آسکینا پاشنه
آسکینا پاشنه
تماس بگیرید

محصولات پانسمان نوین

پانسمان واژه فرانسوی است که معانی مختلفی دارد از معانی آن می توان به شستشو ، مرهم گذاری و بستن جراحات اشاره کرد.

هدف از پانسمان چیست؟

هدف از پانسمان محل زخم سرعت بخشیدن به فرآیند بهبودی زخم می باشد همچنین از پانسمان برای پیشگیری از عفونت و نیز جلوگیری از خونریزی استفاده می شود پانسمان به فرایند التیام زخم کمک بسیار زیادی می کند و همچنین از زخم در برابر صدمات مکانیکی و یا فیزیکی محافظت می کند و عایق خوبی برای دما می باشد و همچنین می تواند رطوبت زخم را حفظ کند.

چگونه یک زخم را پانسمان کنیم

اینکه چگونه یک زخم را پانسمان کنیم بستگی به نوع و محل زخم دارد ولی در کل در زمان پانسمان باید توجه داشت تا به فرایند قطع خونریزی و کاهش درد کمک شود.

نکاتی که در زمان پانسمان می تواند به فرآیند خوب شدن سریع زخم کمک کند استفاده از محلولهای شستشو مانند سرم نمکی و یا مواد ضدعفونی کننده مانند بتادین ، آب اکسیژنه قبل از پانسمان است.

یک پانسمان خوب چرا پانسمانی است:

 قبل از  پانسمان حتما محل زخم را شستشو دهید یک پانسمان خوب باید حتما با شکل و اندازه زخم تناسب داشته باشد و بتواند ترشحات زخم را به خوبی جذب کند بدون آنکه اجازه دهد باکتری ها به محل زخم نفوذ و در محل زخم رشد کنند و همچنین باید توجه داشت که محل زخم نباید بیش از حد خشک باشد یک پانسمان خوب باید بتواند دما و رطوبت لازم را در بستر زخم به خوبی حفظ نمایند.

پانسمان گاز آغشته به عسل مدی هانی

همانطور که از اسم این پانسمان مشخص است این پانسمان به عسل آغشته شده است و خاصیت غیر چسبندگی دارد به این معنی که پانسمان شما به سطح زخم نخواهد چسبید این نوع پانسمان می تواند کمک بسیار زیادی به درمان انواع زخم های حاد و مزمن کمک کند.

 زخم های عفونی یکی  از نوع  زخم هایی است که باید با حساسیت بیشتری آن را پانسمان کرد و پانسمان گاز آغشته به عسل مدی هانی به خوبی این نوع از زخم ها را درمان می کند همچنین از این نوع پانسمان می‌توانید در درمان بافت های سلولی استفاده کنید.

چنانچه خدای ناکرده  دچار سوختگی شدید ، می توانید با خیال آسوده از پانسمان گاز آغشته به عسل مدی هانی استفاده کنید و تاثیر بسیار بالا  و فوق العاده آن را مشاهده کنید زیرا این پانسمان در درمان انواع سوختگی ها نیز بسیار موثر بوده و وظیفه خود را به خوبی انجام می دهد.

خیلی از افراد در زمان خاصی مجبور به انجام جراحی می شوند و ممکن است در زمان جراحی آسیب های کمی را متحمل شوند یکی از این آسیب ها می تواند بریدگی باشد ، شما به راحتی می توانید از پانسمان گاز آغشته به عسل مدی هانی در درمان آسیب های جراحی نیز استفاده کنید.

افرادی که دارای بیماری دیابت هستند مطمئنا زخم های دیابتی را تجربه  کرده اند ، خبر خوش این است که این پانسمان برای این دسته افراد نیز بسیار مناسب است و کمک بسیار زیادی به بهبودی زخم های دیابتی آنها می کند.

 توجه کنید چنانچه بدن شما و پوست شما به عسل حساسیت دارد به هیچ عنوان از پانسمان گاز عسل در درمان زخم های خود استفاده نکنید.