به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

اتیلن گلیکول

مدل: 100949
دسته بندی: ترکیب آلی
شناسه محصول: 13703
برند: مرک

تماس بگیرید


با توجه به نوسانات قیمت محصولات لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناسان آریاطب تماس بگیرید
تماس بگیرید
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب شماره موبایل خود را وارد نمایید

اتیلن گلیکول مرک

اتیلن گلیکول ساده‌ترین الکل دی‌هیدریک آلیفاتیک با خواص شیمیایی الکل‌ها از جمله توانایی تولید اتر، استر یا اکسید شدن به اسید یا آلدئید و همچنین متراکم شدن برای تشکیل اتر یا جایگزینی با هالوژن است.  واکنش آن با آسیل کلرید یا اسید انیدرید به طور کلی دی استرها را تشکیل می دهد.  تحت حرارت دادن در حضور کاتالیزور (دی اکسید منگنز، اکسید آلومینیوم، اکسید روی یا اسید سولفوریک)، می توان آن را در معرض آبگیری بین مولکولی یا درون مولکولی قرار داد تا اتیلن استال حلقوی ایجاد کند، که می تواند با اسید نیتریک واکنش داده و گلیکول دی ترات (مواد منفجره) تولید کند.  ).  اتیلن گلیکول ماده اولیه برای تولید رزین های پلی استر، رزین های آلکیدی و الیاف پلی استر است.  همچنین می تواند به عنوان ماده مبرد برای مبرد خودرو و موتور هواپیما استفاده شود.  در سال 1980، مقدار گلیکول مورد استفاده به عنوان مبرد برابر با مقدار مصرفی برای تولید پلی استر است.  علاوه بر این، می توان از آن برای سنتز پلیمرهایی مانند الیاف پلی استر نیز استفاده کرد.  اتیلن گلیکول دی ترات، زمانی که در ترکیب با نیتروگلیسیرین استفاده شود، می تواند نقطه انجماد مواد منفجره را کاهش دهد.  اتیلن گلیکول همچنین می تواند به عنوان ماده خام دارویی و پلاستیک و حلال های با جوش بالا استفاده شود.  صنعت از اتیلن به عنوان ماده خام استفاده کرد و ابتدا آن را به اکسید اتیلن تبدیل کرد و سپس برای تولید اتیلن گلیکول هیدرولیز کرد. مشتقات مهم زیادی از اتیلن گلیکول وجود دارد.  پلی اتیلن گلیکول با وزن مولکولی پایین (اتیلن گلیکول مونو اورت، اتیلن گلیکول بی اورت، اتیلن گلیکول تری اورت یا به ترتیب دی اتیلن گلیکول، تری اتیلن گلیکول، تترااتیلن گلیکول نامیده می شود)

نحوه‌ی سنتز در صنعت
صنعت از اتیلن به عنوان ماده خام استفاده کرد و ابتدا آن را به اکسید اتیلن تبدیل کرد و سپس برای تولید اتیلن گلیکول هیدرولیز کرد. 

کاربردها
۱: گلیکول عمدتاً به عنوان عامل ضد یخ برای تهیه سیستم های خنک کننده خودرو و ماده خام برای تولید پلی اتیلن ترفتالات (ماده اولیه الیاف پلی استر و مواد پلاستیکی) استفاده می شود.  
۲: همچنین می توان از آن برای تولید رزین های مصنوعی، حلال ها، روان کننده ها، سورفکتانت ها، نرم کننده ها، مرطوب کننده ها، مواد منفجره و غیره استفاده کرد.  
۳: گلیکول اغلب می تواند به عنوان جایگزین گلیسرول استفاده شود و اغلب می تواند به عنوان عامل هیدراتاسیون و حلال در صنعت دباغی و صنعت داروسازی استفاده شود.  گلیکول دارای قابلیت انحلال قوی است اما به راحتی به اسید اگزالیک متابولیک سمی اکسید می شود و بنابراین نمی تواند به طور گسترده به عنوان یک حلال مورد استفاده قرار گیرد.  
۴: اتیلن گلیکول را می توان به سیال هیدرولیک اضافه کرد و می توان از آن برای جلوگیری از فرسایش مایع هیدرولیک مبتنی بر روغن بر روی لاستیک سیستم استفاده کرد.  
۵: سیال هیدرولیک مبتنی بر آب با اتیلن گلیکول به عنوان یک جزء اصلی یک سیال هیدروماتیک قابل اشتعال است و می تواند در ماشین قالب گیری در هواپیما، خودرو و عملیات در دمای بالا اعمال شود.  
۶: اتیلن گلیکول همچنین می تواند به عنوان ماده خام دارویی و پلاستیک و حلال های با جوش بالا استفاده شود.
۷: اتیلن گلیکول ماده اولیه برای تولید رزین های پلی استر، رزین های آلکیدی و الیاف پلی استر است.  
۸: همچنین می تواند به عنوان ماده مبرد برای مبرد خودرو و موتور هواپیما استفاده شود.

فروش اتیلن گلیکول مرک

شرکت اینترنتی آریا طب فعال در زمینه فروش مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی آماده ارائه خدمات در زمینه فروش اتیلن گلیکول با کیفیت عالی، قیمت مناسب و در مقادیر دلخواه به مشتریان می باشد. این محصول ساخت مرک آلمان بوده و به صورت پودری عرضه می شود. اطلاعات محصول به شرح زیر است و برای اطلاع از قیمت و خرید مرک اتیلن گلیکول می توانید جدول مقابل را مشاهده نمایید.

اتیلن گلیکول یک ترکیب آلی با فرمول C است2 اچ6 O2 به عنوان ماده اولیه در تولید الیاف پلی استر استفاده می شود. این ترکیب از طریق اتیل اتیلن واسط و اکسید اتیلن تولید می شود.

فروش اتیلن گلیکول

خواص مرک اتیلن گلیکول

  • مایع چسبناک
  • بی رنگ
  • بی بو
  • با طعم شیرین (اصلاً آن را نچشید)
  • بسیار سمی

مرک Merck اتیلن گلیکول

عنوان

اتیلن گلیکول

 

مشخصات ظاهری

ضدیخ  مایع غلیظ

بی رنگ _بی‌بو دارنده ی طعم شیرین

برند مصرفی

مرک

 

 

 

 

 

 

اتیلن ‌گیلکول چیست ؟

نوعی ضد یخ ایت که در فصل زمستان کاربرد بالایی دارد  و بسیار سمی  که مسمومیت های  ناشی حاصل از  نشست مایعی است یک ترکیب شیمیایی  آلی است  و فرمول مولکولی C2H6O2 است و این در میان خانواده گلیکول  تنها یک تر کیب ساده است .

ساختار شیمیایی اتیلن گلیکول (Ethylene glycol)

طرز تهیه اتیلن گلیکول ؟

از اتیلن منشاء گرفته که ماده ایی در جهت رسیدن سریع میوه های کال و نارس است با توجه به معادله شیمیایی واکنش می‌دهد و اتیلن گلیکول تشکیل می شود

C2H4O + H2O → HO−CH2CH2−OH

توسط پایه های موجود اسید یا خود پایه تجزیه و کاتا لیز می شود اتیلن گلیکول از مونو کسید کربن در سایر کشورها تشکیل می شود که ذخایر نفت و زغال سنگ را بر عهده دارند و به عنوان ماده ایی برای تهیه اولین پلیمر ها هستند و نوعی ضدیخ در جهت موتور خود رو استفاده می شود و ساختار این ماده به قدری خوب است که کار خنک کنندکی را تسهیل می دارد و گرما را به راحتی انتقال می دهد

کاربرد اتیلن گلیکول ؟

کاربرد بیشتری که دارد در جهت ساخت ضدیخ و ماده خالص این ماده در جهت ساخت پرایمر استفاده می شود البته در صنایع لاستیک سازی از توجه بالایی برخوردار بوده است زیرا در دسته ی حلقه ایی شکل از پرایمر و پلاستیک قرار دارد و ویژگی بارز اتیلن گلیکول خالص این است که دارای ظرفیت گرمایی خاصی است که نصف آن آب است  و وظیفه دارد که در برابر انجماد حفاظت کند و نقطه جوش را بالا ببرد  و اگر در آب به راحتی  حل شود  هیدروژ را مختل می کند  چون دمای خالص این ماده 12درجه فارنهایت است  سرد می شود و یخ می زند  و نوعی ترکیب شیمیایی رخ می دهد  و به عنوان مایع ضد انجماد برای شیشه اتومبیل و هواپیما استفاده می شود  این خاصیت ضدیخ بودن جزو فاکتور های اصلی است زیرا عملکرد مناسبی هم دارد و همین طور مانع از هرگونه انجماد و صدمه به شیشه خودرو ،یا قطعات خودرو می شود  ازاین رو کیفیت اتیلن گلیکول بالا رفته و شناخته شده است .

اطلاعات ایمنی نگهداری از اتیلن گلیکول ؟

چون که در برابر حرارت سریع واکنش می دهد و از خود بخار به شدت سمی تولید می کند استشمام آن باعث  مسمویت است و قابلیت اشتغال این ماده تا 111درجه  هم می رسد  چون  آتش سوزی رخ می دهد محل انبار و ذخیره باید تهویه با سرعت بالا و عملکرد خوب داشته باشد تا مبادا گرما منتشر شود و حریق انجام شود  و باید درب  دارای برچسب حاوی ایمنی باشد و به طور کامل درب ظرف چفت شده باشد تا تشدید بخار سمی روی ندهد  این ماده قابلیت تحریک چشم و دستگاه عصبی را دارد

 

Description

Catalogue Number

100949

Synonyms

Glycol, 1,2-Ethanediol

Description

Ethylene glycol

Overview

EMPLURA® is our low-cost alternative to high-purity qualities. With EMPLURA® we offer a range of solvents for a plurality of basic applications in non-regulated industries and for less demanding applications, preparative laboratory work and cleaning purposes. EMPLURA®solvents provide adequate specifications with the most important parameters.

Product Information

CAS number

107-21-1

EC index number

603-027-00-1

EC number

203-473-3

Hill Formula

C₂H₆O₂

Chemical formula

HOCH₂CH₂OH

Molar Mass

62.07 g/mol

HS Code

2905 31 00

Structure formula Image

 

Applications

Application

Ethylene glycol EMPLURA®. CAS 107-21-1, EC Number 203-473-3, chemical formula HOCH₂CH₂OH.

Physicochemical Information

Boiling point

197.6 °C (1013 hPa)

Density

1.11 g/cm3 (20 °C)

Explosion limit

3.2 - 15.3 %(V)

Flash point

111 °C

Ignition temperature

410 °C

Melting Point

-14 - -10 °C

pH value

6 - 7.5 (100 g/l, H₂O, 20 °C)

Vapor pressure

0.053 hPa (20 °C)

Solubility

1000 g/l

Safety Information according to GHS

Hazard Pictogram(s)



 

Hazard Statement(s)

H302: Harmful if swallowed.
H373: May cause damage to organs through prolonged or repeated exposure if swallowed.

Precautionary Statement(s)

P314: Get medical advice/ attention if you feel unwell.

Storage class

10 - 13 Other liquids and solids

WGK

WGK 1 slightly water endangering

 

Safety Information

Hazard Symbols

Harmful
 

Categories of danger

harmful

R Phrase

R 22-48/22
Harmful if swallowed.Harmful: danger of serious damage to health by prolonged exposure if swallowed.

S Phrase

S 22-36
Do not breathe dust.Wear suitable protective clothing.

Storage and Shipping Information

Storage

Store at +5°C to +30°C.

Specifications

Purity (GC)

≥ 99.0 %

Identity (IR)

conforms

Density (d 20 °C/ 4 °C)

1.112 - 1.114

Chloride (Cl)

≤ 0.0002 %

Fe (Iron)

≤ 0.0002 %

Water

≤ 0.3 %

موارد استفاده مرک اتیلن گلیکول

  • اتیلن گلیکول عمدتاً در فرمولاسیون های ضد یخ (50%) و به عنوان ماده اولیه در ساخت پلی استرهایی مانند پلی اتیلن ترفتالات استفاده می شود.
  • اتیلن گلیکول نیز معمولا در سیستم های تهویه مطبوع آب سرد استفاده می شود.
  • اتیلن گلیکول در صنعت گاز طبیعی برای حذف بخار آب از گاز طبیعی قبل از پردازش بیشتر، مشابه تری اتیلن گلیکول (TEG) استفاده می شود.
  • اتیلن گلیکول همچنین می‌تواند یک جزء جزئی در محلول‌های پاک‌کننده صفحه، همراه با ماده اصلی ایزوپروپیل الکل باشد.
  • اتیلن گلیکول به عنوان یک گروه محافظ در سنتز آلی برای محافظت از ترکیبات کربونیل مانند کتون ها و آلدئیدها استفاده می شود.

خرید مرک اتیلن گلیکول

فروشگاه آریا طب عرضه کننده مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی مفتخر است که می تواند مرک اتیلن گلیکول را با کیفیت تضمینی و قیمت مناسب به تمامی خریداران در سراسر کشور تحویل دهد.

خطرات
 این محصول دارای خطر آتش سوزی و انفجار می باشد.  برای پوست و غشای مخاطی با استنشاق بخارات یا جذب پوست تحریک‌کننده است و اثر مخدر بر روی اعصاب مرکزی ایجاد می‌کند و همچنین باعث آسیب کلیه می‌شود.

شرایط نگهداری
اتیلن گلیکول باید در یک مکان خنک، خشک و دارای تهویه مناسب در ظروف در بسته که مطابق با استاندارد ارتباطی خطرات OSHA برچسب گذاری شده اند ذخیره شود.

0

میانگین امتیاز

0%توصیه شده(0 از 0)
0%
0%
0%
0%
0%
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

1 2 3 4 5
توجه: لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده در آگهی های زیر، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
گالری تصاویر و ویدیو
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب اطلاعات خود را وارد نمایید
اطلاع از موجودی
ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی