به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

    کورت رحمی توماس

مدل:     کورت رحمی توماس
دسته بندی: جراحی عمومی
شناسه محصول: 5404

تماس بگیرید


با توجه به نوسانات قیمت محصولات لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناسان آریاطب تماس بگیرید
تماس بگیرید
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب شماره موبایل خود را وارد نمایید

    کورت رحمی توماس

انواع کورتاژ

 

کورتاژ ساده شده و تراشنده d&c

کورتاژ ساکشنی و یا مکنده

 

مدت زمان انجام دهی عمل کورتاژ تقریبا چقدر است؟

این عمل به زمانی در حدود بیست دقیقه نیازمند است.

در هر دو نوع از روش ها پزشک در ابتدا اسپکولوم را وارد واژن بیمار کرده و بعد از آن  دهانه ی رحم و واژن  را با یک محلولی که ضد عفونی کننده است پاک سازی می کند .

انجام دهی کورتاژ در چه افرادی تقریبا مجاز است؟

اگر در طی زمان بارداری نتایج تست های غربالگری جنین دال بر وجود داشتن نقصی در جنین  بمانند تشکیل نشدن سر، کلیه‌ ها ، مثانه ، معده ، دست‌ ها و یا پا ها ، بیرون زدگی مغز از سر نوزاد ، مبتلا بودن به تیروزومی های ۱۳ ،۱۸  ، ۲۱۱ و  قرار گیری روده‌ها خارج از حفره ی شکمی باشد .

قبل از هفته ی ۱۸ بارداری مجوز های خاص بتوسط پزشکی قانونی برای انجام دهی کورتاژ و سقط های جنین صادر شده و به وسیله ی این عملیات می توانید  جنین خود را نیز سقط کنید .

 D/C به طور معمول تحت بی‌هوشی عمومی انجام شده ولی از طریقه ی بی­‌حسی موضعی، بی حسی نخاعی و اپی­دوارل نیز ممکن خواهد بود که انجام شود.

برای انجام دهی این عمل بیماران در اتاق عمل بروی تخت ژنیکولوژی قرار­ می گیرد و بعد از بی‌هوشی یا بی­‌حس شدن نخاعی ، در شرایطی کاملاً استریل شده ، ابتدا معاینات لگنی صورت می‌‌گیرد سپس سرویکس یا دهانه رحمی با تناکولوم ( ابزاری که برای نگه داری دهانه رحم است )، گرفته شده و با بوژی ها ( ابزاری برای باز کردن دهانه رحم ) به ‌آرامی دهانه ی رحم باز(dilate) می شود ، سپس با استفاده کردن از کورت ها (ابزاری برای تراشیده شدن داخل رحم ) از تمام جهت ‌های رحم نسوجی تراشیده شده و جهت تست های پاتولوژی ارسال می­‌شود.

به شکل معمول این عمل عارضه‌­ای نداشته اما از عوارض بسیار نادر آن ، سوراخ شدگی رحمی (۶/۰%) و تب های بعد از عمل (۵/۰%) نیز گزارش شده است. عارضه ی سوراخ شدگی رحمی بسیار نادر بوده و بیشتر در رحم­‌هایی رخ می دهد که به­‌شدت به سمت جلو ( anteflexed ) و یا عقبی (retroflexed  ) خم شده باشد ، تنگی در دهانه ی رحم (cervical stenosis  )، حاملگی یا بد خیم بودن رحم نیز وجود داشته باشد، اتفاق می‌ افتد .

 

کورتاژ ها چگونه انجام می شوند؟

در هر دو روش ساکشنی و سنتی شده ، پزشکان اسپکولوم را وارد مهبل می کنند، و سپس دهانه ی رحمی و مهبل را با یک محلول مخصوص ضد عفونی کننده تمیز می نماید. دهانه ی رحم شما به دلایل دفع مقداری از بافت ها گشاد می شود، ولی در غیر این صورت پزشکان به وسیله ی یک میله ی فلزی بسیار باریک دهانه ی رحم را اتساع می دهند. در بیشتر موارد پزشکان به وسیله ی IV و یک نوع از بی حسی موضعی ، دهانه ی رحمی شما را بی حس می کنند. در کورتاژ نوع ساکشنی ، پزشکان به وسیله ی وارد سازی یک لوله ی تو خالی از دهانه ی رحم شما و به طریقه ی مکش بافت مورد نظر را از دهانه رحم شما خارج می سازد. در روش سنتی D&C نیز پزشک به واسطه ی یک ابزارک به شکل قاشق مانند به نام کورت دیواره ی رحم را می تراشند . عملیات انجام کورتاژ در حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه طول می کشد . در صورتی که خون شما عزیزان RH منفی باشد نیازمند به تزریق کردن گلوبولین در مصونیت RH دارید، مگر اینکه خون همسر شما نیز RH منفی باشد.

 

مراحل انجام عمل

 

۱ – تزریق کردن داروی اکسی توسین به بیماران برای متسع کردن دهانه رحمی

 

۲- استفاده از یک بیهوشی عمومی سبک برای انجام دهی این جراحی استفاده می شود.

 

۳- با متصل شدن سرویکس اگر خونی نیز در رحم و عضله ی رحمی حبس شده باشد ، خارج می شود.

 

۴- با یک میله ی جنس فلزی به نام کورت به صورت خیلی آرام و دایره وار دور تا دور دهانه ی رحم کشیده، تا محتویات رحمی خارج شوند .

 

کورتاژ کردن و سقط جنین را چگونه انجام می دهند ؟

 

نکات

طول مدت زمان عمل جراحی کورتاژ بسیار کوتاه است و بیماران در صورت ثابت شدن احوالشان چند ساعت بعد از انجام دهی عمل می توانند به خانه برگردند.

 

 

0

میانگین امتیاز

0%توصیه شده(0 از 0)
0%
0%
0%
0%
0%
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

1 2 3 4 5
توجه: لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده در آگهی های زیر، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
گالری تصاویر و ویدیو
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب اطلاعات خود را وارد نمایید
اطلاع از موجودی
ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی