به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

لام و لامل آزمایشگاهی

لام و لامل آزمایشگاهی

لام و لامل جزء لوازم مصرفی آزمایشگاه ها می باشند. نمونه مورد آزمایش جهت مشاهده در میکروسکوپ را روی لام قرار داده. سپس از لامل برای ثابت نگه داشتن نمونه روی لام استفاده می کنند. همچنین می توانیم چندین نمونه مورد آزمایش را روی یک لام قرار دهیم .تا در زمان و وسایل مصرفی مورد نیاز صرفه جویی شود.

لام  چیست

لام (اسلاید شیشه ای) یک صفحه شیشه ای مستطیل شکل است و معمولاً دارای ابعاد 2.5 در 7.5 سانتی متر و ضخامت یک میلی متر است. اسلایدهای آزمایشگاهی معمولاً شیشه ای نوری هستند. این شیشه ها از قلیایی آهکی یا بروسیلیکات ساخته شده اند.

لامل چیست

لامل ( تیغک شیشه ای ) صفحه ایی شیشه ای نازک و کوچک معمولا به شکل چهارگوش یا گرد می باشد. ضخامت لامل ازمایشگاهی کمتر از ۲/۰ میلیمتر می باشد. لامل های چهارگوش معمولا به ابعاد ۱۸*۱۸ – ۲۰*۲۰ – ۲۲*۲۲ – ۲۴*۲۴ و ۲۴*۵۰ میلیمتر و لامل های گرد معمولا با قطر ۱۸ میلیمتر تولید می شوند.

لام و لامل چیست

یکی دیگر از مزایای استفاده از لام جداسازی است

 نمونه برای جلوگیری از تماس تصادفی، جلوگیری از تماس عدسی میکروسکوپ با نمونه،  تاخیر در اکسیداسیون و دی هیدراته شدن نمونه، جلوگیری از نشستن گرد و خاک روی نمونه و همچنین تثبیت نمونه های محلول در مایع حلال با فشردن آنها می باشد. به مجموعه لام ها، نمونه  و اسلاید می گویند. پس از تهیه لام، لام زیر میکروسکوپ قرار می گیرد. پس از محکم کردن آنها در زیر گیره های اسلاید میکروسکوپ، نمونه در زیر میکروسکوپ بررسی می شود. گاهی برای مقاصد آموزشی مجموعه ای از اسلایدهای گیاهی، اسلاید جانوری، اسلاید زمین شناسی و اسلاید زیست شناسی تهیه و آماده استفاده در مدارس، مراکز آموزشی و دانشگاه ها می شود.

لام نئوبار چیست؟

لام نئوبار که اسلاید نیز نامیده می شود، یک برش چهار وجحی است که با شبکه ای از خطوط مشخص شده است (مثلاً یک شبکه 1 میلی متری) که تخمین اندازه اشیاء را هنگام مشاهده با ذره بین آسان می کند و زمینه هایی را فراهم می کند.  برای شمارش نمونه ها گاهی اوقات یک مربع از یک شبکه به یک شبکه ظریف تقسیم می شود.

لام چیست

کاربرد استفاده از لام ولامل: 

نمونه آزمایش برای مشاهده میکروسکوپی روی یک لام قرار می گیرد، سپس از لام برای نگه داشتن نمونه در جای خود روی لام استفاده می شود. همچنین می‌توانیم چندین نمونه را روی یک اسلاید قرار دهیم تا در زمان و مواد مصرفی صرفه‌جویی کنیم.

لام و لامل چیست

از دیگر مزایای استفاده از نگهدارنده نمونه می توان به جداسازی نمونه، جلوگیری از تماس تصادفی، جلوگیری از تماس عدسی میکروسکوپ با نمونه، تاخیر در اکسیداسیون و کم آبی نمونه، جلوگیری از نشستن گرد و غبار روی نمونه و تثبیت نمونه های محلول مایع با فشردن آنها حلال می شود.

پست های مرتبط 0 نظرات
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی