به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

کیسه کلستومی رایگان

کیسه کلستومی رایگان

یکی از بیماری های شایع که امروزه بر سر زبان ها افتاده بیماری سرطان روده بزرگ و استومی می باشد، نتایج به دست آمده از مطالعات بر روی جراحی این بیماری ها نشان داده است که این بیماری‌ها در سراسر جهان در حال افزایش بوده . براساس آمار انجمن استومی ایران در چند سال گذشته حدود ۳۰ هزار  نفر دچار بیماری استومی در کشور هستند. برای رفاه حال بیماران کلستومی از کیسه استومی استفاده شده است.
در حالی که کیسه های کولوستومی برای بسیاری از افراد ضروری است، اما تهیه آن ها نیز می تواند گران و دشوار باشد، به خصوص برای کسانی که بیمه نیستند یا بیمه کمتری دارند. خوشبختانه سازمان‌ها و برنامه‌هایی وجود دارند که کیسه‌های کولوستومی رایگان را در اختیار افراد نیازمند قرار می‌دهند. این برنامه‌ها اغلب توسط سازمان‌های خصوصی، سازمان‌های دولتی یا شرکت‌های تامین پزشکی اجرا می‌شوند. آنها تعداد محدودی کیسه رایگان در ماه در اختیار بیماران قرار می دهند و یا برای کسانی که نیاز به پشتیبانی مداوم دارند به صورت مداوم در اختیارشان قرار می دهند.

یکی از این سازمان ها انجمن خیریه حمایت از بیماران استومی می باشد که نمونه‌های رایگان کیسه‌های کولوستومی و سایر لوازم استومی را در اختیار کسانی قرار می‌دهد که تازه از آنها استفاده می‌کنند. این سازمان همچنین پشتیبانی و آموزش مداوم را برای کمک به افراد برای سازگاری با زندگی با کیسه کولوستومی ارائه می دهد. یکی دیگر از منابع اهداء کیسه استومی موسسه خیریه نور می باشد که با ارائه کیسه‌های کلستومی و یوروستومی به بیماران مبتلا به سرطان می‌کوشد تا بیماران را در این مسیر سخت یاری کند. این کیسه‌ها توسط موسسه خیریه نور و با کمک افراد خیر تهیه‌ شده و به بیماران کم‌ بضاعت اهدا می‌شود. 

علاوه بر این سازمان ها، انجمن‌های آنلاین نیز وجود دارد که افراد می‌توانند با دیگرانی که تجربه استفاده از کیسه‌های کولوستومی را دارند ارتباط برقرار کنند. این گروه ها می توانند توصیه ها و حمایت های ارزشمندی را برای کسانی که  به تازگی از این کیسه ها استفاده میکنند ارائه دهند.

کیسه کلستومی رایگان

محصولات استومی تحت پوشش بيمه هستند

طی بخشنامه های سازمان های بیمه، محصولات استومی هالیستر تحت پوشش کلیه بیمه های اصلی میباشد از جمله

بیمه های طرف قرارداد جهت تهیه کیسه های استومی :
1-    بیمه تامین اجتماعی
2-    سهمیه جانبازان (بیمه دی)
3-    بیمه خدمات درمانی (سلامت ، روستایی ، آموزش و پرورش و کارکنان دولت و …)
4-    بیمه ارتش و نیروهای مسلح
5-    بیمه شرکت نفت
6-    بیمه بانک ها ( تجارت ، صادرات ، کشاورزی و …)
7-    بیمه صدا و سیما
8-    و ….

اگر مصرف كننده محصولات استومی كلوپلاست می باشید ، اطلاعات زير كمک می كند تا محصولات استومی را بدون پرداخت هزينه دريافت كنيد. تمام انواع كيسه های استومی دو تکه و یک تکه کلوپلاست تحت پوشش سازمانهای بیمه شامل تامین اجتماعی ، نیروهای مسلح ، سلامت و کمیته امداد و… قرار دارند، با مراجعه به داروخانه های منتخب سازمان بيمه گر ، می توان محصولات مراقبت از استومی را به صورت رايگان تهيه كرد.
بيمار و يا همراه بيمار، در هر شهری که زندگی می‏ کند، بايد برای تشكيل پرونده الكترونيكی در اداره بيمه ، به اداره مربوطه در مرکز استان خود مراجعه کند.
” پزشكان محترم می توانند در تسريع امر تشكيل پرونده به بيماران كمک كنند”

مداركی كه بايد در زمان تشكيل پرونده همراه خود داشته باشید عبارتند از:

-اصل فاکتور خرید سربرگ دار با مشخصات : نام بیمار، کد ملی بیمار ،مهر وامضاء فروشنده، شماره ثبت شرکت ، شماره فاکتور، تاریخ فاکتور، کد کالا، شرح کالا، کد IRC، و مبلغ به حروف و عدد ، تلفن و آدرس فروشنده
– نتیجه پاتولوژی و شرح عمل ( خلاصه پرونده) از بیمارستان
– نسخه پزشک با نام بردن نوع کیسه و تعداد ماهانه آن و ذکر کردن موقت یا دائمی بودن استومی
– اصل و کپی دفترچه بیمه بیمار
– اصل و کپی صفحه اول و دوم شناسنامه بیمار
_اصل و کپی کارت ملی بیمار
– تکمیل فرم تشکیل پرونده پزشکی بیمه توسط کارشناس کلستومی و مهر پزشک مربوطه
– نوشتن فرمت درست نسخه در دفترچه بیمار توسط پزشک  و مهر پزشکی 
-كيسه ها و لوازم جانبی مورد نياز بيمار بايد توسط جراح كولوركتال نسخه نویسی شود
مهم : برای تشکیل پرونده حضور بیمار و یا بستگان درجه 1 به همراه کارت ملی الزامی ست.
مهم: دوره دریافتی کیسه های استومی به صورت ماهیانه می باشد که بیمار باید هر 30 روز با نوشتن فرمت صحیح نسخه در دفترچه نسبت به خرید کیسه های استومی اقدام کند. در صورتی که بیمار سهمیه یک ماه کیسه استومی خود را دریافت نکند ، سهمیه کیسه های استومی به ماه بعد منتقل نخواهد شد.
پس از تکمیل مدارک ذکر شده، نسبت به تشکیل پرونده بیمه ای توسط مسئول بیمه مستقر در داروخانه های معتبر شهر تهران اقدام نمایید.
لازم به ذكر می باشد كه در بیشتر بيمه ها، روند الكترونيک می باشد. در صورت بروز مشكل در اينترنت بر روی سربرگ و يا دفترچه بيمار قابل نسخه كردن می باشد.
اکثر بیمه های تکمیلی و بیمه های بانک ها و بیمه شرکت نفت و… در صورت تشکیل پرونده استومی در هر یک از شعبه های اسناد پزشکی و یا داروخانه های زیر مجموعه سازمان های بیمه های ذکر شده می توانید محصولات استومی هالیستر را با قیمت و تعرفه بیمه و تعرفه اعلام شده وزارت بهداشت تهیه کنید و یا نسبت به بازپرداخت هزینه های خرید صورت گرفته جهت تهیه محصولات استومی هالیستر و کیسه های استومی اقدام نمایید.

کیسه های استومی باید از شرکت های مجاز که در سایت اداره تجهیزات پزشکی ثبت شده اند و یا از داروخانه های معتبر طبق جدول داروخانه های تحت پوشش بیمه ها با فاکتور رسمی داروخانه و یا شرکت معتبر مهر شده به مهر دارای کد اقتصادی ثبت شده در اداره تجهیزات پزشکی خریداری شوند. فروشگاه اینترنتی آریاطب دارای کد اقصادی و ثبت شده در اداره تجهیزات پزشکی آماده همکاری با بیماران محترم میباشد.

کیسه کلستومی رایگان

در صورتی که کیسه های استومی را از مراکزی غیر از مرکزهای اعلام شده تهیه کنید با چه مشکلاتی مواجه می شوید؟

– کیسه استومی شامل بیمه نمی شود و بازپرداخت بیمه صورت نخواهد گرفت.
– کیسه استومی استانداردهای پزشکی و اصالت کالا نداشته و پشتیبانی شرکت نمایندگی ندارند.
– احتمال کالای قاچاق و تاریخ مصرف گذشته بودن محصول بالاست.
– قیمت کیسه های استومی و لوازم جانبی آن توسط سازمان های وزارت بهداشت و اداره تجهیزات پزشکی مورد تایید نمی باشد.
– در صورت بروز مشکلات و عوارض پس از مصرف کالای فاقد گارانتی و پشتیبانی، کمکی از طرف مراکز مورد تایید وجود نخواهد داشت.
–در صورت بروز عوارض پوستی هزینه های بیمارچند برابر خواهد شد (عوارضی از جمله حساسیت ها و زخم های اطراف استومی بدلیل استفاده از کیسه های غیراستاندارد ) درمان عوارض و زخم ها و التهابات ناشی از حساسیت و آلرژی های شدید به پوست به مراتب سخت تر است.

در حالی که زندگی با کیسه کولوستومی می تواند چالش برانگیز باشد، مهم است که به یاد داشته باشید که منابعی برای کمک وجود دارد. چه از طریق برنامه‌های رایگان یا گروه‌های پشتیبانی آنلاین، کسانی که به کیسه‌های کولوستومی نیاز دارند، می‌توانند کمکی را که برای داشتن یک زندگی کامل و فعال نیاز دارند، بیابند.

پست های مرتبط 0 نظرات
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی