به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

فشارسنج کودک و نوزاد Hansen

مدل: Hansen
دسته بندی: فشار سنج
شناسه محصول: 8262

تماس بگیرید


با توجه به نوسانات قیمت محصولات لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناسان آریاطب تماس بگیرید
تماس بگیرید
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب شماره موبایل خود را وارد نمایید

فشارسنج کودک و نوزاد 

 

یکی از پرکاربردترین و مهمترین ابزارهای پزشکی، فشارسنج است. به طور کلی فشار سنج ها را می‌توان در دو دسته بزرگسال و اطفال جای داد. دلیل مهمی که فشارسنج اطفال را از بزرگسالان جدا می‌کنند، نحوه گرفتن فشار کودکان است که به مراتب سخت تر از بزرگسالان خواهد بود و اگر به موقع تشخیص داده نشود، امکان ابتلا به بیماری کلیوی، آسیب مغزی، آسیب به چشم و... در طفل وجود خواهد داشت. 
فشار خون بالا در اطفال به دو صورت قابل فهم است. یکی به واسطه آرام نگرفتن خود کودک یا سردردهایی که برای طفل ایجاد می‌گردد و دیگری به شکل خاموش اتفاق می افتد که البته با معاینه پزشک قابل تشخیص خواهد بود. رنج فشار خون نیز در هر سنی متفاوت است و با توجه به شاخص‌هایی چون سن کودک، جثه و... تعریف می‌گردد.
انواع فشار سنج و نحوه کارکردشان
برای اندازه گیری فشار خون توسط فشار سنج باید ابتدا نوع فشار سنج خود را طبق تقسیم بندی‌ای که در بالا انجام داده شد، معین کنید؛ سپس اقدام به بررسی فشار خون نمایید. فشار سنج ها به طور کلی به دو دسته سمعی و دیجیتالی تقسیم می‌شوند که فشار سنج های عقربه ای و جیوه ای در دسته اول جای می‌گیرند. 
۱- عقربه ای: این فشار سنج بسیار دقیق و برای اطفال استفاده می‌شود. البته گفته شده فشار سنج های جیوه ای دقت بهتری دارند. به هر حال باید دانست به واسطه ضربه زدن و تکان دادن فشار سنج جهت حرکت جیوه و نمایش عدد صحیح، امکان نبود دقت کافی برای سنجش فشارخون وجود دارد. کاف‌های موجود در این نوع فشار سنج ها اغلب حساسیتی برای پوست نوزاد ایجاد نمی کنند و به دقت در عملیات اندازه گیری  فشارخون کمک می‌کنند و به راحتی نیز قابل تعویض اند. وقتی فشار درون کیسه هوا تغییر می کند و یا به اصطلاح کاف باد می شود. عقربه حرکت می‌کند و طبق تعیین درجاتی که بر اساس میلی متر جیوه گرفته شده، میزان فشار خون مشخص می‌گردد.
۲- جیوه ای: درجه بندی روی محفظه فشار سنج بر حسب میلی‌متر جیوه مشخص شده است و مقدار فشار از عدد نمایان شده بر صفحه هم سطح جیوه تعیین می‌گردد. توجه نمایید که پیج مخزن جیوه باید تنظیم شده باشد و بسته نباشد تا جیوه بتواند با باد شدن کاف مربوطه، در شیشه جریان یابد و عدد درست را نشان دهد.
۳-  دیجیتالی: که خود آن دارای دو نوع بازویی و انگشتی یا مچی است. درفشارسنج های دیجیتالی میبینیم که بازوبندی به دور بازوی فرد پیچیده می‌شود که این بازوبند دارای یک کیسه هوا نیز هست. یک لوله نیز بدان وصل است که از طرف دیگر به مانیتور اتصال دارد. عددهای موجود بر صفحه مانیتور به واسطه پمپ هوا که به صورت دستی یا خودکار قابل انجام است، میزان فشار فرد را نمایان می‌سازند. پزشکان در هنگام استفاده از این نوع فشار سنج گاها از گوشی نیز استفاده می‌کنند که البته استفاده از آن ضروری نخواهد بود. 
استفاده از انواع دیگر فشارسنج ها مثل فشار سنج مچی یا انگشتی یا ... نیز به همین منوال است. ساخت این نوع از فشار سنج های مچی و انگشتی اغلب برای افرادی مناسب است که دچار چاقی مفرط هستند و یا دارای مشکلات لنفی و سرطان سینه و... اند. دقت نمایید که مچ دست فرد باید سمت چپش یعنی سمت قلبش قرار داده شود. 
مزايا و معايب فشارسنج ها
مسلما هر یک از فشار سنج ها دارای مزایا و معایب مربوط به خود هستند که در ادامه بیان خواهد شد؛
•    انتقال دادن راحت (فشارسنج‌های عقربه‌ای به نسبت فشار سنج های جیوه‌ای راحت تر قابل انتقال اند؛ چون که فشارسنج های جیوه ای مقداری  به حرکت کردن حساس اند و احتمال شکستن و نشت و خرابی و کم شدن دقتشان وجود دارد)
•    ارزانتر بودن یا گرانتر بودن (نمایشگرهای عقربه ای از الکترونیکی‌ها ارزان ترند)
•    دقت بالا یا پایین آن‌ها (آسیب دیدن نمایشگر عقربه‌ای به نسبت الکترونیکی بیشتر است بنابراین دقت کمتری دارند. به دلیل انقباض عروق در انگشت یا حرارت و حالت بدن، نمایشگرهای بازویی و انگشتی و دمچی نیز حساسیت و دقت بالایی ندارند)
•    محدودیت در استفاده یا عدم محدودیت (از آنجایی که افراد و کودکان ناشنوا نمی توانند صدای ضربان قلبشان را بشنوند استفاده کردن از فشارسنج های عقربه‌ای یا جیوه ای برای آنها مناسب نیست. استفاده از فشارسنجهای انگشتی و مسابه آن نیز احتیاج به باتری دارد.)
•    پرخطر یا کم‌خطر بودن ( خطرات جیوه به نسبت بقیه بیشتر است)
•    قابلیتها و امکانات بیشتر ( نمایشگر الکترونیکی قابلیت نمایش تعداد ضربانهای قلب را هم دارد. بنابراین از این جهت بر بقیه برتری دارد. البته برتری دیگر این دستگاه های الکترونیکی ابن است که شخص خودش هم می‌تواند اعداد روی نمایشگر را ببیند و میزان فشارسنج خود را دریابد. 
•    میزان قیمت ( معمولا الکترونیکی ها قیمت بالاتری دارند)

0

میانگین امتیاز

0%توصیه شده(0 از 0)
0%
0%
0%
0%
0%
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

1 2 3 4 5
توجه: لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده در آگهی های زیر، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
گالری تصاویر و ویدیو
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب اطلاعات خود را وارد نمایید
اطلاع از موجودی
ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی