به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

مایکو زیل آگار mycozil agar

مدل: quelab
دسته بندی: محیط کشت
شناسه محصول: 6123

تماس بگیرید


با توجه به نوسانات قیمت محصولات لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناسان آریاطب تماس بگیرید
تماس بگیرید
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب شماره موبایل خود را وارد نمایید

محیط کشت مایکو زیل آگار mycozil agar

محیط کشت چیست؟

در محیط های کشت مواد لازم و مناسب برای رشد سلولها وجود دارد. محیط های کشت به سه صورت جامد، ژل و یا مایع هستند. در حالت کلی میتوان گفت که یک محیط کشت شرایط مناسبی را برای تکثیر سلولها دارد. محیط های کشت برای تحقیقات، آزمایشگاه ها، بررسی سلول های بدن انسان و مانند آن به کار میروند. به طور معمول یک محیط کشت باید دارای منبع کربن که منبع انرژی آن به شمار می­رود، باشد. از دیگر مواردی که یک محیط کشت باید آنها را دارا باشد ویتامینها، آمینو اسیدها، رنگ فنول رد، بافر و محلول نمکی هستند.

محیط کشت ها انواع زیادی دارند که برخی از آنها عبارتند از: محیط کشت عمومی، غنی، انتخابی و غنی، تمایزی، بی هوازی، ترابری و سنجش. این محیط های کشت دارای کاربردهای خاص و متفاوت هستند که هرکدام به نوع خود قابلیت هایی دارند. این کاربردها و قابلیت ها شامل شمارش، تشخیص و جداسازی سلولها میشوند. ما در این مقاله میخواهیم اطلاعاتی را درباره محیط کشت مایکو زیل آگار و آگار بدهیم.

کاربرد محیط های کشت :

لازم به ذکر است که محیط های کشت جامد در اکثر مواقع با آگار مخلوط شده و پس از طی مراحلی، مورد استفاده قرار میگیرند. محیط های جامد پس از اینکه با آگار مخلوط میشوند از طریق دستگاه پخش کننده وارد ظرف پتری دیش شده و پس از آن شروع به جامد شدن میکنند. نکته قابل توجه این است که سلول­ های حیوانی که در محیط کشت قرار دارند روی سطحی صاف رشد میکنند اما برخی باکتریها نیز ممکن است در محیط های کشت مایع و یا جامد رشد کنند.

آگار چیست؟

آگار عصاره ای خشک از جلبک های قرمز است. به طور کلی آگار به شکل باریک، نازک و شفاف و یا گرد سفید است که بی مزه میباشد و بویی ندارد. آگار غالبا ژله مانند و در آب سرد نامحلول است. لازم به ذکر است که آگار کاربردهای زیادی دارد برای مثال میتواند به عنوان جایگزینی برای ژلاتین و یا نگهدارنده به کار برود.

از مهم ترین کاربرد آگار میتوان به این اشاره کرد که این ماده در تهیه محیط کشت میکروبی استفاده میشود برای مثال در تهیه مایکو زیل آگار از آن استفاده میشود. در آگار یک ماده ژل مانند وجود دارد که یک پلی ساکارید به حساب می آید که این ماده از دیواره سلولی برخی از جلبک های قرمز گرفته میشود. خود آگار از دو پلی ساکارید آگارز و آگاروپکتین ترکیب شده است. آگارز موجود در آگار تقریبا هفتاد درصد میباشد.

کاربردهای آگار و مایکو زیل آگار :

همانطور که اشاره شد از آگار در تهیه محیط های کشت استفاده میکنند. در محیط های کشت مواد مغذی دیگری هم وجود دارد اما آگار اصلی ترین ترکیب محیط های کشت است. مواد مغذی و آگار که در محیط کشت وجود دارند به باکتریها و قارچ ها این امکان را میدهند که در محیط رشد کنند و در مکان های مختلف از جمله آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار بگیرند. باکتریها و قارچ هایی که در این محیط های کشت( با استفاده از آگار) رشد میکنند را میتوانیم در زیر میکروسکوپ نیز مشاهده کنیم.

نوع دیگری از آگار که آگار تجاری نام دارد به شکل پودر است اما پس از مخلوط شدن با آب به شکل ژله ای در آمده و در محیط های کشت مورد استفاده قرار میگیرد. بر اساس نیازهای محیطی متفاوت میکروبها فرمولاسیون های مختلفی برای کشت آنها وجود دارد. مایکو زیل آگار نیز از آگار تشکیل شده و یک محیط کشت مناسب به شمار میرود. محیط کشت هایی مانند مایکو زیل آگار که دارای آگار هستند برای اندازه گیری حرکت میکروارگانیسم ها و همچنین جنبش و تحرک آنها مورد استفاده قرار میگیرند.

لازم به ذکر است که سلولها قادر بر این هستند که در ساختار ژله مانند رشد کنند. جنبش و حرکت میکروارگانیسم ها با گذر زمان در محیط های کشت قابل مشاهده خواهند بود. از آگار در تهیه مایکو زیل آگار استفاده میشود و از مایکو زیل آگار نیز عمدتا در قسمت میکروب شناسی آزمایشگاه ها استفاده میشود که کارایی و کاربرد بسیار زیادی دارد. لازم به ذکر است که از آگار در ماده قالب گیری دندانپزشکی ها نیز استفاده میکنند. از دیگر کاربردهای آگار میتوان به یک ترکیب مجاز در تهیه کود زیستی و در تهیه دسر اشاره کرد.

جمع بندی :

همانطور که ذکر شد آگار کاربردها و ویژگی های مختلفی دارد برای مثال از این ماده در میکروبیولوژی و زیست گیاهی استفاده میشود. همچنین این ماده کاربردهای درمانی مختلف و تاثیرگزاری دارد. مایکو زیل آگار  نیز از آگار تهیه شده و در آزمایشگاه های میکروب شناسی از این محیط کشت، استفاده بسیاری میشود. محیط های کشت مانند مایکو زیل آگار همچنین در تحقیقات و بررسی سلولهای بدن انسان نیز کاربرد دارند و مورد استفاده قرار میگیرند. بدون محیط کشت، شمارش، تشخیص و جداسازی سلولها امکان پذیر نیست به همین دلیل امروزه استفاده از محیط های کشت بیشتر شده و شمارش و... سلولها را برای همه آسان کرده اند.

 

 

 

0

میانگین امتیاز

0%توصیه شده(0 از 0)
0%
0%
0%
0%
0%
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

1 2 3 4 5
توجه: لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده در آگهی های زیر، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
گالری تصاویر و ویدیو
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب اطلاعات خود را وارد نمایید
اطلاع از موجودی
ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی