دستگاه لیزر موی زائد

  • دستگاه لیزر مو یکی از پرمخاطب ترین روش های درمان موهای ناخواسته ی بدن است. عملکرد آن اینگونه است که نور لیزر هر چیزی که تیره‌رنگ باشد را حرارت داده و می‌سوزاند. با حرارت دادن و سوزاندن موی تیره‌ رنگ داخل فولیکول مو، خود فولیکول نیز آسیب می‌بیند و از بین می‌رود. هرکدام از موهای بدن ما دارای یک چرخه‌ی رشد و استراحت هستند. در یک زمان مشخص اکثر موهای بدن ما در فاز استراحت هستند و تعداد کمی از آن‌ها در فاز رشد هستند. اگر هنگام لیزر موهای زائد ، فولیکول مو در فاز استراحت باشد، اشعه لیزر بر آن اثری ندارد.به دلیل مشخص نبودن فاز استراحت است که برای از بین بردن تمامی ‌موها به چندین جلسه درمان با لیزر، با فاصله های زمانی مشخص نیاز است. با هر جلسه رفع موهای زائد تعدادی از فولیکول‌های فعال مو سوخته می‌شوند و بالاخره پس از مدتی تمامی‌ موها از بین می‌روند.
  •  
  • عوامل ایجاد مو : ابتدا باید به اصلی ترین موضوع یعنی عوامل ایجاد مو بپردازید که عموما به دو صورت هورمونی وغیرهورمونی ناخواسته ظاهر می شوند اختلالات هورمونی یا ابتلا به تخمدان پلی کیستیک باعث می شود خانم ها در قسمت هایی از بدن خود که به طور طبیعی مو ندارند، با موهای ضخیم مواجه شوند پیشنهاد می شود که ابتدا علل ایجاد موی زائد خود را ریشه یابی کرده سپس درصورت عدم ایجاد مشکل درمان لیزری را آغاز کنید و برای پیشگیری جایگزین موی جدید داروی تجویز توسط پزشک را همزمان با لیزر استفاده کنید .پرمویی غیر هورمونی درفع دائمی مو خوش شانس تر است طبق تجربه ی متخصصین پوستی هرچه رنگ موتیره تر و ضخامت مو بیشتر رفع مو با لیزر درمانی نتیجه ی بهتری خواهد داشت.
  •  
    • نکته مهم : روش درمان لیزر برای افرادی که حداقل کمتر از 3 ماه است که سولاریوم کرده اند یا حمام آفتاب گرفته اند بسیار خطرساز است زمان دقیقی برای افراد مشمول وجود ندارد و به برگشتن رنگ پوست یا به اصطلاح دو رنگ نبودن رنگ پوست بستگی دارد و حتما باید توسط یک مشاور مطلع معاینه شود.همچنین بیماران مبتلا به بیماری های پوستی نیز حتما با مشورت پزشک جلسات لیزر درمانی را شروع کنند. بانوان باردار نیز منع هستند اما در دوران شیردهی بلا مانع است و کوچکترین خطری برای مادر و نوزاد ندارد.
  •  
  •  برای انتخاب دستگاه لیزر موهای زائد باید به دو نکته توجه داشت : نوع تکنولوژِی دستگاه نوع برند پس جلسات لیزر نیزاز هیچگونه ماده ی آرایشی حتی ضدآفتاب استفاده نکنید ولی می توان از کرم های ضد التهاب برای پیشگیری از سوزش،خارش یا قرمزی جلوگیری کرد و از 1ماه قبل هم از هیچ روش شیو کردن بجز ژیلت استفاده نکنید.

دستگاه لیزر موی زائد