهید
  • کاهش منافذ باز
  • درمان پی آر پی بهترین و ایمن ترین روش درمانی است زیرا به جز پلاکت خون فرد از مواد مصرفی دیگری استفاده نمی شود.
  • از آنجایی که خون فرد برای خودش جمع آوری و تزریق می شود، هیچ عارضه ای ندارد و باعث انتقال بیماری و عفونت نمی شود.
  • این روش هیچ خطری برای تشکیل تومور ندارد.
  • اثر این درمان می تواند تا یک سال ادامه داشته باشد.
  • آنتی بادی های موجود در پلاسمای خون به عنوان آنتی بیوتیک برای انسان عمل می کنند.

نواحی تزریق پی آر پی

پلاکت‌های پی آر پی حاوی فاکتورهای رشد هستند که می‌توانند عامل اولیه در روند ترمیم و بازسازی بافت را در اختیار بدن قرار دهند. این عوامل باعث رشد، تکثیر و تمایز سلول های مختلف پوست و بافت می شود و منجر به افزایش کلاژن، الاستین، ماده بین سلولی و تولید عروق جدید می شود. در آخر سلول های بنیادی به سلول های بافت آسیب دیده تبدیل می شود. این فرآیند توسط مواد ترشح شده توسط پلاکت ها هدایت می شود و باعث ترمیم بافت های آسیب دیده می شود. پلاکت ها ظاهری کروی دارند که از تکه تکه شدن سیتوپلاسم سلول های مگاکارپوسیتیک در مغز استخوان به وجود می آیند.

پلاکت های خون از خونریزی رگ های خونی در هنگام آسیب دیدن بافت جلوگیری می کنند و با ایجاد پلاک و ترشح پروتئین های خاص، بافت را ترمیم می کنند. از طریق این فرآیند، بافت ها بازسازی می شوند.

برای درمان درد با پی آر پی، پلاکت ها با سایر مواد موثر در بازسازی بافت ترکیب شده و در سرنگ های مخصوص ریخته می شوند. پس از تزریق، بافت ها تحریک شده و ترمیم شروع می شود. پی آر پی یک فرآورده خونی است، یعنی پلاسمای غنی از پلاکت، که در فرآیند جداسازی از خون تازه و بدون انعقاد تهیه می شود.

پی آر پی صورت

تزریق پی آر پی برای جوانسازی صورت

از تزریق پی آر پی می توان برای جوانسازی پوست در قسمت های مختلف صورت استفاده کرد ، مهمترین کاربردهای PRP در این زمینه عبارتند از:

  • درمان سیاهی دور چشم
  • جوانسازی تمام نواحی صورت
  • در درمان اسکارهای ناشی از آکنه و جراحی موثر است
  • خطوط ریز دور چشم (پای کلاغی) و خطوط ریز دور لب
  • کل ناحیه صورت به جز مناطقی که اخیراً فیلر یا بوتاکس تزریق شده است

کاربرد پی آر پی در جوانسازی پوست و درمان چین و چروک صورت و گردن

یکی از کاربردهای پی آر پی، جوانسازی و رفع چین و چروک صورت، رفع خطوط خنده و دور چشم و گردن برای درمان طبیعی علائم پیری است. پی آر پی یک درمان موثر و ایمن است ، امروزه بسیاری از افراد از پلاسمای غنی از پلاکت برای جوانسازی صورت استفاده می کنند، زیرا این روش درمانی بسیار راحت و بدون عوارض جانبی است که نتایج بلندمدت و کوتاه مدتی را به همراه دارد، مشروط بر اینکه ارگانیسم بتواند فاکتورهای رشد خود را ایجاد کند.

در یک روز، می توانید نتایج چشمگیری را مشاهده کنید که برای مدت طولانی دوام خواهند داشت. علاوه بر این، این روش بسیار مقرون به صرفه تر از روش های تهاجمی و جراحی است. به علاوه، نیازی به مراقبت های بعدی ندارید و می توانید بلافاصله به سر کار خود بازگردید. فواید پی آر پی بسیار زیاد و خطرات آن کم است، بنابراین برای افرادی که می خواهند صورت و گردن خود را جوان کنند، انتخاب خوبی است. تزریق پی آر پی فیبروبلاست ها و تولید کلاژن را فعال می کند که بافت پوست را فراهم می کند.

استفاده از پی آر پی در درمان سیاهی، گودی، کیسه و چین و چروک دور چشم

درمان سیاهی، گودی و تورم زیر چشم یکی از بهترین کاربردهای پی آر پی است.  اخیراً از پی آر پی برای درمان سیاهی و چین و چروک دور چشم  استفاده می شود. بسته به اهمیت تیرگی و چین و چروک، تعداد جلسات درمانی مشخص می شود، اما به طور متوسط در یک جلسه، 1.5 میلی لیتر پلاسمای غنی از پلاکت به ناحیه پیش چشمی و چین و چروک پای کلاغی تزریق شد ، اثر آن بر بهبودی ناحیه مورد نظر سه ماه پس از درمان با سطح پایه مقایسه شد ، بهبود تیرگی و کاهش چین و چروک در ناحیه اطراف چشم از نظر آماری معنی دار بود و امروزه به عنوان یک درمان موثر و ایمن برای ناحیه مورد نظر توصیه می شود.

استفاده از پی آر پی در درمان جوانسازی و چین و چروک پشت دست

پی آر پی یکی از موثرترین روش ها برای صاف کردن و پرکردن چین و چروک پشت دست است. این نوع پیری پوست دست به طور طبیعی با افزایش سن رخ می دهد. پیری دست ها با کاهش حجم پوست، خاصیت ارتجاعی کمتر پوست، افزایش چین و چروک، بیرون زدگی رگ ها، سفت شدن تاندون ها و مفاصل آشکارتر می شود. افزایش سن بر بافت های دست اثر می گذارد. این در لایه های بالایی پوست به نام لایه های اپیدرمی رخ می دهد که بیرونی ترین لایه پوست است که می تواند در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب، مواد شوینده، کار با مواد شیمیایی، سیگار کشیدن و غذا ایجاد شود.

پس از بیحسی ناحیه آسیب دیده برای تزریق، پلاسمای غنی از پلاکت به دست بیمار تزریق می شود. از این تزریق می توان برای چین و چروک دست ها، ناحیه آرتروز یا تاندون های آسیب دیده نیز استفاده کرد. برخلاف جراحی، پی آر پی به بیمار اجازه می دهد تا به سرعت به فعالیت های روزانه خود بازگردد.

استفاده از پی آر پی در درمان اسکارهای جراحی، سوختگی، آکنه و اسکارهای ناشی از آن

طبق مطالعات اخیر، PRP برای درمان اسکارهای جراحی، سوختگی و آکنه ثابت شده است. آکنه یک مشکل بالینی مهم با پیامدهای روانی جدی است. پلاسمای غنی از پلاکت انتخاب مناسبی برای درمان آکنه و اسکارهای آتروفیک است که باعث بهبود روند بیماری می شود. علاوه بر این، از آنجایی که PRP اتولوگ است، خطر عوارض جانبی مانند خشکی پوست و رد آن را کاهش می دهد. نشان داده شده است که PRP علاوه بر ترمیم کلاژن، روند بهبود را تسریع می‌کند، التهاب را تنظیم می‌کند و با مهار باکتری P.acnes باعث بهبودی می‌شود.

مکانیسم عمل PRP همچنین شامل آزادسازی پپتیدهای ضد میکروبی قوی از گرانول های آلفا پلاکتی است. اگرچه مطالعات زیادی در مورد اثربخشی PRP در برابر آکنه وجود دارد، اما این یک گزینه درمانی بالقوه در درماتولوژی و پزشکی زیبایی است. با توجه به توسعه مقاومت میکروارگانیسم‌های مولد آکنه در برابر آنتی‌بیوتیک‌های رایج و تفاوت بین گونه‌ها و سویه‌های میکروارگانیسم‌ها، از PRP و اثرات آن برای درمان استفاده می‌شود.

پی آر پی همراه با تزریق چربی

لیپوترانسفر روشی است که در آن سلول های چربی از پهلو و شکم بیمار به مقدار لازم (تقریباً 20 تا 30 سی سی) برداشته می شود و پس از جدا شدن از سلول های چربی زنده، به عنوان پرکننده بیولوژیکی مشتق شده از خود فرد استفاده می شود. بدن به منظور حجم دادن به ناحیه ای از بدن یا صورت، پرکردن عیوب پوستی و اغلب با هدف جوانسازی صورت، در محل های مورد نظر تزریق می شوند. سلول های چربی را می توان با PRP مخلوط کرد و بعد به نواحی موردنظر تزریق کرد. این کار باعث تحریک رگزایی می شود و در نتیجه منجر به بقای سلول های چربی و ارتباط آنها با بافت های اطراف می شود. با این عمل ماندگاری نتایج درمان دو تا سه برابر می شود و نتیجه به دست آمده زیباتر و ماندگارتر می شود.

نحوه استفاده از این درمان زیبایی

این مورد در علوم مختلف پزشکی مانند دندانپزشکی، جراحی فک و صدا و درمان زخم های عمیق مورد استفاده قرار گرفته است. این روش درمانی یکی از مطمئن ترین و طبیعی ترین روش های درمانی در جهان است. در این روش درمانی، فاکتورهای رشد پلاکت ها، فیبروبلاست ها یا سایر سلول های بنیادی باعث تشکیل کلاژن می شوند. همانطور که می دانید کلاژن ها تاثیر زیادی در جوانی و شادابی پوست دارند و به لطف تولید کلاژن جدید می توانید پوستی شاداب، زیبا و جوان را بازیابی کنید.

از آنجایی که PRP باعث تحریک فیبروبلاست ها می شود، به تدریج و کم کم می توانید اثر درمانی آن را مشاهده کنید. با این حال، اولین اثرات را می توان دو تا سه هفته پس از درمان اولیه مشاهده کرد. این زمانی است که وقتی دو یا سه ماه از اولین درمان می گذرد بهترین نتیجه را می گیرید.

PRP برای چه مواردی استفاده می شود؟

  • PRP برای جوانسازی صورت، پوست، بدن و دست ها استفاده می شود.
  • همچنین چین و چروک های پویا را از بین می برد.
  • جای زخم ها، جای جوش و سوختگی و غیره را از بین می برد.
  • همچنین خطوط اخم و خطوط خنده را درمان می کند.
  • ریزش موی سر یا ابرو را از بین می برد.
  • همچنین پف و سیاهی چشم را از بین می برد.
  • رشد مجدد و تقویت مو.
  • همچنین زخم های عصبی و مزمن یا زخم های دیابتی را بهبود می بخشد.
  • همچنین علائم کشش و ترک های پوست را کاهش می دهد.
  • باعث افزایش کیفیت پوست و ایجاد پوستی شاداب می شود.

این روش چگونه پوست را جوان می کند؟

پی آر پی یا پلاکت ها دارای فاکتورهای رشد هستند، این فاکتور یکی از مهم ترین عوامل ترمیم و بازسازی بافت های پوست است. در این روش پوسته پلاکت با مواد خاصی شکسته شده و فاکتورهای رشد آزاد می شوند و در نهایت باعث رشد و تکثیر سلول ها و بافت های پوست می شوند. اگر این ماده در کنار فولیکول های مو تزریق شود باعث افزایش رشد مو می شود که به طور طبیعی اتفاق می افتد. اگر از پی آر پی برای پوست استفاده شود، می تواند کلاژن و الاستین را افزایش داده و با تقویت پوست و بافت پوست، چین و چروک را از بین ببرد و در نهایت پوستی شاداب به شما بدهد برای این کار می توانید به مرکز جوانسازی پوست مراجعه کنید

PRP صورت مانند یک معجزه برای درمان چین و چروک، سیاهی دور چشم یا جوانسازی پوست دست عمل می کند

استفاده از پلاسمای خون در زیبایی

پلاسما درمانی یا پی آر پی نه تنها برای بازسازی پوست صورت بلکه برای جلوگیری از چین و چروک و پیری نیز استفاده می شود. این روش می تواند ناحیه اطراف چشم و پلک ها را بهبود بخشد و از شما در برابر چین و چروک، سیاهی،  گودی محافظت کند ، وقتی این روش را با تزریق چربی انجام می دهید، ماندگاری را افزایش می دهید. پی آر پی یک روش بسیار موثر برای درمان ریزش مو و کمر و یا حتی طاسی است. این روش طول عمر مو را افزایش می دهد و ترمیم پذیری مو را تقویت می کند. همچنین موهای خواب آلود یا کرکی را تقویت می کند ، البته به یاد داشته باشید که این روش جایگزین کاشت مو نمی شود ، می توانید کاشت مو انجام دهید و با PRP نتایج بهتر بگیرید.

در پایان

پی آر پی صورت یکی از روش های طبیعی جوانسازی است که در آن فرآیند جوانسازی و شادابی پوست با استفاده از پلاسمای تهیه شده از خون فرد و تزریق مستقیم به صورت انجام می شود. پی آر پی روشی جدید، ایمن و موثر است که از ترکیبات خون بیمار برای تحریک و تجدید بافت های آسیب دیده صورت، گردن، سر و سینه، دست ها و بدن استفاده می کند.

پست های مرتبط 0 نظرات
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی