به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

کلرید باریم

دسته بندی: مواد
شناسه محصول: 13742

تماس بگیرید


با توجه به نوسانات قیمت محصولات لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناسان آریاطب تماس بگیرید
تماس بگیرید
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب شماره موبایل خود را وارد نمایید

باریم کلرید

 کلرید باریم با فرمول مولکولی BaCl2 متشکل از کریستال های بی رنگ که در آب محلول هستند، در حمام های عملیات حرارتی و در آزمایشگاه ها به عنوان یک معرف شیمیایی برای رسوب سولفات های محلول استفاده می شود. باریم کلرید یک ترکیب معدنی به شمار می‌رود این یکی از رایج ترین نمک های محلول در آب باریم است. مانند بسیاری دیگر از نمک های باریم محلول در آب، سفید، بسیار سمی است و رنگ زرد مایل به سبز را به شعله می بخشد. همچنین رطوبت سنج است و ابتدا به دی هیدرات BaCl2(H2O)2 تبدیل می شود. کلرید باریم کریستالی شکل و به رنگ سفید است و بو ندارد و همچنین در شرایط محیطی پایدار است و حلالیت بالایی در آب دارد.
ترکیب باریم کلراید در آزمایشگاه و صنعت به طور گسترده‌ایی به کار گرفته نمی‌شود.

باریم کلرید یکی از مهمترین نمک های محلول در آب باریم به حساب می آید. همانند ترکیبات دیگر باریم یک ترکیب سمی است و رنگ شعله آن زرد مایل به سبز مشاهده میشود. این ترکیب در تولید رادیوم به عنوان محصول جانبی کشف شد.

باریم کلرید مرک

باریم کلراید یک ترکیب شیمیایی است که از ویژگی ها و خواص هایی برخوردار می باشد که در ادامه چند مورد از آن ها را برای شما نام برده و توضیح می دهیم ؛ باریم کلراید یک ترکیب شیمیایی یونی است که فرمول شیمیایی آن به صورت βαCl2 می باشد ، باریم یکی از نمک های مهم محلول در آب شناخته شده است که سمی می باشد و شعله ی آن ب رنگ زرد مایل به سبز است ، ماری کوری این تر کیب را به عنوا ن محصول جانبی تو لید رادیوم کشف کرد . کلرید باریم و کلرید رادیوم در هنگام خالص سازی رادیوم و جداسازی تولید می شوند . جرم مولکولی باریم کلراید معادل 208.23 گرم بر مول ، نقطه ی جوش آن 1560 درجه ی سانتی گراد و نقطه ی ذوب آن به اندازه ی 3.9 گرم بر سانتی متر مکعب می باشد . کاربرد های باریم کلراید شامل مواردی می شوند که چند مورد از آن ها را برای شما نام می بریم تا با کاربرد های این ترکیب شیمیایی آشنا شوید : آب بویلر و آب نمک فرایند کلرو آلکالی را برای حذف کردن یون های سولفا ت تصفیه می کند _ سختی آب را از بین می برد _ یک عامل دهیدراته کننده است _  در مواد آتش زا به علت رنگ سبزی که دارد _ ابزار ها و تجهیزا ت کالیبرا سیون و همچنین در تولید ابزار های الکترونیکی و عملیات حرارتی فلزات به کار گرفته می شود . باریم کلراید خطراتی را به دنبال دارد که هنگام استفاد ه و نگهداری از آن باید نکات ایمنی را رعایت کنید " این ترکیب بسیار سمی است ولی آتش زا نیست ، زمانی که با بور تر ی فلو راید تماس پیدا کند واکنش شدید ی رخ می دهد . خوردن و یا بوییدن آن باعث مسمومیت فرد می شود و از این دو راه به بدن حمله می کند ، مسمومیت با این ترکیب شیمیا یی باعث علائمی چون ؛ درد معده _ اسهال _ استفراغ _ سوزش مری _ تهوع _ هذیان گفتن _ مشکلا ت بینایی _ مشکلات گفتاری _ ضعف عضله ها _ افزایش فشا ر خون _ سرگیجه _ مشکل تنفسی _ وزوز گوش _ گرفتگی شکم و حتی مرگ ناگهانی می شود . هنگامی که ترکیب با پوستتان تماس پیدا کرد با صابو ن بشویید و با آب شستشو دهید ، هنگام تما س با چشم با آب شستشو دهید ، هنگام بوییدن فرد مسموم شد ه را از مکا ن آلود ه خارج کنید و به هوای آزاد منتقل کنید ، گرم نگهش دارید و به او استراحت دهید و در صورت نیاز به او تنفس مصنو عی بدهید و او را به مراکز در مانی ببرید ، هنگا م خوردن باریم کلرید سریعا دهان خود را با آب بشویید و همچنین با آب گرم و یا هیدروسولفیت سدیم 5 درصد معده را شستشو دهید . در نتیجه کلرید باریم به صورت کریستال و به رنگ سفید و بدون مو می باشد که در شرایط های محیطی پایدا ر است ، در آب حلال می باشد و در تصفیه آب ، تولید پلیمر ، رنگدانه نقش مهمی دارد.ساختار خطی پتاسیم کلراید (BaCl2) (Barium chloride)

نحوه‌ی سنتز:
باریم کلرید از واکنش اسید هیدروکلریدریک باریم سولفات و یا  باریم کربنات سنتز می شود. اگر باریم سولفید استفاده شود ، گاز بسیار سمی هیدروژن سولفید تولید می شود که به مراحلی اضافی جهت تصفیه نیاز دارد. از طرفی باریم بیشتر به عنوان باریت معدنی و ویتریت (BaCO3) یافت می شود و عمدتاً از طریق الکترولیز باریم کلرید (BaCl2) تولید می شود. باریم به عنوان یک ماده گیر استفاده می شود، ماده ای که با گازهای کمیاب ترکیب شده و از لوله های خلاء خارج می شود. 

کاربردها
اگرچه کلرید باریم ارزان است، اما کاربردهای محدودی در آزمایشگاه و صنعت پیدا می کند. در صنعت، کلرید باریم عمدتاً در تصفیه محلول آب نمک در کارخانه‌های تولید کلر سوزاننده و همچنین در ساخت نمک‌های عملیات حرارتی، سخت‌سازی موردی فولاد استفاده می‌شود. همچنین برای ساختن رنگدانه های قرمز رنگ مانند قرمز لیتول و دریاچه سرخ C استفاده می شود.
در صنعت، باریم کلرید عمدتاً در تصفیه محلول آب نمک در کارخانه‌های تولید کلر سوزاننده و همچنین در ساخت نمک‌های عملیات حرارتی، سخت‌سازی فولاد، در ساخت رنگدانه‌ها و در ساخت سایر نمک‌های باریم استفاده می‌شود. یکی دیگر از کاربردهای کلرید باریم در تصفیه آب بویلر و در تصفیه آب نمک فرآیند کلروآلکالی جهت حذف یونهای سولفات مورد است.
کاربردهای دیگری از جمله :
تولید نمک باریم
از بین بردن سختی آب
عملیات حرارتی فلزات
تولید ابزارهای الکترونیکی
همچنین می تواند به عنوان عامل دیهیدراته کننده (حذف آب) و معرف به کار رود.

فروش باریم کلرید

شرکت اینترنتی آریا طب فعال در زمینه فروش مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی آماده ارائه خدمات در زمینه فروش کلرید باریم با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به مشتریان می باشد. اطلاعات محصول به شرح زیر است و برای اطلاع از قیمت و خرید این محصول می توانید جدول مقابل را مشاهده نمایید.

ترکیب شیمیایی کلرید باریم با فرمول BaCl2 نمکی سفید رنگ است که به دلیل وجود باریم در هنگام سوختن شعله به رنگ سبز در می آید.

فروش باریم کلرید

خواص باریم کلرید

  • نمک باریم کلرید حلال و ارزان است.
  • کلرید باریم سمی است.
  • کلرید باریم در آب نامحلول، در اسید نیتریک محلول و در اتانول و اتر محلول است.

موارد استفاده از کلرید باریم

  • از جمله کاربردهای باریم کلرید، استفاده از آن در آزمایشگاه ها برای آزمایش یون سولفات است.
  • کلرید باریم در صنعت برای خالص سازی محلول آب نمک در پایه های کلر، سخت شدن فولاد، تولید رنگدانه ها، تولید نمک های باریم دیگر و ساخت نمک های عملیات حرارتی استفاده می شود.

کلرید باریم بخرید

فروشگاه اینترنتی آریا طب آماده ارائه خدمات در زمینه فروش کلرید باریم با برند مرک آلمان و با بهترین قیمت به مشتریان می باشد. کلرید باریم را می توانید به هر میزان که بخواهید و در بسته بندی های مختلف از آریا طب تهیه کنید. برای خرید کلرید باریم می توانید با کارشناسان فروش ما به صورت تلفنی در ارتباط باشید.

خطرات:
در صورت بلع و استنشاق آن می تواند منجر به مسمومیت شود و چون از راه سیستم تنفسی و دستگاه گوارش به بدن حمله می کند استنشاق و بلع آن بسیار زیبا بودن. محرک چشم، پوست و غشای مخاطی است. در صورت استنشاق، بلعیده یا جذب از طریق پوست ممکن است کشنده باشد. مسمومیت ممکن است کلیه ها، قلب و عروق و سیستم عصبی مرکزی را تحت تاثیر قرار دهد.

علایم اخطار (ghs) باریم کلرید

شرایط نگهداری:
حت گاز بی اثر و خشک نگهداری شود. 
در برابر رطوبت محافظت شود. 
در محیط خشک و خنک و در ظروف دربسته و مهر و موم شده نگهداری شود

0

میانگین امتیاز

0%توصیه شده(0 از 0)
0%
0%
0%
0%
0%
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

1 2 3 4 5
توجه: لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده در آگهی های زیر، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
گالری تصاویر و ویدیو
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب اطلاعات خود را وارد نمایید
اطلاع از موجودی
ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی