به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

اسید سولفوریک

دسته بندی: اسید
شناسه محصول: 17043
برند: مرک

تماس بگیرید


با توجه به نوسانات قیمت محصولات لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناسان آریاطب تماس بگیرید
تماس بگیرید
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب شماره موبایل خود را وارد نمایید

اسید سولفوریک مرک

ساختار شیمیایی اسید سولفوریک مرک

اسید سولفوریک یک اکسواسید گوگرد است که از دو گروه اکسو و دو گروه هیدروکسی تشکیل شده است که به صورت کووالانسی به یک اتم گوگرد مرکزی متصل شده اند. نقش یک کاتالیزور را دارد. 
فعالیت آتشفشانی می تواند منجر به تولید اسید سولفوریک شود، بسته به انتشار گازهای گلخانه ای مربوط به آتشفشان های خاص، و آئروسل های اسید سولفوریک ناشی از فوران می توانند سال ها در استراتوسفر باقی بمانند. سپس این ذرات معلق در هوا می توانند به دی اکسید گوگرد (SO2) تبدیل شوند، که یکی از اجزای تشکیل دهنده باران اسیدی است، اگرچه فعالیت آتشفشانی سهم نسبتاً کمی در بارش اسیدی دارد.اسید سولفوریک معمولاً در غلظت های 78، 93 یا 98 درصد عرضه می شود.

خواص فیزیکی و شیمیایی اسید سولفوریک مرک
اسید سولفوریک، سولفوریک نیز با املای سولفوریک (H2SO4)، که روغن ویتریول یا سولفات هیدروژن نیز نامیده می شود، مایع متراکم، بی رنگ، روغنی و خورنده می باشد. 
اسید سولفوریک اسید بسیار قوی است. در محلول های آبی کاملاً یونیزه می شود و یون های هیدرونیوم (H3O+) و یون های سولفات هیدروژن (HSO4-) را تشکیل می دهد. در محلول‌های رقیق، یون‌های سولفات هیدروژن نیز تجزیه می‌شوند و یون‌های هیدرونیوم و یون‌های سولفات بیشتری را تشکیل می‌دهند (SO42-). اسید سولفوریک غلیظ علاوه بر اینکه یک عامل اکسید کننده است و در دماهای بالا به راحتی با بسیاری از فلزات، کربن، گوگرد و مواد دیگر واکنش نشان می دهد، همچنین یک عامل خشک کننده قوی است که به شدت با آب ترکیب می شود. در این ظرفیت، بسیاری از مواد آلی مانند چوب، کاغذ یا شکر را زغال می کند و پسماند کربنی از خود به جای می گذارد. اصطلاح اسید سولفوریک بخار یا اولئوم به محلول های تری اکسید گوگرد در اسید سولفوریک 100 درصد اطلاق می شود. این محلول ها که معمولاً حاوی 20، 40 یا 65 درصد تری اکسید گوگرد هستند، برای تهیه مواد شیمیایی آلی استفاده می شوند.

فروش مرک اسید سولفوریک

شرکت اینترنتی آریا طب فعال در زمینه فروش مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی آماده ارائه خدمات در زمینه فروش اسید سولفوریک با کیفیت عالی، قیمت مناسب و در مقادیر دلخواه به مشتریان می باشد. این محصول ساخت مرک آلمان بوده و به صورت مایع عرضه می شود. اطلاعات محصول به شرح زیر است و برای اطلاع از قیمت و خرید اسید سولفوریک می توانید جدول مقابل را مشاهده نمایید.

فروش اسید سولفوریک صنعتی

خرید اسید سولفوریک نیاز به مجوز دارد در غیر این صورت به فروش نمی رسد.

اسید سولفوریک با فرمول H2SO4 یک اسید معدنی بسیار قوی است که به هر درصدی در آب حل می شود. این ماده شیمیایی صنعتی با استفاده از فرآیند مجاورت تولید می شود.

اسید سولفوریک قسمت اصلی باران اسیدی است که از ترکیب آلاینده های جوی کارخانه ها با آب باران ایجاد می شود.

خواص اسید سولفوریک مرک

  • اسید سولفوریک به خوبی در آب حل می شود.
  • اسید سولفوریک مایعی بی رنگ با نقطه جوش بالا و ویسکوزیته بالا است.
  • این ترکیب یک ماده شیمیایی خورنده و بسیار واکنش پذیر است.

اسید سولفوریک مرک

اسید سولفوریک قبلا به عنوان جوهر گوگرد و هیدروژن سولفات شناخته شده بود  زیرا بسیار اسیدی و دارای چگالی بالا است که این دو مورد باعث قدرتمند شدن محصول می شود و در نظر داشته باشید که رنگ خاصی ندارد و با هر درصدی به راحتی در آب حل می شود  و به عنوان مهم ‌ترین ترکیب شیمیایی در جهان شناخته شده است و نام سلطان مواد شیمیایی را به خود گرفته  چون این اسید با حجم بالا تولید می شود که مهم ترین صنایع شیمیایی در جهت ساخت کود شیمیایی است   البته فراورده ی گسترده ای هم در جهت :(صنایع معدنی ،پالایشگاه های نفت و تصفیه فاضلاب و…..) کاربرد بالایی دارد

البته این اسید قدرتمند توسط جابربن حیان کشف شد کشف از طریق استخراج و تقطیر برخی کانی ها یی چون:( زاج سبز و مس سولفات ) این اسید تولید و کشف شد و خاصیت قطبیت دارد زیرا مولکول ها موجب ایجاد گشتاور دوقطبی هستند که در انتها باعث تولید پیوند قدرتمندی به نام پیوند هیدروژنی می شوند البته سولفوریک اسید مایعی دارای نقطه جوش بسیار بالا است شرایط مولکول ها سبب حل شوندگی بسیار بالای این محلول مایع می شوند ماده های به کار رونده در تهیه محلول :(اکسیژن ،گوگرد و هیدروژن…..) است و موجب پایداری بالای وی شده است که در تفکیک اولیه به همچین معادله ای رسیده اند ۱) H2SO4 + H2O → HSO4- + H3O+

 در مرحله بعد باید طوری ترکیب می شد که به یک واکنش تعادلی رسید که یک واکنش گرماده رخ می دهد حتی می تواند در آزمایشگاه از واکنش گاز گوگرد تهیه و تولید کرد روش های متنوعی برای تولید این اسید وجود دارد  و چون مراحل مختلفی را طی کرده به عنوان عامل مهم در آبگیری هم شناخته شده است  و اگر غلظت بالاتری از So3داشته باشد به راحتی به اسید سولفوریک تبدیل می شود و به نوعی باران اسیدی که بخش عمده ی کشور است از اسید سولفوریک نشات گرفته است  در قرن نهم تولید و کشف شده است ترکیب آب و  So3 موجب ایجاد محلول رقیق به نام اسید سولفوریک می شود

و امروزه از طریق  تماسی اسید سولفوریک تولید شد به گونه ای که مخلوط سرکه و So3 باید تبدیل به محلولی با غلظت بالا شود تا اسید سولفوریک تولید شود که به این روش ، روش تماسی می گویند.

نکات ایمنی که باید رعایت شود این است که یک اسید با خورندگی بالا و قوی است که نوشیدن و استشمام این اسید صدمات و زیان های بسیاری به بافت داخلی بدن  و دهان وارد می کند اگر هم در حین کار با چشم یا پوست شما برخورد کرد سریعا با آب شستشو دهید و از بی کربنات سدیم یک درصد استفاده کنید.

اسید سولفوریک

اسید سولفوریک فروش

تیم متخصص فروشگاه تجهیزات و دستگاه های آزمایشگاهی آریا طب همواره می کوشد تا با ارائه خدمات مناسب و مورد نیاز مشتریان همچون مشاوره خرید تجهیزات و مواد ازمایشگاهی، تجهیزات مطب ها و کلینیک ها و دستگاه های آزمایشگاهی نیاز آن ها را به تجهیزات پزشکی مرتفع سازد پس چنانچه قصد خرید دستگاه اتوکلاو را دارید همین حالا با مشاوران ما تماس حاصل نمایید و تمامی سوالات و ابهامات خود را برطرف نمایید و سپس نسبت به خرید مناسب ترین ست اقدام نمایید. امروزه خرید آنلاین به دلیل های مختلفی همچون سرعت بالا، حذف هزینه رفت و آمد، عدم اتلاف وقت و ... دارای طرفداران بسیاری بوده و رواج گسترده ای پیدا کرده می باشد به همین دلیل مدیران آریا طب شرایطی را مهیا کرده اند تا خرید از این فروشگاه به صورت آنلاین نیز امکان پذیر باشد پس برای خرید به صورت اینترنتی به صفحه معرفی محصولات رفته و با انتخاب محصول مورد نظر و اضاف کردن آن به سبد خرید خود، فرم مربوطه را تکمیل نمایید سپس از طریق درگاه بانکی مربوطه هزینه آن را پرداخت کرده تا سفارش شما به مرحله ثبت نهایی برسد و همکاران ما در اسرع وقت آن را درب منزل یا محل کارتان به شما تحویل دهند.

موارد استفاده از اسید سولفوریک مرک

  • اسید سولفوریک با اسید نیتریک واکنش می دهد و یون های نیترونیوم تولید می کند که در فرآیند نیتراسیون ترکیبات استفاده می شود. از فرآیند نیتریدینگ در صنایع تولید مواد منفجره مانند تری نیتروتولوئن (TNT)، نیتروگلیسیرین و غیره استفاده می شود.
  • اسید سولفوریک یک عامل کم‌آبی بسیار قوی است. در بیشتر واکنش ها به عنوان عامل هیدراتاسیون و در تولید میوه های خشک از اسید سولفوریک برای جذب آب به مقدار کم استفاده می شود.
  • اسید سولفوریک در تولید کودهای شیمیایی، پالایش نفت، پاک کننده های مصنوعی، معدن اورانیوم، صنایع کاغذسازی و تولید چسب مصنوعی استفاده می شود.

خرید اسید سولفوریک مرک

هم اکنون می توانید اسید سولفوریک مرک را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت و معتبرترین برند در سایت آریا طب خریداری نمایید.

علایم اخطار (ghs) اسید سولفوریک

سنتز آلی اسید سولفوریک مرک
اسید سولفوریک در مقیاس های صنعتی از واکنش آب با تری اکسید گوگرد تولید می شود که روش تولیداین ماده در واقعع ترکیب شیمیایی دی اکسید گوگرد و اکسیژن یا توسط فرآیند تماس یا فرآیند محفظه می باشد.
کاربرد اسید سولفوریک مرک
در غلظت‌های مختلف از این اسید در ساخت کودها، رنگدانه‌ها، رنگ‌ها، داروها، مواد منفجره، شوینده‌ها، نمک‌ها و اسیدهای معدنی و همچنین در پالایش نفت و فرآیندهای متالورژی استفاده می‌شود. در یکی از آشناترین کاربردهایش، اسید سولفوریک به عنوان الکترولیت در باتری های ذخیره سرب-اسید عمل می کند. اسید سولفوریک خالص دارای وزن مخصوص 1.830 در 25 درجه سانتیگراد (77 درجه فارنهایت) است. در دمای 10.37 درجه سانتیگراد (50.7 درجه فارنهایت) یخ می زند. هنگامی که گرم می شود، اسید خالص تا حدی به آب و تری اکسید گوگرد تجزیه می شود. این مخلوط از اسید سولفوریک و آب در دمای ثابت 338 درجه سانتیگراد (640 درجه فارنهایت) در یک فشار اتمسفر می جوشد.

0

میانگین امتیاز

0%توصیه شده(0 از 0)
0%
0%
0%
0%
0%
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

1 2 3 4 5
توجه: لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده در آگهی های زیر، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
گالری تصاویر و ویدیو
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب اطلاعات خود را وارد نمایید
اطلاع از موجودی
ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی