به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

سدیم کلراید مرک merck

مدل: merck
دسته بندی: مواد
شناسه محصول: 6010

تماس بگیرید


با توجه به نوسانات قیمت محصولات لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناسان آریاطب تماس بگیرید
تماس بگیرید
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب شماره موبایل خود را وارد نمایید

سدیم کلراید مرک merck

ترکیب یونی که در فارسی به نمک معمولی مشهور است

در شیمی به نام Nacl قابل شناخت می باشد که از واکنش سدیم و کلر حاصل می شود.

 ترکیب اصلی نمک طعام سدیم کلرید می باشد شوری بیش از حد آب اقیانوس ها به دلیل وجود سدیم کلرید است

به عنوان چاشنی دهنده و طعم دهنده غذا قابل استفاده می ‌باشد در نگهداری مواد غذایی هم کاربرد دارد زیرا مانع از رشد ریزاندامگان می شود به همین دلیل نگهداری طولانی مدت  ترشی  ، ماهی و گوشت نمک سود آوری صرف می شود .

از منبع اصلی که معادن نمک است بهره برداری شده تا آب های شور نیز قابل استفاده می باشد  که از ترکیب فلز و گاز به دست می آید  حتی از تبخیر آب دریاچه های شور قابل دستیابی می باشد  حتی استخراج سنگ نمک هم کمک بزرگی به تولید سدیم کلرید می کند در نرم کننده های آبی که کمک کننده در کاهش آب آشامیدنی حاصل می شود البته برخی یون های کلسیم و منیزیم قابل حذف می باشد

سدیم کلرید در مصرف روزانه  تولید می شود وبرای  نیاز روزانه  مردم قابل مصرف می باشد .

به عنوان محلول  شستشوی  زخم های عمقی چون حفره ی بدن مثل بافت هایی که از طریق لوله جراحی انجام می شود مناسب است .

در هنگام شستشو باید نکاتی را رعایت کنید .

این محلول از حساسیت بسیار بالایی برخورد‌دار است اگر در هنگام مصرف بهداشت را رعایت نکنید ممکن محلول دارای عفونت شود و در هنگام تزریق  موجب نفوذ عفونت به بدن فرد شود در برابر هرگونه عوارض جانبی احتمال کاهش آب بدن می شود زیرا اجزای مهم برای کنترل سیستم عصبی بدن می باشد .

نمک خوراکی دارای ساختار بوری می باشد به همین دلیل این ساختار کریستالی (بلوری) مکعبی شکل است  نمک که تامین کننده سدیم شناخته شده به دلیل این که چاشنی هر غذا می ‌باشد حکم پاک سازی و نگه داری را دارد.

بدن انسان نیاز به مصرف سدیم کلرید دارد اما نه به قدری که موجب بروز بیماری قلبی  ناشی از مصرف نمک باشد

یکی از مهم ‌ترین عوارضی که دارد ایجاد مشکلات فشار خونی می باشد که توسط بیماری قلبی بروز می یابد که به عنوان شایع ترین بیماری شناخته شده .

نمک طعام که به عنوان مصرف روزانه شناخته شده  که مصرف بیش از حد مجاز آن سلامتی افراد را در برابر بیماری هایی چون  سرطان معده ، فشار خون قرار می دهد

مکانیسپ عمل کننده نمک بر بدن  که موجب بروز فشارخون می شود به شرح زیر می باشد:

مایع خارج سلولی بر اثر وجود نمک افزایش پیدا می‌کند که مایع خارج سلولی بالا می رود که مسبب کاهش بازجذب آب به کلیه ها و دفع سدیم کلرید از طریق ادرار می باشد در‌نتیجه فشار‌خون  کاهش می یابد

کاربرد دیگر سدیم کلرید در فصل زمستان آشکار می شود به طوری بر روی سطوح یخ زده نمک طعام می پاشند تا بخ سریعتر آب شود و مانع از هر گونه لغزند گی می شود  چون این عملکرد یک واکنش بین نمک و یخ رخ می دهد یا این که پودر نمک را بر سطوح یخ زده بریزید

کاربرد بالایی دارد به صورتی که حلال بودن آن به راحتی می تواند آلودگی ‌ها و ناخالصی ها را به راحتی جدا می‌کند سنگ معدن منبع مهم برای  استخراج نمک می باشد تا به راحتی سدیم کلرید به دست آید

اطلاعاتی راجب سدیم و گاز کلرید

نام دیگر سدیم ، ناتریم می باشد که در جدول مندلیف جایگاهی با عدد اتمی 11 می باشد که به صورت واکنش دهنده و فلز نرم قابل مشاهده  می باشد در برابر حرارت تغییر رنگ داده و زرد رنگ می شود  مقدار نرمی و سفتی آن بستگی به دمای اتاق دارد که در برابر هوای مرطوب واکنش می دهد که تیره می شود به نوعی جاذب رطوبت می باشد واکنش بالای سدیم مانع از آزاد بودن آن در طبیعت می شود زیرا در برابر تجزیه به راحتی به یون هیدروژن تبدیل می شود  البته سدیم به صورت ترکیبی شناخته شده است یونانی ها به عنوان نمک طبعی از آن استفاده می کنند در یافتن ستارگان کاربرد به سزایی دارد و یک طیف نشری D از خود منتشر می کند نباید به صورت پودر در آب باشد زیرا باید منتظر هر لحظه انفجار آن باشید شاید به راحتی قابل تجزیه باشد اما همان قدر هم قابل انفجار می باشد سدیم فلز کاربر‌دیست اما به دلیل واکنش پذیری بالا و جاذب رطوبت بودن کیفیت پایین تری دارد .

ساختار خطی سدیم کلراید (NaCl) (Sodium chloride)

گاز کلر

مانند سدیم یک ترکیب شیمیایی در جدول مندلیف می باشد که جایگاهی در بین عددهای اتمی مثل ۱۷ دارا  است چون نوعی گاز می باشد باید دارای شرایط استاندارد یا STP قرار گیرد و مثل سدیم اکسید کننده ی قوی محسوب می شود که اکثرا برای ضد عفونی پارچه ها و سطوح قابل پاکسازی می باشد درست مثل ترکیب آلی رفتار می کند .

دارای دو اتم کلر می باشد، که  نسبت به هوا سنگین تر است این سنگینی همراه خود بوی بد و خفه کننده ایی که دارای برخی سموم است را ترشح می کند .

به عنوان بخشی نمک خوراکی هم قابل شناخت و ترکیب می‌ باشد که در دما و شرایط استاندارد دو مولکول کلری را متشکل می سازد که پیوند ضعیفی هم دارد ‌.

خود سدیم کلراید از بهم پیوستن کلراید و سدیم متشکل می شود نوعی ترکیب یونیست که از واکنش فلز و گاز قابل تولید است .

البته در شیمی کلراید جایگزین پیوند هیدروژنی شده به عنوان ساخت لاستیک مصنوعی

و کاربرد دیگری چون تصفیه آب و گند زایی را انجام می دهد و در طیف گسترده ایی از زندگی نقش دارد

در استخرها هم برای پاک کنندگی آب استفاده میشود

کلریک جانشین کننده  و جایگزین کننده می باشد که عامل اصلی کاربرد در سدیم کلرید شناخته شده .

سدیم کلرید در محیط آبدار قابلیت تولید مجدد را ایفا می کند

کلرید ‌گاز سمی که تنفس آن دستگاه تنفسی و غشای یاخته ای را ملتهب می کند در صورت مایع باعث بروز آسیب هایی چون سوختگی سطحی می شود  همین عنصر بر گفته از سدیم کلراید می باشد.

برند و کمپانی متدخل شده در این روند تولید مهم است زیرا کیفیت محصول را زیر سوال می ‌برد بهترین برند تولیدات مواد آزمایشگاهی که داخلت به جا و به موقعی هم دارد برند مرک می باشد  مرک شناخته ترین برند در میان رقبای خود می باشد  تا‌کنون موفق به شکست تمامی  برند های نامعتبر بوده  زیرا هدف این کمپانی با میلیون ها خانواده توسعه و روند کیفیت بالای محصول با استفاده از ماده ی اولیه انجام می شود .

0

میانگین امتیاز

0%توصیه شده(0 از 0)
0%
0%
0%
0%
0%
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

1 2 3 4 5
توجه: لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده در آگهی های زیر، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
گالری تصاویر و ویدیو
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب اطلاعات خود را وارد نمایید
اطلاع از موجودی
ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی