به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

فیلم رادیوگرافی FLOW DENTAL FV 54

مدل: FLOW DENTAL F757
شناسه محصول: 4631

تماس بگیرید


با توجه به نوسانات قیمت محصولات لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناسان آریاطب تماس بگیرید
تماس بگیرید
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب شماره موبایل خود را وارد نمایید

فیلم رادیوگرافی FLOW DENTAL FV 54

تعاریف کلی در مورد اشعه ایکس :

اشعه ی X ، امواجی الکترو مغناطیسی می باشند که برای تصویربرداری کردن اعضاء داخل بدن انسان بکار می روند. این نوع از امواج طول موجی بسیار کوتاه دارند.و هنگامی که این اشعه به داخل بدن مان نفوذ می کند بتوسط بافتهای مختلف بدن برطبق چگالی بافتی مورد نظر به اندازه ی متفاوتی جذب می شود. برای مثال در استخوانها که بسیار چگالی بالا تری دارند به خوبی اشعه ی را جذب کرده  اما در بافتهای نرم تری مثل پوست، چربی ها و عضله ها به راحتی به اشعه ی  Xاجازه این را می دهند که از آنها عبور کرده و برای همین تصویر استخوانها بر روی عکسهای ساده ی رادیولوژیک سفید تر است ولی بافتهای نرم تر به صورت درجاتی مختلف از رنگ خاکستری دیده می شوند.

فیلم اطفال

در بعضی از انواع عکسهای اشعهX  ، از موادی حاجب استفاده می شود تا گوشه و کناره های برخی از نواحی بدن به خوبی در عکسها مشخص شوند. این مواد یا به شکل خوراکی هستند که مثلاً باعث عالیتر دیده شدن اندازه ی دستگاه گوارش می شوند و یا به شکل تزریقی می باشند که مسیر های عروق خونی را به خوبی نشان می دهند.

تصویر برداری کردن با اشعه X یک تست کاملا بدون درد است ولی گاها کمی ناراحتی در مصرف ماده ی حاجب ممکن است به فرد بیمار دست بدهد.

آیا اشعه ایکس برای مصرف کودکان ضرر دارد؟!

میزانی از یون هایی که در رادیولوژی استفاده می شوند، و در بدن کودکان تجمع می یابند، بسیار ناچیز تر از میزان استاندارد آن می باشد و تندرستیوسلامتی کودک را به خطر نمی اندازند.

تاثیر فیلم اطفال در سلامتی کودکان

در بیشتر بیمارستان ها و مراکز طبی دیده شده است که با استفاده ی از دستگاه هایی همچون: سی تی اسکن ها، اشعه ایکس، کاتتریزاسیون ها و … از بدن کودکان واطفال تصویربرداری می شود. ولی موضوعی که ممکن است والدین را نگرانتر کرده باشد، بحث در مورد ایمنی کودک و سلامتی او می باشد. ولی در تحقیقات نو که انجام شده است، دانشمندان انجمن قلب و عروق آمریکا به این نتایج رسیده اند که پرتو اشعه ی ایکس دستگاه های تصویربرداری کننده استاندارد می باشند و زمینه ی بروز سرطان در اطفال را نیز فراهم نمی کنند.

و همچنین انجمن پیشگیری از سرطان آمریکا بر روی بیش از ۳۳۷ طفل زیر شش ساله این آزمایش مهم را انجام دادند، که در معرض اشعه ی ایکس قرار گرفتند. ولی جالب تر این بود که میزان یون هایی از اشعه ی ایکس در بدن کودکان بسیار کمتر از میزان استاندارد شده بود و نتیجتا خطری تندرستی کودکان را تهدید نمی کرد.

سوال می شود که کدامین روش های اشعه ی ایکس یا تصویربرداری کردن سهمی بیشتر در دزهای جمعی مردم و بیمار دارد ؟

 سی تی اسکن و روش های مداخله ای جویانه روش های با دوز بالا تر می باشند. دز بیماران در سی تی اسکن ها موضوعی مهم برای کودکان به حساب می آیند. چون گزارشات حاکی نشان می دهد که در بعضی مراکز، فاکتورهای پرتودهی کردن برای سی تی اسکن کودکان همانند بزرگتر ها می باشد.

و اینکه آیا ملاحظاتی فنی خاص برای کم کردن پرتوگیری بیماران و حفظ کردن کیفیت تصاویر در رادیوگرافی کودک و فیلم اطفال لازم است ؟

جواب ما مثبت است و اگر به طور کلی بگوییم استفادهکردن از کنترل اتوماتیک شده پرتوگیری به خاطر این موضوع که حس گرها از لحاظ سایز و هندسه ی آنها برای بزرگسالان طراحی شده پس متناسب نیستند. و همچنین در مورد تجهیزات امنیتی که برای بیماران در نظر گرفته می شوند، باید به شکلی  قرار گیرند که از بافت هایی که برای حفاظت کردن از آن ها استفاده شده ، محافظت شود. و از تکرار غیر لازم آزمایشات هم باید جدا خودداری شود

  • فیلم رادیوگرافی دندانپزشکی

0

میانگین امتیاز

0%توصیه شده(0 از 0)
0%
0%
0%
0%
0%
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

1 2 3 4 5
توجه: لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده در آگهی های زیر، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
گالری تصاویر و ویدیو
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب اطلاعات خود را وارد نمایید
اطلاع از موجودی
ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی