به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

بالن آزمایشگاهی چیست

بالن آزمایشگاهی چیست

بالن ها ظروف شیشه ای کروی هستند که از دو نوع شیشه (بورسیلیکات) و پلاستیک و در اندازه های مختلف ساخته شده اند. معروف ترین برندهای بالن زیمکس، ال ام اس، گلاسکو، ایزولب، یونیگلز و دوران هستند. بالن های آزمایشگاهی دارای یک گردن نازک در بالا هستند که معمولاً یک خط در کنار آن وجود دارد و حجم بالن در کنار آن نوشته می شود. این بدان معناست که اگر بالن تا این حد پر باشد، حجم زیادی را اشغال می کند.

انواع بالن آزمایشگاهی

بالن ها بر اساس نیاز به سه دسته اصلی تقسیم می شوند که در ادامه به شرح آنها می پردازیم.

بالن حجمی:

از بالن های حجمی برای حل شدن با غلظت، رقت و حجم معین و برای نگهداری در دمای معین استفاده می شود.

بالن های حجمی در سایزهای 25، 50، 100، 250، 500 و 1000 میلی لیتری تولید می شوند. به بالن های حجمی بالن ژوژه نیز گفته می شود.

این بالن ها گلابی شکل و گردن بلندی دارند. انتهای صافی دارند و از شیشه یا پلاستیک در رنگ های مختلف ساخته شده اند.

علاوه بر این، این بالن ها دقت بسیار بالایی دارند. این بالن ها در کلاهک های پلاستیکی ساخته می شوند تا محلول داخل آن به راحتی تکان داده شود و هم زده شود.

هنگام استفاده از بالن حجمی دقت کنید که کاملا بسته باشد تا محلول به بیرون نشت نکند. علاوه بر این، این بالن ها بسیار پرکاربرد و دقیق هستند و خطای آنها 0.1 درصد است.

بالن آزمایشگاهی چیست

* بالن های حجمی پلاستیکی: از این بالن ها برای ساخت محلول های مختلف با غلظت معین استفاده می شود. این نوع بالن ها در دو شکل ساده و رنگارنگ ساخته می شوند. مدل رنگی برای ذخیره محلول های حساس به نور استفاده می شود. یکی از مزایای این بالن ها نشکن بودن آنهاست.

* بالن حجمی شیشه ای: از این نوع بالن برای ساخت محلول هایی با غلظت معین و حفظ حجم دقیق محصول استفاده می شود.

این نوع بالن ها به دو روش ساده شفاف و کهربایی ساخته می شوند و معمولا بی رنگ هستند. بالن های شیشه ای رنگی کهربایی برای ترکیبات حساس به نور مانند نیترات نقره و ویتامین A استفاده می شود.

یکی از مزایای این نوع بالن ضریب انبساط پایین آن است.

بالن آزمایشگاهی چیست

بالن ته صاف:

از این نوع بالن برای گرم کردن مایعات در آزمایشگاه استفاده می شود.

به دلیل صاف بودن کف بالن، اگر مستقیماً روی شعله قرار گیرد، حرارت متمرکز شده و ترک می خورد. بنابراین هنگام حرارت دادن مایعات، شبکه ای بین شعله و بالن قرار می گیرد.

بالن های کف تخت از شیشه بوروسیلیکات 3.3 ساخته شده اند و مقاومت زیادی در برابر فشار، اختلاف دما و تنش ندارند، اما در برابر حرارت غیرمستقیم بالای حدود 400 درجه سانتیگراد مقاومت می کنند.

این توپ ها به لطف کف صافی که دارند به راحتی روی سطوح قرار می گیرند.

بالن های کف تخت را می توان به عنوان ترکیبی از آزمایش های مایع و شیمیایی استفاده کرد. یکی دیگر از کاربردهای بالن های کف تخت نگهداری مواد و مایعات در یخچال یا جاهای دیگر است.

بالن آزمایشگاهی چیست

بالن ته گرد:

از این نوع بالن برای تقطیر و حرارت دادن مایعات استفاده می شود. به دلیل ته گرد بودن مقاومت این نوع بالن بیشتر شده و می توانیم مستقیماً روی شعله قرار دهیم اما نمی توانیم آن را روی سطوح قرار دهیم. بنابراین برای نگه داشتن آن به یک گیره نیاز دارید.

یکی از ویژگی های بالن ته گرد این است که حرارت به طور یکنواخت به مایع داخل بالن می رسد.

بالن ته گرد از شیشه بوروسیلیکات 3.3 ساخته شده است.

این نوع بالن ها تحمل حرارت 400 درجه سانتیگراد را دارند اما نمونه های تقلبی آنها حداکثر تحمل حرارتی 150 تا 300 درجه سانتیگراد را دارند. اندازه این بالن ها از 5 تا 20 میلی متر می باشد.

از دیگر ویژگی های این بالن ها می توان به شفافیت بالا، قابلیت اتوکلاو و مقاوم در برابر اثرات شیمیایی اشاره کرد. از دیگر کاربردهای این بالن ها می توان به نگهداری محیط کشت، واکنش های شیمیایی و بالن های ثابت در اواپراتورهای چرخشی یا اواپراتورهای چرخشی اشاره کرد.

پست های مرتبط 0 نظرات
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی