به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

زردی نوزاد و مواردی که باعث بروز زردی نوزادان می ‌شوند

زردی نوزاد و مواردی که باعث بروز زردی نوزادان می ‌شوند

زردی نوزاد شایعترین مواردی که باعث بروز زردی نوزادان می ‌شوند

یکی از اتفاقات شایعی که بعد از به دنیا آمدن نوزاد گریبان او را می گیرد بیماری زردی است که در نوزادان تازه متولد شده یکی از اتفاقات شایع می باشد و رنگ پوست و رنگ چشمان نوزاد متمایل به زردی می ‌شود. باید بگوییم که در اثر افزایش سطح بیلی روبین این اتفاق رخ می ‌دهد. باید بگوییم که کبد مسئول دفع این ماده است و در افراد بالغ و کودکان، این ماده معمولا از طریق کبد دفع می‌ شود و با توجه به این که کبد  نوزادان توان کافی برای این کار را ندارد بیلی ‌روبین دفع نمی شود و این ماده باعث بروز زردی در نوزاد می ‌شود.

شایع ترین علت های زردی

کودکانی که گروه خونی آنها با مادر شان متفاوت است. معمولا در بدن کودکانی که گروه خونی متفاوتی در مقایسه با مادر شان دارند، مقداری پادتن ترشح می ‌شود که می ‌توانند به گلبول‌ های قرمز خون آ نها آسیب برساند و باعث افزایش شدید بیلی‌ روبین شوند ؛

  1. * کبودی یا دیگر خون‌ریزی‌های داخلی هنگام تولد؛
  2. * مشکلات کبدی؛
  3. * عفونت؛
  4. * کمبود آنزیم‌ها؛
  5. * نا هنجاری در گلبول‌ های قرمز خون.

معمولا زردی نهایتا تا دو یا سه هفته از بین می ‌رود و جای نگرانی خاصی هم نیست. با این‌ حال اگر این مشکل بیش از سه هفته طول بکشد، در این صورت باید بگوییم که می‌تواند زمینه ‌ساز مشکلات دیگری باشد. نا شنوایی و آسیب ‌های مغزی مختلف از جمله فلج مغزی، اتفاقاتی هستند که زردی طولانی‌ مدت می ‌تواند در پی داشته باشد. از این رو و با توجه به تاکید آکادمی پزشکی کودکان آمریکا می بایستی که میزان زردی نوزاد زمانی که هنوز در بیمارستان است، حداقل در هر ۸ یا ۱۲ ساعت بررسی شود و پس از انتقال وی به خانه هم هر چند روز یک بار این مسئله بررسی شود.

 

پست های مرتبط 0 نظرات
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی