MDF

همانطور كه انتخاب قيچي مناسب براي خياط ، چكش براي نجار ، قلم براي نقاش اهميت فراواني دارد ، انتخاب گوشي پزشكي مناسب براي پزشك و پرستاران و ساير دانشجويان رشته پزشكي اهميت فراوني دارد . مهم تريم نكته در انتخاب محصول مورد نظر نوع كاربرد و استفاده آن ها مي باشد . گوشي هاي پزشكي به صورت عمده و كلي داراي دو شكل هستند . شكل آن ها داراي يك سر و شكل دوم آن ها نيز داراي دو سر مي باشد . انتخاب گوشي پزشكي مناسب كه هم از لحاظ كيفيت مناسب باشد و هم قيمت خوب و به صرفه اي داشته باشد اهميت چنداني دارد . از جمله شركت هاي پر سابقه در زمينه توليد كالاهاي پزشكي ، شركت پزشكي MDF مي باشد كه از جمله توليدات آن ها ، توليد گوشي پزشكي است . از جمله نكات مهم و مثبت اين گوشي آن است كه داراي تاييديه از آمريكا و CE اروپا است و هم چنين اين گوشي پزشكي به تاييديه برخي از برترين دانشگاه هاي پزشكي جهان نيز رسيده است از جمله : 
دانشكده پزشكي آيكان _ دانشكده پزشكي كلمبيا در نيويورك _ دانشكده پزشكي پرتزگو _ دانشكده پزشكي پيتزبورگ _ دانشكده پزشكي كرنل _ دانشكده پزشكي ويسكانسين 
خصوصيات و نكات و ويژگي هاي خاص اين محصول سبب شده كه هيچ گونه مشابهي در بازار نداشته باشد . دست ساز بودن سر گوشي يا همان chest pieces آن از جمله تفاوت هاي عمده اين گوشي پزشكي  با ساير گوشي هاي پزشكي است .سر گوشي آن طرفه است ، يك طرف آن براي صداهايي با فركانس پايين و طرف ديگر آن براي صداهايي با فركانس بالا است كه اين كار با كاهش يا افزايش اندازه فشار دادن گوشي بر روي بدن بيمار صورت ميگيرد . از ديگر ويژگي هاي بسيار عالي اين محصول كيفيت لوله يا همان تيوب آن است  . جنس لوله ي استفاده شده در اين گوشي لاتكس ضخيم كه باعث شده ماندگاري بسيار بالايي داشته باشد . قطر آن بر اساس استاندارهاي بين المللي ساخته شده است و همين نكته سبب شده كه صداهاي اطراف محيط به داخل آن نفوذ پيدا نكند و روند تشخيص با دقت انجام شود . داراي  safety lock در قسمت هدست است كه براي جلوگيري از آسيب رساندن به گوش و ايمني بيشتر است . قسمت هاي فلزي ساخته شده آن از جنس استنلس استيل است . انعطاف اين محصول بسيار بالا است و به هيچ وجه پاره نمي شود . مهم ترين قسمت هر گوشي پزشكي به قطعيت مي توان گفت هدست و گوشي آن است و به خصوص براي پزشكان كه در مدت زمان طولاني از اين محصول استفاده مي كنند اهميت بسياري دارد . در صورت استفاده طولاني مدت  از گوشي پزشكي و نداشتن كيفيت مناسب ممكن است فرد به گوش درد و ساير مريضي هاي مرتبط به آن دچار شود . اما گوشي هاي پزشكي MDF اين مشكلات را به هيچ وجه ندارد و طراحي با كيفيت هدست و گوشي آن ، هيچ گونه نگراني را بر جاي نذاشته است . بسياري از گوشي هاي پزشكي كه در بازار وجود دارد هيچ گونه لوازم جانبي ندارد و همچنين هيچ گونه گارانتي هم ندارند . اما گوشي هاي پزشكي MDF داراي دو جفت گوشي اضافه  با سايز هاي مختلف متناسب اندازه انواع گوش  ، يك عدد ديافراگم يوگي و بر چسم اسم نيز دارد . تنوع رنگ اين محصول بسيار زياد است .گوشي هاي پزشكي MDF كيفيت انتقال صداي بسيار بالايي دارد . داراي ديافراگم قابل تنظيم است كه حساسيت شنوايي بالا برا براي معاينه گر  بوجود مي آورد  . ضمانت گوشي هاي پزشكي MDF  به صورت مادام العمر است و در صورت بوجود آمدن هرگونه مشكل فني و اساسي قابل تعويض قطعات مي شود . 
اجزاي گوشي هاي پزشكي MDF يك تكه است اما اين قطعه از قسمت هاي مختلفي تشكيل شده است كه عبارتند از : 
 يك قسمت دايره شكل كه بر روي سينه بيمار جاي ميگيرد و به لوله اي منتقل مي كند كه آنها را به گوشي پزشك وصل مي كند و به آن تيمپانوم مي گويند. 
 لوله كه بين طبل حامل فلزي وصل شده است و كاربرد آن انتقال ارتعاشات صوتي است . اين لوله داراي طولي متوسط و قطر تقريبا زيادي است كه مانع عبور ارتعاشات صوتي از طريق آن مي شود .
 قسمتي كه پزشك داخل گوش خود مي گذارد و به او كمك مي كند ارتعاشات وارد شده از طبل را تشخيص دهد و از وضعيت سلامت و جسماني بيمار آگاهي پيدا كند  كه به آن ايرباد مي گويند .

نكاتي درباره شيوه استفاده از گوشي هاي پزشكي : 
گوشي ها بايد به سمت رو به جلو ، رو به شما باشد . اگر در جهت مخالف باشد نمي توانيد چيزي بشنويد . با ضربه زدن بر روي ديافراگم اطمينان پيدا كنيد كه هيچ گونه حفره اي در مجرا وجود ندارد . نوك گوشي بايد به خوبي جاي گرفته باشد يا به عبارتي ديگر نوك گوشي  بايد نزديك به سر شما باشد اما خيلس نزديك نباشد . اگر گوشي خيلي شل يا خيلي سفت است ، آن ها را ريست كنيد . اگر خيلي شل باشد ممكن است چيزي نشنويد . اگرهم خيلي باريك باشد  ممكن است به گوش آسيب برساند . سر گوشي مناسب انتخاب كنيد  بايد متناسب با با نياز خود سر گوشي مناسب را انتخاب كنيد .