به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

کورت رحمی سیمس

مدل: کورت رحمی سیمس
دسته بندی: جراحی عمومی
شناسه محصول: 5405

190000

کورت رحمی سیمس

190000
جزییات

کورت J-20-244 surgicon 12mm SIMS

تماس بگیرید
جزییات


با توجه به نوسانات قیمت محصولات لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناسان آریاطب تماس بگیرید
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب شماره موبایل خود را وارد نمایید

کورت سیمس

کورتاژ کردن چیست ؟ تفاوت های  “ کورتاژ” با سقط کردن جنین در چیست ؟

 

 « دیلاتاسیون » و « کورتاژ » و یا ( D&C) مخفف Dilation and Curettage  به معنای اتساع و بیرون آوری جنین یا بافت های داخل رحمی است.عمل است کوچک که برای تشخیص دهی یا درمان کردن بسیاری از بیماری ها که باعث خون ریزی کردن های غیر طبیعی رحمی می شوند به کار می رود .

« دیلاتاسیون » به معنای بازکردن دهانه‌ ی رحمی برای پهن ‌تر یا گشاد کردن آن و « کورتاژ » به معنای تراشیدن و یا برداشتن نمونه‌ای از اندومتر ها و یا بافت درون رحمی برای معاینات بعدی است.

کورت رحمی یا ( Uterine Curette ) ابزاری است بجهت تراشیدن آندومتر ها و محتویات رحمی است.این ابزار بجهت تراشیدن رحمی یا ( کورتاژ ) و نمونه برداری کردن از بافت پوشاننده رحمی بکارمی رود.

فردی که در کمتر از ۷ هفته حامله است می‌تواند از داروها برای خاتمه دهی به بارداری استفاده کند،خانم های حامله، در ابتدا یک قرص « میفپریستون » مصرف می‌کنند تا دیواره‌ ی رحمی نرم و انقباض‌های کم ایجاد شده و دهانه رحم بیشتر باز شود. این فرآیند به خارج شدگی رویان کمک بسیاری خواهد کرد. پس از حدودا ۲ روز یک قرص پروستاگلاندین نیز مصرف خواهد شد تا بعد از ۲۴ ساعت خون‌ ریزی ایجاد شده و ( رویان ) ( ۸هفته ی اول بارداری) از بدن مادر خارج شود.

جراحی– سقط کردن پس از هفته‌ ی هفتم بارداری به طور معمول از طریق جراحی انجام می‌‌شود. برای این کار از بیهوش کردن عمومی استفاده شده و جراح حفره ی رحمی را با ابزاری کاملا مخصوص پاک‌ سازی می‌کند.

عمل سقط به شکل معمول طی یک روز انجام می‌شود؛ پس از سقط شدن عموماً یک هفته استراحت مطلق کافی است.

  D&C (دیلاتاسیون ها و کورتاژ ها) یعنی چه ؟

 

« دیلاتاسیون » به معنای بازکردن دهانه ی ‌رحمی برای پهن ‌تر و یا گشاد تر کردن آن و « کورتاژ کردن » به معنای تراشیدگی و یا برداشتن نمونه‌ای از اندومتر ها و یا بافت درونی رحم برای معاینات بعدی است. برای درک کردن بهتر، خوب است که بدانیم رحم اندامی کاملا عضلانی است که در قسمت تحتانی شکمی قرار دارد. دهانه ی ‌رحم هم « سرویکس » نامیده می‌شود.

 

در سن باروری، هر ماه به میزان ۲ هورمون زنانگی به نام « استروژن » و « پروژسترون » تغییراتی می‌کنند و این تغییرات باعث بروز خون‌ ریزی کردن قاعدگی می‌شود.

 

این نوع هورمون‌ها در تخمدان‌ها ترشح شده و بدن یک زن را برای بارداری آماده می‌کنند. استروژن ها در دوره ی قاعدگی و پروژسترون ها در نیمه ی دوم دوره قاعدگی تولید می‌شوند. پروژسترون ها باعث می‌شوند که لایه ی داخلی رحم ضخیم تر و هر ماه برای جایگزینی تخم لقاح ‌یافته آماده ‌شوند.

 

اگر تخمک ها بارور نشوند، میزان هورمون‌ها نیز کاهش‌ می‌یابند و پیامی نیز به رحم می‌فرستد تا لایه ی داخلی آن فرو بریزد. ریزش کردن لایه داخلی رحم در هر ماه باعث عادات ماهیانه می‌شود. عمل دیلاتاسیون و کورتاژ کردن به طور معمول کاملا بدون مشکل انجام میشود و بهبود یافتن قاعدگی پس از آن معمولا به سرعت و در مدت بسیار کوتاهی رخ میدهد.

 

 این کار ها به چه عللی انجام می‌شوند؟

 

– دیلاتاسیون و کورتاژ ها ممکن ‌است برای کشف کردن و شناسایی شدن دلایل خون ‌ریزی های غیرطبیعی انجام شود. طی این عمل ها نمونه‌ای از بافت رحمی برداشته و در آزمایشگاه ها در زیر میکروسکوپ بررسی می‌شوند تا مشخص ‌شود آیا سلول های غیر‌طبیعی وجود دارند یا نه. این عملیات همچنین در هنگامی که خانمی دچار سقط شده ‌باشد هم انجام می‌شوند و در صورتی که باقیمانده ی پسماند بارداری در رحم باشد، با کورتاژ کردن و دیلاتاسیون خارج می‌شوند. این کار بسیار حائز اهمیت است زیرا ماندن بافت ها ممکن است باعث عفونت یا خون ‌ریزی زیادی شوند.

 

 تکنیک انجام دهی دیلاتاسیون و کورتاژ کردن چیست؟

 

– پزشکان ممکن است در صورت الزام ، قبل از جراحی شدن دهانه‌ ی رحم را کمی باز‌تر کنند و برای این کار وسیله‌ ای باریک داخل دهانه ‌رحم قرار می‌دهند که تا چند ساعت در همان جا باقی بماند. این وسیله مایعات  را از دهانه ‌رحم جذب می‌کند و باعث ان می‌شود که سرویکس یا همان دهانه ی ‌رحمی ورم کند و کمی گشادتر شود، راه دیگری برای باز کردن دهانه ی ‌رحمی، تجویز دارو ها است.

 

 

0

میانگین امتیاز

0%توصیه شده(0 از 0)
0%
0%
0%
0%
0%
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

1 2 3 4 5
توجه: لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده در آگهی های زیر، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
گالری تصاویر و ویدیو
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب اطلاعات خود را وارد نمایید
اطلاع از موجودی
ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی