تعمیر آنگل
تعمیر آنگل
تماس بگیرید
تعمیر اسکیلر
تعمیر اسکیلر
تماس بگیرید
تعمیر cad
تعمیر cad
تماس بگیرید

تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی

با گذر زمان و پیشرفت علم، تجهیزات و ابزار دندانپزشکی نیز پیشرفته تر می شوند و قابلیت های جدیدی به آن ها افزوده می شود. امروزه پیشرفته ترین ابزار دندانپزشکی در اختیار دندانپزشکان قرار دارد که با استفاده از آن ها می توانند بهترین خدمات را بیماران شان ارائه دهند. پیشرفته تر شدن این ابزار به این معناست که تعمیر آن ها نیز نسبت به قبل دشوارتر شده و به تخصص نیاز دارد.

شرکت تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی

تعمیر این تجهیزات باید در مراکز معتبر و تحت نظر کارشناسان ماهر انجام شود. افرادی که در زمینه تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی فعالیت دارند باید به خوبی با انواع تجهیزات و قطعات آن ها آشنایی داشته باشند. در صورتی که تعمیر نزد افرادی انجام شود که به کار خود تسلط ندارند نتایج مطلوبی حاصل نخواهد شد.

کارشناسان ما در شرکت آریا طب با این تجهیزات و نحوه تعمیر آن ها آشنایی دارند و قادرند که پیشرفته ترین ابزار دندانپزشکی را در مدت زمان کوتاه تعمیر کنند و به شما تحویل دهند. در این قسمت به معرفی برخی از ابزاری می پردازیم که شرکت آریا طب در زمینه تعمیر آن ها تخصص دارد:

تعمیر کمپرسور دندانپزشکی:

کمپرسورها از مهم ترین ابزار و تجهیزاتی هستند که در زمینه دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرند. در صورتی که عملکرد این ابزار دندانپزشکی با مشکل روبرو شود امکان کار کردن با یونیت دندانپزشکی هم وجود ندارد. علت این امر این است که یونیت بدون کمپرسور امکان کار کردن ندارد.

برای فراهم نمودن هوای فشرده ای که تمیز است به کمپرسورهای دندانپزشکی نیاز است. این ابزار با فراهم نمودن هوای فشرده پاک و باکیفیت امکان حرکت دادن تجهیزات گوناگونی را فراهم نموده است. از آن جایی که تجهیزات دندانپزشکی در تماس با دهان بیمار که قسمت حساسی از صورت است قرار می گیرند باید هوای فشرده ای که فراهم می شود کاملا تمیز و عاری از هر گونه آلودگی باشد تا منجر به بیمار شدن فرد نشود.

کمپرسورهای مناسب ویژگی هایی نظیر تولید صدای کم دارند که باعث حفظ آرامش بیماران و دندانپزشکان در کلینیک های دندانپزشکی می شود. اما حتی اگر کمپرسوری با بهترین عملکرد را انتخاب کنید، امکان خراب شدن آن و به مشکل خوردن عملکرد آن وجود دارد.

کمپرسور یک ابزار خیلی حساس است که فردی که آن را تعمیر می کند باید دانش کافی در این زمینه داشته باشد. در صورت نداشتن دانش و مهارت لازم ممکن است که کمپرسور به طور کامل خراب شود و نیاز به خرید کمپرسور جدیدی باشد. همان طور که می دانید خرید کمپرسور جدید می تواند خیلی هزینه بر باشد. در این شرایط می توانید برای تعمیر کمپرسور دندانپزشکی با کارشناسان ما در شرکت آریا طب تماس حاصل کنید تا راهنمایی های لازم را به همراه خدمات ویژه به شما ارائه دهند.

تعمیر آمالگاماتور دندانپزشکی:

معرفی

برای این که دندانپزشکان قادر باشند دندان های بیماران را پر کنند باید از مواد بخصوصی استفاده کنند که نام آن ها آمالگام می باشد. آمالگام ها از موادی نظیر این موارد تشکیل شده اند:

  • نقره
  • مس
  • قلع
  • سرب
  • سایر مواد

نکته قابل توجه این است که اگر جیوه را با سایر مواد مخلوط کنند خیلی زود حالت سخت به خود می گیرد و نمی توان آن را شکل داد و برای پر کردن دندان ها از آن استفاده کرد. آمالگام ها به صورت پودری به دندانپزشکان عرضه می شوند. این پودرها بدون هیچ جیوه ای می باشند و تنها هنگامی که دندانپزشکان قصد دارند برای پر کردن دندان ها آن ها را مورد استفاده قرار دهند، با جیوه مخلوط می کنند. دستگاه آمالگاماتور به همین منظور طراحی شده است و همچون یک همزن امکان ترکیب کردن راحت مواد ذکر شده را فراهم نموده است.

تعمیر آمالگاماتور دندانپزشکی

همان طور که ذکر شد از پودر آمالگام در دستگاه های آمالگاماتور دندانپزشکی استفاده می شود. از آن جایی که بعد از روشن کردن این دستگاه لرزش هایی در آن ایجاد خواهد شد، این لرزش ها به مرور سبب فشرده شدن پودر می شوند. در این شرایط پودر کافی از دستگاه عبور نمی کند و عملکرد آن با مشکل روبرو خواهد شد. البته امکان بروز مشکلات دیگری برای آمالگاماتور نیز وجود دارد.

از آن جایی که هر روزه مدل های متنوعی از ابزار و تجهیزات دندانپزشکی (نظیر دستگاه های آمالگاماتور) به بازار عرضه می شوند، در صورت به مشکل خوردن عملکرد دستگاه ها، نمی توان گفت که تمام تعمیرکاران با قطعات و سیستم پیشرفته آن ها آشنایی دارند. تعمیرکاران باتجربه به خوبی می توانند ایراد آمالگاماتور را تشخیص دهند و برای اصلاح آن اقدام کنند. شرکت آریا طب با سابقه درخشانی که در زمینه تعمیر آمالگاماتورها دارد قادر است که خدمات منحصر به فردی را به شما ارائه دهد. در صورت بروز هر گونه اختلال در عملکرد آمالگاماتور آن را با کارشناسان ما در میان بگذارید تا در عرض مدت زمان کوتاهی، حرفه ای ترین خدمات را دریافت کنید.

تعمیر توربین دندانپزشکی:

معرفی

برای ایجاد برش روی دندان ها و ترمیم آن ها به ابزاری به نام توربین دندانپزشکی نیاز است. این ابزار که در تنوعی از مدل ها به شما عرضه می شود به سوراخ کردن دندان ها کمک می کند.

مشکلات توربین دندانپزشکی

به علت استفاده مکرر از توربین های دندانپزشکی در مطب ها و کلینیک های دندانپزشکی احتمال خراب شدن آن ها وجود دارد. توربین دندانپزشکی از قطعات گوناگونی ساخته شده است که در صورتی که عملکرد یکی از آن ها با مشکل روبرو شود، دستگاه قادر به ادامه فعالیت خود نمی باشد. از جمله مشکلاتی که ممکن است برای توربین های دندانپزشکی پیش بیاید و تعمیر آن ها را تبدیل به امری ضروری کند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لق شدن فرز توربین
  • شل شدن فرزگیر توربین
  • درآمدن فرز از جای خود
  • انسداد و گرفتگی آب
  • به مشکل برخوردن عملکرد بلبرینگ ها
  • شنیدن صداهای غیر عادی از توربین
  • لرزش بیش از حد توربین
  • به مشکل برخوردن عملکرد کارتریج توربین

حتی اگر توربین های دندانپزشکی را در بهترین شرایط نگهداری کنید و مواظب آن ها باشید باز هم بعد از مدتی ممکن است عملکرد آن ها دچار مشکل شود و نیاز به تعمیر این ابزار دندانپزشکی داشته باشید. در این شرایط باید تعمیر توربین را به مراکزی بسپارید که علاوه بر تجربه بالا، از قطعات باکیفیتی برای تعمیر استفاده می کنند. به همین دلیل است که می توانید به کارشناسان تعمیر تجهیزات دندانپزشکی در شرکت آریا طب اعتماد کنید و تعمیر ابزار حساس و پیشرفته خود را به ما بسپارید.

تعمیر اتوکلاو دندانپزشکی:

از آن جایی که خیلی از ابزار و تجهیزات درمانی در انواع یکبار مصرف در دسترس نیستند باید از یک ابزار مشترک برای تمام بیماران استفاده کرد. از آن جایی که پس از استفاده از این ابزار احتمال انتقال عوامل بیماری زا از یک بیمار به بیمار دیگر افزایش پیدا می کند بهتر است از ابزاری به نام اتوکلاو استفاده کنید. در مراکز درمانی برای استریل کردن ابزار و تجهیزات مهم از اتوکلاوها استفاده می شود.

این ابزار پرکاربرد میکروارگانیسم های بیماری زا همچون گونه های گوناگون میکروب ها و ویروس را از بین می برد و تجهیزات گوناگون را به طور موثر ضد عفونی می کند.

از آن جایی که در دندانپزشکی، تجهیزات در تماس مستقیم با دهان فرد و خون قرار می گیرند باید به طور درستی آن ها را استریل کنید. مکانیزم عملکرد اتوکلاوها بر اساس بخار می باشد. این ابزار با بخاری که تولید می کند می تواند میزان زیادی از این عوامل بیماری زا را از بین ببرد.

برای استفاده از این دستگاه تنها نیاز است که ابزار مورد نظرتان را در دستگاه قرار دهید، سپس دستگاه با بخار، آن ها را تمیز و عاری از هر گونه میکروب خواهد کرد. رعایت بهداشت در زمینه دندانپزشکی موضوعی است که نباید از آن غافل شد زیرا در صورت عدم رعایت، عوارض جانبی جبران ناپذیری گریبان گیر بیماران خواهند شد.

محلول ها و سایر مواد ضد عفونی کننده نمی توانند به طور کامل تجهیزات را تمیز و عاری از میکروب کنند. اما اتوکلاو ابزاری مطمئن است که می تواند در مدت زمان بسیار کوتاه تجهیزات مورد نیاز دندانپزشکان را استریل کند و در زمان آن ها صرفه جویی کند.

یکی از اجزای این دستگاه نوار شاخص استرلیزه می باشد. با گذشت زمان این نوار در معرض خراب شدن قرار می گیرد و به تعویض و تعمیر آن نیاز است. علاوه بر این سایر قسمت های دستگاه اتوکلاو نیز ممکن است با مشکل روبرو شوند. در این شرایط باید تعمیر را به افراد کاربلد بسپارید که توانایی انجام آن را دارند. کارشناسان ما در شرکت آریا طب برای تعمیر دستگاه های اتوکلاو دندانپزشکی آموزش های لازم را دیده اند و می توانند مشکلات این دستگاه را فورا تشخیص دهند. از جمله عواملی که برای تعمیر اهمیت دارد استفاده از قطعات اصل می باشد و ما در شرکت آریا طب از قطعات باکیفیتی برای تعمیرات اتوکلاوها و سایر ابزار دندانپزشکی استفاده می کنیم.

هزینه تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی

هزینه هایی که ما در شرکت آریا طب برای تعمیرات ابزار دندانپزشکی شما در نظر گرفته ایم در مقایسه با خدمات ویژه و منحصر به فردی که ارائه می دهیم بسیار مقرون به صرفه می باشند. همچنین شما می توانید با پشتیبانی آریا طب در تماس باشید و سوالات تان را از کارشناسان ما بپرسید.

از جمله افتخارات ما، رضایت بالای مشتریانی می باشد که خدمات تعمیر تجهیزات دندانپزشکی مطب یا کلینیک خود را به ما سپرده اند.