کاردیولوژی 4 

يكي از گوشي هاي پزشكي  تخصصي كه ساخت كشور امريكا مي باشد ، گوشي هاي پزشكي كارديولوژي است كه داراي بالاترين قدرت شنوايي در ميان گوشي هاي غير ديجيتال است . از جذابيت هاي اين گوشي ، لوله دو لومنه ، ديافراگم قابل تنظيم ، قطعه سينه اي استيل ضد رنگ و طراحي ارگونوميك براي پزشكان است . قطعه سينه اي اين گوشي از آلومينيوم است كه دقت فوق العاده اي دارد و مقاومت بسيار عالي در برابر فشار و خراش و مواد شيميايي و …. دارد . داراي الاستيسيته بسيار عالي است . گوشي هاي پزشكي كارديولوژي با دارا بودن بهترين و مناسب ترين مشخصات و نكات مثبت و داشتن قيمت مناسب ديگر هيچ نگراني بر جاي نذاشته و به راحتي مي توانيد آن را تهيه كنيد . اين گوشي ها با جديد ترين متد روز دنيا ساخته شده و در موارد بسياري ارتقاع يافته كه از جمله آن ها مي توان به كيفيت صوتي عالي آن و كيفيت تيوب ها اشاره كرد . تيوب فاقد لاتكس است و مناسب براي افرادي است كه به لاتكس حساسيت دارند . اين محصول به عنوان يك نيرو كمكي براي ارزيابي فيزيكي صداهاي قلب و روده و ريه مورد استفاده قرار مي گيرد . اين نوع گوشي هاي پزشكي مخصوص شغل هاي تخصصي و تكيني مي باشد و بيشتر توسط پزشكان متخصص قلب و عروق مورد استفاده قرار ميگيرد . اما قابل استفاده براي پزشكان تخصص هاي مختلف مانند : تنفسي ، عمومي ، اطفال، پرستاران ، دانشجويان رشته پزشكي و هم چنين قابل استفاده براي كاربران خانگي هم مي باشد . با استفاده از ديافراگم قابل تنظيم گوشي هاي پزشكي كارديولوژي  مي توان صداهايي كه فركانس پاييني دارد را با كمترين حركت بر روي بدن بيمار و فشار بر روي آن شنيد و با وارد كردن فشار بيشتر مي توان صداهايي كه فركانس بالايي دارند را شنيد . گيرنده صوتي آن يا همان chest piece آن دو طرفه است كه طرف كوچيك تر آن ٣.٣ سانتي متر و طرف بزرگ آن ٤.٣ سانتي متر مي باشد كه امكان استفاده از اين گوشي را براي معاينه هم بزرگسالان و هم كودكان فراهم مي سازد  . جنس گيرنده صوتي آن از استيل ضد رنگ مي باشد . ديافراگم  آن از تركيب اپوكسي و فايبر گلاس ساخته شده است . جنس خود گوشي از آلياژ آلومينيوم آنودايز شده مي باشد . داراي دو عدد سر گوشي و يك غشاء اضافه مي باشد . قدرت صداي اين گوشي پزشكي به قدري بالا است كه هيچ نيازي به جا به جايي بر روي سينه بيمار را ندارد .از ديگر ويژگي هاي خاص اين گوشي مي توان به اين اشاره كرد كه اين گوشي قابليت اين را دارد كه سرمايه لبه ي ديافراگم را به بدن بيمار انتقال نمي دهد . فشار هدست هاي گوشي با توجه به اندازه سر هر فرد قايل تنظيم مي باشد ، كه از ورود صداهاي خارجي در اطراف محيط جلوگيري مي كند . به دليل انعطاف پذيري اين محصول ، هنگامي كه گوشي را از جيب در مياورديد ، همان لحظه بلافاصله به شكل اوليه خود بر مي گردد كه اين ويژگي در طول عمر گوشي در مقابل تماس با چربي پوست بيماران و الكل تأثير بسزايي دارد . قسمت تيوبي آن از دو لايه مخصوص ساخته شده است كه هرگونه اختلالات صوتي ناشي از كشيده شدن تيوب را كاهش مي دهد . 
ويژگي گوشی پزشکی کادیولوژی : 
ضد آلرژي _ قابليت تنظيم فشار _ ديافراگم يك طرفه _ كيفيت صداي بسيار عالي با فركانس هاي بالا و پايين _ قابليت تنظيم فركانس _ قابل استفاده براي بيماران در دوره هاي سني مختلف ( كودكان و بزرگسالان ) _ بسيار مقاوم در برار ضربه ، زنگ زدگي و خراش _داراي كيفيت بسيار عالي در قسمت نوك گوشي _ قابليت عدم انتقال سرما به بدن بيمار
هنگامي كه از گوشي هاي پزشكي استفاده مي كنيد حتما به اين نكته توجه داشته باشيد كه نوك گوشي هنگامي در گوش ها جاي مي گيرد ، خيلي تنگ يا شل نباشد تا به راحتي بتوانيد از آن استفاده كنيد . مناسب تر است كه زماني كه از گوشي هاي پزشكي استفاده مي كنيد  بدن بيمار بدهنه باشد تا از صداهاي اضافي مانند خش خش لباس و …. جلوگيري شود . براي شنيدن صداي قلب بيمار يك دقيقه به صداي قلب گوش دهيد ، از بيمار بخواهيد كه آرام نفس بكشد .