به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

سیلیکا ژل مرک merck

مدل: merck
دسته بندی: مواد
شناسه محصول: 6006

تماس بگیرید


با توجه به نوسانات قیمت محصولات لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناسان آریاطب تماس بگیرید
تماس بگیرید
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب شماره موبایل خود را وارد نمایید

سیلیکا ژل مرک merck

سیلیکا ژل یک ماده شیمیایی به شکل دانه های بی رنگ و شفاف و همچنین فاقد هرگونه بوی خاصی می باشد که فرمول مولکولی آن SiO2 است، این ماده از ترکیب یک عنصر به اصطلاح چهار وجهی به نام دی اکسید سیلیسیم ساخته شده است، از دیگر ویژگی های این ماده می توان به غیر سمی بودن، عدم آتش گیری آن و قابلیت واکنش پذیری بسیار پایین به طوری که آن را واکنش پذیر نمی شناسند اشاره نمود، این ماده در آزمایشگاه های علمی در جهت کاربرد های مختلف که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت مورد استفاده قرار می گیرد.

جالب است بدانید این ماده برای اولین بار در حدود سال 1640 به وسیله دانشمندان آن دوره کشف گردید و از آن جهت جذب نمودن بخار های درون ماسک های حاوی گاز در طول دوره جنگ جهانی اول استفاده می شده است همچنین بعد از این دوره در زمان جنگ جهانی دوم با به کار بردن آن توانستند وسایل جنگی را در برابر رطوبت حفظ کنند و مانع از خرابی آنها شوند و علاوه بر این ها جهت خشک نمودن ماده درمانی پنی سیلین نیز  بسیار مفید واقع گردید.

گفتنی است که امروزه به میزان بسیار قابل توجه ای بر تنوع کاربرد های این ژل اضافه شده است که قصد داریم در اینجا تعدادی از کاربرد های مهم و مفید آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

یکی از این کاربرد های مهم در امور مربوط به گوشی های تلفن همراه هوشمند می باشد زیرا این گوشی ها به نوعی جزیی از زندگی ما شده اند و اطلاعات مهم و شخصی هر فرد درون آن قرار دارد اما گاهی ممکن است بر اثر بی احتیاطی آب و مواد مایع دیگر نظیر چای و... به درون آن نفوذ پیدا کنند که در چنین مواقعی باید به سرعت گوشی را خاموش کرده و درب پشتی آن را باز گردانید سپس از ژل سیلیکا جهت خشک نمودن درون گوشی استفاده نمایید چون این ژل قابلیت بالایی برای جذب رطوبت دارد و به کار بردن ان در این مواقع موجب نجات یافتن اطلاعات درون گوشی همراه می شود.

یکی دیگر از موارد استفاده از این ژل در نگهداری اسناد قدیمی در موزه ها و جلوگیری از پوسیدگی آنها به وسیله رطوبت است زیرا رطوبت باعث می شود این اسناد به مرور کیفیت و استحکام خود را از دست داده و کم کم پوسیده و محو گردند اما با جذب رطوبت احتمالی از این خطر جلوگیری کرده و این اسناد را برای نسل های بعد به خوبی حفظ می کنیم.

امروزه برای اصلاح موهای زائد از تیغ های مخصوص اصلاح استفاده می کنند اما مشکل اساسی این تیغ ها خراب شدن زود هنگام به علت رطوبت بالای محیط هایی مانند حمام می باشد به همین دلیل در ساخت تیغه های آن از ژل سیلیکا استفاده میکنند و به راحتی این مشکل را حل نموده اند.

همانطور که میدانید انسان ها علاقه زیادی به گل های زیبا دارند و مایلند که این گل ها همیشه زیبایی خود را حفظ نمایند و خراب نگردند به همین خاطر به خشک نمودن گل ها روی آورده اند و از گل های خشک در امور مختلف استفاده می کنند اما جهت تسریع روند خشک نمودن این گل های زیبا می توان از این ژل شگفت انگیز کمک گرفت.

یکی دیگر از کاربرد های سیلیکا ژل را می توان محافظت از لنز دوربین عکاسی دانست زیرا این لنز ها بسیار به رطوبت حساس بوده و اگر در محیط مرطوب برای مدت زیادی قرار بگیرند کیفیت و شفافیت خود را از دست می دهند و همین موضوع باعث شده که افراد برای محافظت از لنز دوربین خود این ژل را تهیه کنند و کیف مخصوص دوربین قرار دهند و از خراب گشتن آن جلوگیری نمایند.

جالب توجه است که علاوه بر موارد گفته شده این ماده در امور درمانی و دارویی هم به کار برده می شود و یکی از مواد مهم مورد استفاده در این حرفه ها می باشد برای مثال در محیط های آزمایشگاه که مواد شیمیایی مختلف نگهداری می شود و برخی از این مواد باید از رطوبت دور بمانند از این ژل جهت خشک نگهداشتن آنها استفاده شده و به این وسیله دیگر مواد در معرض خطر قرار نخواهند داشت و کارایی خود را از دست نمی دهند همچنین در داروسازی نیز برای افزایش مدت انقضا برخی قرص ها مانند قرص های ویتامین در محیط های مرطوب برخی داروخانه ها بسیار موثر بوده است.

در پایان نیز می بایست به نقش سیلیکا ژل در تصفیه آب شیرین اشاره گردد زیرا برای ساخت دستگاه های تصفیه آب قدرتمند از این ژل در قسمت فیلتر دستگاه به کار برده می شود تا به کمک آن مانع زنگ زدن و مشکلات دیگر شوند.

لازم به ذکر است که این مواردی که در بالا به آنها اشاره نمودیم تنها چند نمونه کوچک از کاربرد های فراوان ژل سیلیکا بود که به صورت خلاصه و مختصر برای شما شرح داده شد.

اما دقت داشته باشید که با ماسک مخصوص از این ماده استفاده کنید زیرا تنفس گاز های به وجود آمده از آن می تواند مشکلات تنفسی را برای شما به همراه داشته باشد همچنین امکان سوزش ناحیه هایی مانند چشم و صورت در اثر برخورد با این ژل وجود دارد که می بایست در هنگام برخورد سریعا آن ناحیه را با آب ولرم فراوان شست و شو دهید تا ماده به طور کامل از روی آن پاک شود.

ساخت این ژل به دانش روز و به کار بردن روش های نوین نیاز دارد بنابراین شرکت هایی که بدون در اختیار داشتن این دانش به ساخت این ژل می پردازند باعث به وجود آمدن خطرات جدی می گردند که این خطرات گاهی غیر قابل جبران می باشند پس در هنگام خرید این ژل حتما دقت داشته باشید که آن را از شرکت ها معتبر و شناخته شده تهیه کنید.

شرکت مرک که فعالیت خود را به صورت تخصصی در زمینه تولید مواد شیمیایی و دارویی در سال 1668 شروع کرده است تاکنون تلاش نموده که کیفیت مواد تولیدی خود را افزایش داده و رضایت کامل مشتریان خود را جلب نماید که همین موضوع باعث گشته با اختلاف بسیار زیادی از رقیبان خود جلوتر باشد، این شرکت امروزه با کمک گرفتن از روش های نوین خرید توانسته امکان فروش محصولات خود را به صورت اینترنتی و آنلاین میسر گرداند بنابراین خریداران می توانند به راحتی تنها با مراجعه به سایت رسمی این شرکت با خیالی آسوده و با اطمینان از کیفیت محصول خرید خود را انجام دهند تا در کوتاه ترین زمان محصول خریداری شده به دست آنها برسد.

0

میانگین امتیاز

0%توصیه شده(0 از 0)
0%
0%
0%
0%
0%
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

1 2 3 4 5
توجه: لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده در آگهی های زیر، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
گالری تصاویر و ویدیو
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب اطلاعات خود را وارد نمایید
اطلاع از موجودی
ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی