به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

محیط کشت بلاد آگار

مدل: 500 گرم (مرک)
دسته بندی: محیط کشت
شناسه محصول: 15393
برند: مرک

تماس بگیرید

500 گرم (مرک)

تماس بگیرید
جزییات

100 گرم (کیولب)

تماس بگیرید
جزییات

500 گرم (کیولب)

تماس بگیرید
جزییات


با توجه به نوسانات قیمت محصولات لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناسان آریاطب تماس بگیرید
تماس بگیرید
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب شماره موبایل خود را وارد نمایید

خرید محیط کشت خون آگار پایه

خرید محیط کشت خون آگار همچنین با نامهای محیط کشت خونی آگار با استفاده از محیط کشت بلاد آگار پایه طیف گسترده‌ای از باکتری‌های بیماری زا و غیر بیماری زا را رشد می‌دهید. بدون هیچ گونه افزودنی، محیط کشت خونی آگار را می توان برای نگهداری کوتاه مدت کشت های ذخیره استفاده کرد. با افزودن سرم و سایر مواد غنی شده، این محیط برای کشت بسیاری از ارگانیسم های سختگیر مناسب است. با افزودن خون، محیط برای تعیین واکنش های همولیتیک که معیارهای مهم تشخیصی برای بسیاری از ارگانیسم ها هستند، مناسب می شود.

خرید محیط کشت بلاد آگار

محیط کشت بلاد آگار پایه (Blood Agar Base) یک محیط بسیار مغذی است که عموماً به عنوان یک محیط پایه برای تهیه آگار خون با افزودن خون استفاده می شود. همچنین می توان از آن به عنوان یک محیط عمومی بدون افزودن خون استفاده کرد. بیشتر به عنوان شناخت سخت باکتری ها مناسب می‌باشد برای محیط رشد غنی شده و باکتری ها می‌باشد. ارگانیسم ها که رشد بالایی دارند در محیط معمولی قابل استفاده نمی‌باشند محیط جامد و مغذی می باشد. بیشتر به عنوان غیرفعال کننده در جهت آزاد سازی فاکتورهای رشد اساسی V از بلاد آگار گرم استفاده می‌کنند. گرم بودن بلاد آگار سبب تولید شک۵لات آگار می‌گردد که رشد باکتری‌ها را پشتیبانی می‌کنند.

محیط کشت بلاد آگار

خرید محیط کشت بلاد آگار (دهیدراته) (Blood Agar Base) در طی تحقیقات بر روی اشریشیا کلی و سایر باکتری های تابش شده از محیط کشت خون آگار پایه استفاده شد. مناسب ترین محیط برای بررسی فاژهای کلستریدیوم پرفرنجنس 3 و به عنوان پایه محیط انتخابی برای کلستریدیوم پرفرنجنس 4 بود. از آن به همراه فنل فتالئین فسفات اضافه شده برای تشخیص استافیلوکوک 5 مولد فسفاتاز و با نمک و آگار اضافه شده برای ارزیابی آلودگی سطحی تجهیزات و لاشه خوک استفاده شد. برای تعیین دامنه شوری رشد فلاووباکتری های دریایی 7 استفاده شده است. همه محصولات برای فروش در همه مناطق موجود نیستند.

کاربرد محیط کشت بلاد آگار

دو کاربرد چشمگیری محیط کشت (Blood Agar Base) که دارد: ۱. تعیین نوع مقدار همولیز موجود را انجام می‌دهد. ۲. جداسازی یا به نوعی شناسایی  حساسیت ضد میکروبی زا انجام می ‌دهد.

اطلاعات کشت میکروب در محیط کشت بلاد آگار

محیط کشت بلاد آگار چیست؟

محیط کشت بلاد آگار نوعی محیط کشت غیر انتخابی می باشد چون مواد مغذی بسیاری در خود قرار داده به عنوان رایج ترین محیط  آزمایشگاهی استفاده می شود.

در واقع محیط مناسبی برای رشد باکتری های سرسخت می باشد که میکرو ارگانیسم ها را تولید می کند دارنده حدود ۵ الی ۱۰ درصد سلول خونی برگرفته از پستانداران می‌باشد پستاندارانی چون اسب  که در محیط پایه قرار دارند.

بیشتر به عنوان جداسازی و حساسیت برخی ضد میکروب‌ها قابل استفاده می‌باشد محیط کشت بلاد آگار قابلیت شناسایی خواص همولیز موجود در باکتری را فراهم می‌سازد.

همولیز همان تجزیه خونی می‌باشد که مقدار آنزیم آزاد‌سازی می‌کند به طوری که گلبول قرمز را لیز و هموگلوبین را آزاد سازی می کنند .

محیط کشت خونی آگار یا بلاد آگار در طی این فرایند 3 نوع همولیز تولید می کند:

همولیز کامل و همولیز ناقص.عدم همولیز که هریک دارنده ی ویژگی های خاصی می‌باشند. که تمامی سه مراحل بستگی که باکتری هایی که دارای  آنزیم می‌باشند است و برخی نیز فاقد هرگونه آنزیم هستند و در اطراف پرگنه شفافیت یا تغییر رنگ را مشاهده می‌کنید.

اکثرا در آزمایشگاه نمونه هایی که نیاز به بررسی دارند از بلاد آگار استفاده می‌کنند زیرا حمایت کننده از باکتری های دشوار می‌باشد و اغلب توسط میکروب شناسان قابل استفاده می‌باشد.

این محیط کشت برگرفته از پایه تریپتون که منشاء پروتئینی دارد گرفته شده است که متشکل از کلرید سدیم و حدودی خون می باشد .

باکتری های این محیط بلاد آگار آنزیم های خارج سلولی ترشح می‌کنند تا بر روی گلبول قرمز عمل کند تا لیز شود یا تغییر رنگ می‌دهند و تمایل به تغییر به رنگ سبز می‌یابند فاکتورهای تولید شده توسط این محیط  به سه عامل دما ، ph و اکسیژن بستگی دارد.

به عنوان آزمایش غربالگری در برخی مواد اولیه به کار می‌رود که به شناسایی یک باکتری کمک می‌کند. گاهی در ایالت های متحده آمریکا دیگر مشاهده می‌کنید که از سیب زمینی نیز برای تولید برگرفته شده است.

اجزای تشکیل دهنده محیط کشت خون آگار

محیط کشت بلاد آگار جزو معروف ترین و پرکاربردترین محیط شناخته شده است.

مواد تشکیل دهنده بلاد آگار حاوی عصاره گاو ،آب مقطر و ۵ درصد خون گوسفندی می‌باشد.

باید پی اچ این مقدار در بین تعادل  ۷ تا ۷ /۵ قرار گیرد.

بلادها در یخچال به مدت یک هفته پایدار هستند زمانی پایداری بیشتری پیدا می‌کنند که از هرگونه بخیر آب جلوگیری شود ارتقا پایداری پیدا می کند.

به محیط کشت بلاد آگار محیط کشت آگار خوندار هم می گویند  گاما همولیز زمانی که بلاد آگار با تولید میکروارگانیسم قادر به لیز کردن گلبول قرمز نباشد تولید می‌شود.

محطویات محیط کشت Blood Agar Base

طرز تهیه محیط کشت بلاد آگار

ترکیب مقداری آگار مغذی با آب مقطر ترکیب و حرارت می‌دهند تا به طور یکنواخت محلول یک دستی تولید شود در دمای مناسب که از قبل تعیین شده با مدت پانزده دقیقه قرار دهید تا آگار مغذی خنک شود  و دوباره گرم کنید حین گرم شدن نباید حبابی تولید شود  در نهایت محیط کشت بلا‌د آگار هم تولید می شود.

فروش محیط کشت مرک خون آگار

آریا طب یک شرکت فعال در زمینه فروش انواع لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی پرکاربرد است که در زمینه فروش انواع رسانه های کشت نیز فعالیت دارد. فروش محیط کشت مرک بلاد آگار از طریق این صفحه امکان پذیر است. محیط کشت بلاد آگار مرک ساخت شرکت مرک آلمان بوده و با کیفیت و قیمت تضمینی عرضه می گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محیط کشت بلاد آگار به مقاله زیر توجه کنید.

قیمت بستر کشت

دث بلاد آگار یا آگار خون یکی از پرمصرف ترین محیط های کشت در آزمایشگاه میکروبیولوژی است. این محیط کشت به عنوان یک محیط کشت غنی طبقه بندی می شود و برای شناسایی و رشد اکثر میکروارگانیسم ها استفاده می شود. محیط کشت بلاد آگار حاوی مقداری پپتون به عنوان منبع غذایی، عصاره مخمر و 5 درصد خون گوسفند است. برخی از باکتری ها به دلیل داشتن آنزیم خاصی توانایی لیز گلبول های قرمز (همولیز) را دارند.

ویژگی های محیط کشت خون مرک آگار

  • حاوی مواد مغذی و خون گوسفند
  • امکان انتخاب محیط با افزودن آنتی بیوتیک

استفاده از محیط کشت مرک خون آگار

  • تمایز میکروارگانیسم ها بر اساس خواص همولیتیک آنها
  • بررسی توانایی همولیز باکتری ها
  • رشد میکروارگانیسم های بیماری زا
  • تهیه بستر مناسب برای رشد پاتوژن هایی که رشد آنها دشوار است

خرید محیط کشت خون مرک آگار

از طریق این صفحه می توانید محیط کشت خون مرک را از شرکت آریا طب خریداری کنید. خرید از آریا طب به صورت آنلاین بوده و به تمام نقاط تهران و ایران از طریق پست ارسال می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید بستر کشت بلاد آکار یا سایر بسترهای کشت می توانید با همکاران ما در واحد پشتیبانی فروش تماس حاصل فرمایید.

تفاوت محیط کشت بلاد آگار و شکلات

  • دو محیط کشت معروف و رایج که زمان اضافه کردن خون در دو محیط متفاوت می‌باشد.
  • در محیط کشت شکلات باید در دمای بالا خون گرم شود تا سبب لیز شدن گلبول های قرمز و در نهایت شکستگی هموگلوبین شود تا محیط شکلات به دست می آید که دارنده ی دو نوع فاکتور می باشد که به وضوح نشان دهنده این است که نوعی حمایت کننده برای رشد باکتری های سخن می باشد.
  • متشکل از عصاره ی پودری حاصل از جلبک قرمز تولید شده  که به صورت قطعات بسیار نازک با شفافیت بالا  که به رنگ سفید حتی خاکستری نیز ترکیب می شود.
  • حالت پودری آگار مانند ژلاتین عمل می‌کند و به صورت مایعات قابل یافت می‌باشد.
  • زمانی حلالیت پیدا میکند که در آب جوش ترکیب شود. ماده ای ژله ایی می باشد که حکم ژلاتین را ایفا می‌کند.
  • تولید شده از ماده پلی ساکارید می باشد  به استحکام دیواره ی سلولی کمک می‌کند
  • این جلبک ها را در حرارت بالا قرار دهید آگار موجود درون آن ها به صورت عصاره خارج می‌شود
  • آگار ترکیب آگارز و آگاروپکتین می‌باشد که به صورت واحد خطی مکرر قابل تکرار است
  • گاهی مانند ملین که یک کاهش دهنده اشتها می باشد عمل می کند
  • به دلیل حالت سوستری و جامدی که دارد بیشتر در محیط کشت عمل می‌کند  پیش ماده ایی می باشد که بسیاری از آنزیم ها بر روی آن اثر‌می‌گذارند و تعدادی محصول در طی این فرایند تولید‌می‌شود .
  • در زیست گیاهی کاربرد بالایی هم دارد که در محیط کشت  آگار را با سایر مواد ترکیب می‌کنند که این مواد ویتامینی و غذایی می‌باشد که امکان ریشه زنی در شرایط استریل را فراهم می‌کند بیشتر به عنوان ژله ساز عمل می‌کند
  • می توان آگار را به عنوان یک بافت دهنده نشان داد که در میان محصولات لبنی قابل یافت می‌باشد دوز مصرفی پایینی دارد و بسیار به مقرون صرفه می باشد
  • گاهی جایگزین ژلاتین می شود تا در ژله پاستیل از آگار بهره وری می‌کنند .
  • حالت ژله ای آگار به دلیل وجود جلبک قرمز و عملکردی که به عنوان حلال دارد باعث شده حتی به عنوان ژلاتین قابل استفاده باشد
  • حتی پلیت هایی که دارای آگار می باشند هم در محیط کشت میکروبی خاصیت دارد زیرا به عنوان اندازه گیر حرکت میکرو ارگانیسم ها عمل می‌کند سویه ها قادر به حرکت در ژله ها می‌باشند
  • بیشتر به عنوان قالب گیر در پزشکی عمل‌ می‌کند تا قالب گیری استخوان ها سریعا انجام گردد در دندان پزشکی هم کاربردی برای پر کردن دندان ها به عنوان ماده ی با کیفیت شناخته شده است .
  • حتی ترکیب مجازی در ساخت اکثر کودهای زیستی و سوبسترایی برای ایجاد واکنش و رسوب قابل استفاده می‌باشد به دلیل قابلیت ژله ایی در دسر و بستنی ها نیز کاربرد دارد .

بلاد آگار

بلاد آگار محصولی از برند جهانی شناخته شده ی مر‌ک می‌باشد که این برند چون جهانی می باشد و دارنده ی هزارن مواد آزمایشگاهی هستند برای روند بهتر فروش خود از کاتالوگ هایی استفاده می‌کنند  تا به راحتی محصول مد نظر را بیابند بیشتر از طریق ایجاد کد  می توانند با زمان کوتاه و کاربردی محصول  بلاد آگار را بیابند و محصول با کیفیت با قیمت مناسب را خریداری کنند.

در طی مطالب تولید شده یافتید که محصولات آگار و بلاد آگار بسیار کاربردی و خاصیت ژله ایی دارند این خاصیت موجب به کار روی بالای این محصول در محیط های کشت شده است و با قیمت مقرون به صرفه ایی قابل استفاده می‌شود بهتر است که در تولید بلاد آگار حرارت معیین و شرایط لازم را ایفا کنید تا زمان لازم برای کنترل از دست شما خارج نشود تا بتوانید بلادآ‌گار را با شرایط مناسب تولید کنید و در صورت نیاز از این محصول و محصول آگار که حاصل عصاره می باشد تا حد نیاز قابل استفاده باشد.

عکس بسته بندی محیط کشت بلاد آگار (Blood Agar Base)

0

میانگین امتیاز

0%توصیه شده(0 از 0)
0%
0%
0%
0%
0%
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

1 2 3 4 5
توجه: لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده در آگهی های زیر، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
گالری تصاویر و ویدیو
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب اطلاعات خود را وارد نمایید
اطلاع از موجودی
ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی