به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

سالیسیلیک اسید مرک merck

مدل: merck
دسته بندی: مواد
شناسه محصول: 6005

تماس بگیرید


با توجه به نوسانات قیمت محصولات لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناسان آریاطب تماس بگیرید
تماس بگیرید
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب شماره موبایل خود را وارد نمایید

سالیسیلیک اسید مرک merck

سالیسیلیک اسید یک ماده شیمیایی می باشد که دارای فرمول مولوکی به شکل C7 H6 O3  است و هنچنین دمای ذوب آن معادل 159 درجه سلسیوس، 318.2 درجه فارنهایت و432.1 کلوین می باشد و میزان دمای جوش این ماده نیز تقریبا 211 درجه سانتی گراد، 412 فارنهایت و 848 کلوین است ، از دیگر خصوصیات علمی آن می توان به حالت اسیدی بودن اشاره نمود زیرا این ماده درصد بسیار کمی خاصیت اسیدی دارد و این موضوع به دلیل روش های ساخت آن می باشد و همین درصد کم باعث گشته که ما آن را در میان دسته ماده های اسیدی قرار دهیم و علاوه بر آن می شود به خاصیت اشتعال پذیری نیز اشاره کرد زیرا نقطه اشتعال پذیری آن برابر با 157 درجه سانتی گراد و همچنین دمای خود آتشگیری نیز 545 درجه سانتی گراد می باشد به همین دلیل به سرعت آتش گرفته و می بایست به دور از گرما و حرارت از آن استفاده نمود.

ساختار شیمیایی سالیسیلیک اسید (Salicylic acid)

لازم به ذکر است که هنگام استفاده از این ماده باید نکات ایمنی را رعایت نمایید زیرا ممکن است مشکلاتی را که در ادامه به آنها اشاره می نماییم به وجود آورد.

  1. یکی از این مشکلات ممکن است در افرادی که بیماری دیابت دارند و دچار التهاب های شدید پوستی هستند بروز کند و التهاب پوست آنها را به طور زیادی افزایش دهد بنابراین این افراد می بایست در هنگام کار با این مواد بسیار دقت نمایند.
  2. در هنگام استفاده حتما دستکش های مخصوص زآآآآزمایشگاه را پوشیده و از برخورد این ماده با پوست دست خود اجتناب نمایید.
  3. افراد باردارد و کودکان زیر 5 سال نباید از این ماده استفاده نمایند و تا حد ممکن آن را از دسترس این افراد دور نگه دارید.
  4. آن را بر روی پوست صورت، نواحی اندام های تناسلی و بر روی زخم های تازه به هیچ وجه به کار نبرید زیرا اگر این ماده بر روی این نواحی ریخته شود باعث به وجود آمدن مشکلات فراوان و جدی می گردد.
  5. این ماده را در مکانی مطمعن و دور از گرما یا شعله آتش نگه داری کنید زیرا همانطور که در بالا اشاره نمودیم این ماده دارای خاصیت اشتعال پذیری بالایی بوده و اگر در کنار شعله آتش و یا در محیط های بسیار گرم نگهداری و استفاده گردد موجب آتش سوزی های خطرناک می شود که اثرات آن می تواند مالی و جانی باشد بنابراین برای جلوگیری از بروز این مشکل حتما یک مکان مناسب برای نگهداری آن پیدا نمایید.
  6. اگر این ماده با دست و یا پوست شما برخورد مستقیم داشت تنها کاری که می توانید انجام دهید حفظ خونسردی خود و شستن آن ناحیه با آب فراوان و ولرم می باشد تا از نفوذ این ماده به درون پوست جلوگیری شود.

حال که تا حدودی با ویژگی های علمی و نکات ایمنی این ماده آشنا شدیدی بهتر است به نوع کاربرد آن در زمینه های مختلف بپردازیم زیرا سالیسیلیک اسید به دلیل خاصیت های دارویی خود امروزه بسیار مورد توجه داروسازان قرار گرفته و از این ماده برای ساخت انواع دارو های مفید در امر درمان استفاده می شود.

همانطور که می دانید بیماری های پوستی بسیار آزاردهنده می باشد و باعث می گردد اعتماد به نفس ما به طور زیادی کاهش یابد به همین دلیل پزشکان و محققان همواره به دنبال یافتن راهی برای حل این مشکل بوده اند و با تلاش های فراوان و انجام آزمایش های متعدد توانسته اند ماده سالیسیلیک اسید را تولید کرده و از آن برای ساخت دارو بهره بگیرند، امروزه برای درمان بیماری هایی مانند اختلال های هیپرکراتوتیک در پوست که به صورت موضعی تحت درمان قرار می گیرد، درمان بیماری های پوستی مانند آکنه های شدید و دردناک، درمان و کاهش شوره سر و همچنین کاهش التهاب های پوست کف سر و همینطور برای درمان راحت میخچه در کف پا و دست به کار برده می شود و تاثیرات فوق العاده خوب و موثری در این زمینه ها از خود نشان داده و به همین علت علاقه داروسازان نسبت به این ماده بیش از پیش گشته است.

شاید برایتان جالب باشد که از نوع مکانیسم ماده فوق الذکر بیشتر بدانید، پوست بدن از رشته های متصل کننده ای ساخته شده است که در هنگام ایجاد التهاب و یا زخم بر روی آن این رشته های از یکدیگر فاصله گرفته و ماده های چسبنده میان آنها از بین می رود به همین دلیل در این مواقع احساس سوزش و درد در آن ناحیه به ما دست می دهد به منظور بهبود این مشکل سالیسیلیک اسید باعث می گردد ماده چسبنده بین این رشته ها بار دیگر به همدیگر چسبیده و بافت پوست ترمیم گردد و به خاطر این کار کراتین پوست نیز ضعیف می گردد همچنین می تواند قارچ های ایجاد شده بر روی پوست را به راحتی از بین برده و از ایجاد دوباره آن جلوگیری کند.

البته باید توجه داشته باشید که اگر از دارویی استفاده می نمایید که حاوی این ماده می باشد حتما می بایست با پزشک معالج خود مشورت نمایید زیرا اگر به صورت خود درمانی و بدون نظر پزشک از این ماده استفاده شود علاوه بر این که اثر مطلوب را نخواهد داشت بلکه ممکن است شما را با مشکلات دیگری نیز مواجه سازد بنابراین قبل از استفاده با پزشک مشورت کرده و طبق دستور وی عمل نمایید.

گفتنی است که میزان درصد آن در دارو های مختلف متفاوت می باشد به دلیل آن که هر ناحیه میزان مقاومت مخصوص خود را دارد برای مثال برای درمان موضعی بر روی پوست اکثرا از محلولی با درصد بین 12-50 درصد به کار برده می شود که این میزان در محلول های مورد استفاده برای زگیل های ناحیه تناسلی و دیگر نواحی بدن 5-27 درصد می باشد و این میزان بسیار کمتر از مورد قبلی است همچنین جهت درمان میخچه باید درصد به کار بردن این ماده تقریبا 5.5-2 باشد.

البته لازم به ذکر است که استفاده از این ماده جهت درمان می تواند پوست شما را با خشکی زیادی رو به رو سازد اما جای نگرانی نیست زیرا می توانید بعد از استفاده از کرم های آبرسان مناسب برای رفع این خشکی ها استفاده نمایید چون این خشکی موقتی بوده و بعد از طی نمودن دوره درمان از بین خواهد رفت.

در اینجا قصد داریم تا به طور مختصر توضیحاتی در مورد نحوه ساخت این ماده ارائه دهیم:

این ماده به دو روش تهیه می شود یکی از آنها روش طبیعی است که از گیاهانی مانند زمستان سبز و پوست درخت بید گرفته می شود و روش دوم که روش علمی و آزمایشگاهی می باشد روش سنتتیک است که امروزه بیشتر از روش دوم برای ساخت این ماده رایج می باشد به این صورت که ابتدا به کمک محلولی به نام فنیل آلانین که به نوعی آمینواسید است سنتز شده و بعد از آن با روش های علمی در مرحله ساخت قرار می گیرد که اگر بخواهیم این فرایند را به زبانی ساده توضیح دهیم این گونه می شود که سدیم سالیسیلات را اگر با کمک اسید سولفوریک اسیدی نماییم ماده به دست آمده همان سالیسیلیک اسید می باشد.

روش تهیه این ماده نیاز به دانش علمی بالا و همچنین به کار بردن فناوری های روز دارد تا ماده ساخته شده بتواند از کیفیت و کارایی بالایی برخوردار شود به همین دلیل شرکت هایی که این امکانات را در اختیار ندارند صرفا به سود خود توجه کرده و هیچ گونه نگرانی نسبت به سلامت افراد ندارند به همین دلیل این ماده را با کیفیت بسیار پایین تولید می نمایند و علاوه بر اینکه به درمان بیماری ها کمکی نمی کنند بلکه بر میزان مشکلات نیز می افزایند بنابراین شرکت های دارو سازی می بایست از کیفیت این ماده اطمینان حاصل نمایند و بهترین گزینه برای آنها خرید کردن از شرکت های معتبر می باشد.

شرکت مرک که در چندین دهه فعالیت انحصاری خود را در جهت تولید مواد شیمیایی و دارویی دنبال کرده است توانسته با به کارگیری فناوری های روز بهترین و مرغوب ترین نوع ماده های دارویی را ساخته و به شرکت های دارویی عرضه گرداند زیرا هدف این شرکت کمک به درمان بیماری ها و همچنین افزایش سطح علمی بشر می باشد از این رو با فراهم کردن خرید به صورت اینترنتی و آنلاین موجب راحتی هرچه بیشتر خریداران خود گشته است تا دیگر نگران دور از دسترس بودن برخی مواد نباشند و به راحتی با مراجعه نمودن به سایت فروش با خیالی آسوده ماده مورد نیاز خود را خریداری نمایند.

علایم اخطار (ghs) سالیسیلیک اسید

0

میانگین امتیاز

0%توصیه شده(0 از 0)
0%
0%
0%
0%
0%
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

1 2 3 4 5
توجه: لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده در آگهی های زیر، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
گالری تصاویر و ویدیو
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب اطلاعات خود را وارد نمایید
اطلاع از موجودی
ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی