به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

کامپوزیت کاریزما بهتر است یا سارمکو

کامپوزیت کاریزما بهتر است یا سارمکو

لمینت و کامپوزیت دندان دو روشی هستند که برای طراحی لبخند و زیبایی بیشتر دندان ها استفاده می شود. در گذشته به دلیل محدودیت های علم و قیمت بسیار بالای آن، طراحی لبخند فقط برای قشر خاصی مانند هنرپیشه ها مورد استفاده قرار می گرفت. در حال حاضر لمینت دندان یک روش گران قیمت و تقریباً زمان بر برای طراحی لبخند است که نیاز به تراش دندان دارد.
کامپوزیت دندان می تواند همان نتیجه لبخند دندانی را ارائه دهد. با این تفاوت که با کامپوزیت دندان نیازی به ایجاد برش در سطح دندان نیست. علاوه بر این، کامپوزیت دندان را می توان در یک جلسه انجام داد. یکی از عوامل موثر در تعیین کیفیت نهایی کامپوزیت دندان، برند کامپوزیت است. کامپوزیت کاریزما و سارمکو دو برند بسیار شناخته شده در بین تمامی برندهای موجود در ایران هستند که توسط دندانپزشکان معتبر مورد استفاده قرار می گیرند. حال سوال این است: کامپوزیت سارمکو بهتر است یا کاریزما
برای اینکه بتوانیم بهترین تصمیم را در مورد ترکیب دندان های خود بگیریم، آیا باید ویژگی های کامپوزیت کاریزما و یا سارمکو را بدانیم؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید در مورد دو برند منتخب کمی تحقیق کنید.
کامپوزیت کاریزما یک برند کامپوزیت آلمانی است در حالی که کامپوزیت سارمکو یک کامپوزیت سوئیسی است
با توجه به پیشرفت های تکنولوژی آلمان، قطعا می توان به سوال کامپوزیت سارمکو بهتر است یا کاریزما پاسخ داد. بدون شک کامپوزیت کاریزما از سارمکو بهتر است. چرا که این برند به عنوان یک برند آلمانی یکی از بهترین تولیدکنندگان کامپوزیت در دنیا محسوب می شود.
همانطور که در پاراگراف قبل گفتیم یکی از عوامل موثر بر کیفیت و قیمت کامپوزیت های دندانی برند سازنده آن است. 
تمامی برندها به صورت مستقیم از کشور سازنده وارد می شوند و در صورت مراجعه به دندانپزشک معتبر با گارانتی انجام می شود.
تا اینجا در مورد پاسخ به این سوال که کامپوزیت سارمکو بهتر است یا کاریزما با چه کیفیتی صحبت کردیم می دانیم که نوع برند می تواند نقش حیاتی در نتیجه نهایی کامپوزیت دندان داشته باشد. اما آنچه مهمتر از برند کامپوزیت است، مهارت دندانپزشک شماست. با انتخاب دندانپزشک معتبر می توانید از زیبایی طرح لبخند خود اطمینان داشته باشید و از کیفیت نهایی و ماندگاری کامپوزیت دندان آسوده خاطر باشید. کامپوزیت سارمکو بهتر است یا کاریزما ؟ پاسخ به این سوال به نگرش هر دندانپزشک و البته سطح نیاز او بستگی دارد. یک کامپوزیت ایده آل کامپوزیتی است که استفاده آسان و کیفیت خوبی داشته باشد، اما دارای خواص مهم و قابل اعتمادی نیز باشد. ویژگی های ماندگاری و زیبایی برای بیمار. در این مقاله سعی شده است دو کامپوزیت معروف و پرکاربرد در دندانپزشکی کامپوزیت کاریزما آلمان و کامپوزیت سارمکو سوئیس با یکدیگر مقایسه شوند.
بدون شک دغدغه افرادی که قصد دارند پس از انتخاب متخصص دندان های خود را بازسازی کنند، برای انتخاب یک برند کامپوزیت باکیفیت مهم است. به همین دلیل این افراد برای انتخاب بهترین کامپوزیت به دنبال برندهای مختلف در بازار می گردند که بدون شک یکی از انتخاب های آنها می تواند کامپوزیت کاریزما کولزر آلمان باشد. اما آیا کیفیت کامپوزیت کاریزما یا سارمکو واقعا خوب است؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت:
معمولاً از ذرات پرکننده در کامپوزیت میکروهیبرید کاریزما به منظور جلوگیری از ته نشین شدن آن و همچنین دی اکسید سیلیکون (SIO2) استفاده می شود که وجود آن منجر به اختلال در تطابق رنگ و شیری شدن نتیجه کار می شود.
اما در کامپوزیت کاریزما کلاسیک ، ذرات پرکننده از میکرو گلس (شیشه باریم آلومینیوم فلوراید) ساخته شده و امکان تطابق بهتر رنگ ترمیم را با دندان های اطراف فراهم می کند.

کامپوزیت سارمکو بهتره یا کاریزما ؟

یکی از پرطرفدارترین کامپوزیت های دنیا در تجهیزات دندانپزشکی کامپوزیت سوئیسی سارمکو می باشد که علاوه بر زیبایی و دوام، ترمیم دندان با این کامپوزیت باید با بدن انسان سازگاری داشته باشد. از آنجایی که محصولات سارمکو بیشترین سازگاری را با بدن انسان دارند، مورد پسند اکثر دندانپزشکان قرار گرفته است.

محصولات سارمکو سوئیس از مواد بدون TEGDMA و HEMA ساخته شده اند. این مونومرها از جمله موادی هستند که بیشترین احتمال ایجاد حساسیت را در گروه متاکریلات دارند. اگر هنوز می‌پرسید کامپوزیت سارمکو بهتر است یا کاریزما ؟ باید گفت یکی از بهترین مزایای کامپوزیت سارمکو است. مزیت آن این است که سارمکو حاوی TEGDMA یا HEMA نیست، که یک ویژگی خوب برای بیمارانی است که به این مواد حساسیت دارند.
کامپوزیت سارمکو بهتر است یا کاریزما 
کامپوزیت سارمکو سوئیس برای درمان قدامی و خلفی کلیه لایه های I تا V و همچنین تکنیک غیر مستقیم مناسب است. از ویژگی های کامپوزیت سارمکو می توان به عدم چسبندگی به قلم، عدم حساسیت پس از پردازش، حفظ رنگ بالا و چکش خواری آسان اشاره کرد. کامپوزیت های سارمکو و کاریزما کیفیت بسیار بالایی دارند.


ویژگی های کامپوزیت سارمکو:

  • مناسب برای ترمیم حفره های کلاس I تا V
  • پولیش آسان و درخشندگی عالی
  • حذف حداقل حجم
  • بدون ایجاد حساسیت
  • آبگریز (حداقل جذب آب)
  • مقاومت نوری دستگاه بیش از 7 دقیقه در 11000 لوکس است
  • این به وضوح عاری از مونومرهای غیر سمی TEGDMA و HEMA است
  • ثابت شده است که تنش انقباض بسیار کمی دارد
  • بسیاری از رنگ های روشن و پایدار برای زیبایی شناسی کامل
  • پذیرش در حین طراحی

آنچه در مورد برند کامپوزیت سارمکو بسیار جالب است، تنوع محصولات از نظر رنگ است: تقریباً تمام رنگ های استاندارد ویتا و همچنین گروهی از رنگ های خاص را تولید می کند. در دنیا سیستم های مختلفی برای نام گذاری رنگ دندان طبیعی و نزدیک به واقعی وجود دارد. ویتا 16 رنگ دارد. این استاندارد نامگذاری رنگ توسط یک دندانپزشک ایتالیایی اختراع شد. ویتا در محافل صنعتی و علمی کامپوزیت های دندانپزشکی پذیرفته می شود، به همین دلیل اگر رنگ مورد نظر شما طبق این سیستم پیدا شد به راحتی می توانید محصول خاص آن را پیدا کنید.
در بین انواع رنگ های کامپوزیت سارمکو، استاندارد رنگ آمیزی ویتا برای رنگ های طبیعی دندان است. علاوه بر این، یک سری قراردادهای دیگر برای پوشش، تزئینی و رنگ های خاص نیز وجود دارد. تمامی این رنگ ها در بین رنگ های کامپوزیت سارمکو وجود دارد. نامگذاری در این استاندارد بر اساس چهار حرف A، B، C و D در زبان انگلیسی است. هر حرف می تواند دارای اعداد از 1 تا 4 باشد. حروف انگلیسی محتوای رنگ را طبقه بندی می کنند و اعداد بیانگر پررنگ بودن هر کدام هستند.

کامپوزیت کاریزما بهتر است یا سارمکو

ویژگی کامپوزیت کاریزما

  • ترمیم مستقیم پوسیدگی کلاس I تا V
  • روکش کامپوزیت
  • بسته شدن دیاستما
  • اسپلینت دندان
  • گونه های مختلف زیادی وجود دارد
  • میکروهیبرید
  • کیفیت عالی
  • دستکاری آسان
  • دارای فناوری Microglass II است
  • پرتوپاک کامپوزیت کاریزما المان
  • استحکام بالا
  • درصد حجمی فیلر 61 درصد
  • قطر ذرات 0.005 میکرون تا 5 میکرون است

اگر بخواهیم واقعاً بدانیم کامپوزیت سارمکو بهتره یا کاریزما ؟ همچنین بررسی نوع کاربرد هر یک از این دو نوع کامپوزیت ضروری است. چسبندگی کامپوزیت به ابزار و قلم می تواند یکی از عوامل تعیین کننده در انتخاب برند کامپوزیت باشد. کامپوزیت های زیادی با پولیش خوب یا بارگذاری بیشتر وجود داشت، اما به دلیل چسبندگی زیاد کنار گذاشته شدند.
یکی از جذابیت های اصلی کامپوزیت عدم چسبندگی به قلم است.از دیگر کاربردهای کامپوزیت کاریسما المان، ترمیم مستقیم دندان های قدامی و خلفی است و به طور غیرمستقیم روی روکش ها، روکش ها و آنله ها تاثیر مثبت دارد. یکی از مهمترین کاربردهای این نوع اسپلینت کامپوزیتی خلفی و قدامی، موثرترین درمان برای لق شدن دندان دائمی است.

کامپوزیت کاریزما با 21 رنگ از جمله موارد زیر محبوب شده است:
رنگ های دنتین: ol، om و od
رنگ های یونیورسال: A1، A2، A3، A3.5، A4، B1، B2، BL، BXL، OB
رنگ های اینسیزال: cl، am و co
زمان سفت شدن رنگ های معمولی 2 ثانیه و برای رنگ های مات 40 ثانیه و وزن یک تیوپ کامپوزیت 4 گرم می باشد.

دلیل محبوبیت کامپوزیت کاریزما در بین افرادی که دندان هایشان به کامپوزیت نیاز دارد این است که این برند کیفیت بسیار خوب و عالی دارد و همچنین می تواند مقاومت بسیار بالایی در برابر تغییر رنگ و ضربه داشته باشد که می تواند یکی از بهترین ها باشد. 
کامپوزیت کاریزما اسمارت کولزر یکی از با کیفیت ترین کامپوزیت های موجود در کشور در بازار دندانپزشکی می باشد. علاوه بر زیبایی دندان، پس از ترمیم و ماندگاری آن، بدن باید بزرگترین اندازه دندان را در کنار فرد داشته باشد و به همین دلیل توجه دندانپزشکان را به خود جلب کرده است.
کامپوزیت کاریزما اسمارت برای ترمیم مستقیم پوسیدگی های I تا V، ترمیم دندان های شیری، ترمیم کامپوزیت چینی، اسپلینت های متحرک دندانی ناشی از بیماری پریودنتال و اصلاح فرم دندان از جمله دیاتز استفاده می شود.
کامپوزیت کاریزما اسمارت از تغییر رنگ ترمیم های کامپوزیت در دراز مدت جلوگیری می کند که از دیگر ویژگی های کامپوزیت کاریسما اسمارت رادیوپاسیتی، نور کیورینگ، یونیورسال و هندلینگ است.
به لطف رنگ های اصلی خود، امکان ترمیم طبیعی را به سرعت فراهم می کند. بسته بندی کامپوزیت اسمارت کولزر به صورت 1 تیوب 4 گرمی در 5 رنگ زیر موجود می باشد:

A1
A2
A3
B1
دنتین

کامپوزیت کاریزما بهتر است یا سارمکو

یک کامپوزیت خوب چه ویژگی هایی دارد؟

کامپوزیت یک روش زیبایی ترمیمی در دندانپزشکی است که توسط متخصصین دندانپزشکی برای افزایش زیبایی با مواد کامپوزیت علاوه بر رفع عیوب دندان استفاده می شود. کامپوزیت برای پر کردن شکستگی ها و حفره های دندانی و ترمیم عیوب دندانی و در نتیجه دندان های زیبا استفاده می شود.
برای انتخاب بهترین برند کامپوزیت دندان و پاسخ به این سوال که آیا کامپوزیت سارمکو بهتر است یا کاریزما ، باید مقایسه ای بر اساس ویژگی ها، رنگ های موجود، درجه و کیفیت رزین کامپوزیت انجام شود که ماندگاری بالا و طبیعی تر است.  این نوع کامپوزیت ها مزایای زیادی دارند که در ادامه به بررسی این ویژگی ها می پردازیم 

عملکرد کامپوزیت سارمکو بهتر است یا کاریزما

هنگامی که کامپوزیت مرغوب روی دندان ها قرار می گیرد، از نظر زیبایی بی عیب و نقص کاملا شبیه دندان های طبیعی است.
بهترین انواع کامپوزیت ها آنهایی هستند که پس از برخورد پرتو لیزر به سرعت سفت می شوند و بیمار می تواند بلافاصله پس از جلسه درمان از آنها برای جویدن غذاهای مختلف استفاده کند.
مهمترین عنصر دندانپزشک برای انتخاب کامپوزیت دندان انعطاف پذیری آن است، دندانپزشک باید بتواند به راحتی کامپوزیت را به شکلی که می خواهد روی دندان در بیاورد.
یکی از مهم ترین مزایای کامپوزیت مرغوب، سازگاری آن با فرم لثه و محیط دهان و دندان است، به این معنی که بیمار پس از کامپوزیت، مواد اضافی را در دهان احساس نمی کند.
یکی دیگر از ویژگی های کامپوزیت های مرغوب، قابلیت ترمیم آن ها است، به طوری که در صورت شکستگی یکی از دندان ها، نیازی به تعویض آن نیست و دندانپزشک به راحتی می تواند آن را ترمیم کند.
کامپوزیت های برندهای مختلف به دلیل تکنولوژی های متفاوتی که در تولید به کار می برند، دارای قدرت های متفاوتی هستند، اما یک کامپوزیت با کیفیت به دلیل استحکام بالا، ماندگاری بیشتری روی دندان ها خواهد داشت.
بیسفنول A (BPA) در صنعت دندانپزشکی مشکل ساز است زیرا ماده اولیه برای تولید BisGMA و همچنین BisGMA اتوکسیله است. BisGMA یکی از رایج ترین مواد خام یا مونومرهای مورد استفاده در مواد پرکننده دندان کامپوزیت است. در طول تولید، BisGMA از بیسفنول در یک فرآیند 2 مرحله ای ساخته می شود (این امر در مورد BisGMA اتوکسیله نیز صدق می کند). در چنین فرآیندی وجود آثاری از مواد اولیه در محصول نهایی اجتناب ناپذیر است. بنابراین نمی توان گفت که محصولات سارمکو فاقد این ماده هستند. تنها با وجدان کامل می توانیم بگوییم که حداکثر غلظت بیسفنول A زیر حد تشخیص تحلیلی در مواد اولیه کامپوزیت سارمکو است.
BPA به عنوان یک اختلال غدد درون ریز شناخته شده است، بنابراین تمام مواد خامی که ممکن است حاوی BPA باشند غربالگری می شوند. این مواد خام تنها در صورتی استفاده می شوند که شواهدی از محتوای بیسفنول A (محتوای کمتر از 0.5ppm) وجود نداشته باشد. سولفات باریم قبلاً به عنوان ماده حاجب رادیولوژیکی در مواد دندانپزشکی استفاده می شد. تمامی محصولات سارمکو از جمله کامپوزیت های آن فاقد سولفات باریم هستند. سولفات باریم قبلاً به عنوان ماده حاجب رادیولوژیکی در مواد دندانپزشکی استفاده می شد. تمامی محصولات سارمکو از جمله کامپوزیت های آن فاقد سولفات باریم هستند.
کامپوزیت سارمکو سوئیس حاوی مقدار زیادی بور، باریم و سیلیکات آلومینیوم در کامپوزیت els، els flow، apt composite، apt flow به عنوان پرکننده بی اثر است. این ماده سالهاست که در مواد کامپوزیت پرکننده دندان مورد استفاده قرار می گیرد و به طور کلی نامحلول در نظر گرفته می شود، به این معنی که ردپای آلومینیوم تنها با تلاش تحلیلی قابل توجهی قابل تشخیص است. محصولات برند سارمکو فاقد هرگونه نیکل هستند.
این محصول جزء کامپوزیت های میکرو هیبریدی است. اگر اندازه ذرات این محصولات کمتر از 100 نانومتر باشد، این ماده را نانوکامپوزیت می نامند. در کامپوزیت های میکرو هیبریدی محبوب، پرکننده های فرآوری شده دارای اندازه ذرات تقریباً هستند. 700 نانومتر از نظر فناوری ساخت، با این حال، اندازه ذرات کوچک در اینجا وجود دارد که کمتر از 100 نانومتر است. در حال حاضر، فرض بر این است که این نسبت های نانومقیاس به طور محکم در پلیمر لنگر انداخته اند و بنابراین نمی توانند به بدنه نفوذ کنند.

کامپوزیت کاریزما بهتر است یا سارمکو

قیمت کامپوزیت سارمکو مناسب تر است یا کاریزما

یکی از مشکلات افرادی که می خواهند دندان هایشان را کامپوزیت کنند قیمت کامپوزیت ها است. برای اطلاع از هزینه کامپوزیت دندان به وب سایت ها یا چندین مطب دندانپزشکی مراجعه می کنند. آنها قیمت دقیق را نمی دانند زیرا عوامل زیادی روی قیمت کامپوزیت تاثیر می گذارد و قیمت نهایی را تعیین می کند. بنابراین هرگز نمی توان گفت که قیمت کامپوزیت کاریزما از سارمکو بهتر است.
همه کامپوزیت ها یکسان نیستند. مواد کامپوزیت تاثیر مستقیمی بر قیمت آنها دارند. هرچه کیفیت مواد بالاتر باشد، ماندگاری بیشتری خواهد داشت و حتی قیمت آن نیز افزایش می یابد.
کشوری که کامپوزیت در آن ساخته شده است و توسط کدام شرکت سازنده می تواند کیفیت این پوشش را تضمین کند و می توان گفت که مهمترین عامل در تعیین قیمت برند این کامپوزیت می باشد. به همین دلیل قیمت کامپوزیت المان کاریزما یا قیمت سارمکو سوئیس متفاوت است. زیرا آنها دو برند فوق العاده قابل اعتماد هستند
مهارت دندانپزشک یکی از دلایل مهم قیمت کامپوزیت دندان به دلیل ظرافت روکش هایی است که باید به طور یکنواخت روی دندان پخش شوند و این روند به مهارت دندانپزشک و متخصص تر و با تجربه تر آن مربوط می شود. محل مطب مورد نظر شما نقش مهمی در قیمت کامپوزیت دندان دارد.
قیمت کامپوزیت دندان بر اساس تعداد واحد می باشد یعنی هزینه هر دندان جداگانه محاسبه می شود و هر چه تعداد کامپوزیت ها بیشتر باشد هزینه آن نیز بیشتر می شود. بنابراین نتیجه می گیریم که عوامل مختلفی بر قیمت هر کامپوزیت تاثیر می گذارد و در مراکز مختلف متفاوت است و بسته به این عوامل افزایش و تغییر می کند، بنابراین بهترین راه انتخاب دندانپزشک متخصص در این زمینه است.

کاربرد کامپوزیت عمدتاً در زیبایی دندان است و سارمکو و کاریزما هر دو از بهترین ها هستند. از این مواد برای ترمیم عیوب دندانی و زیبایی طرح لبخند استفاده می شود. هر دو کامپوزیت کاریزما یا سارمکو از بهترین و با کیفیت ترین برندهای کامپوزیت در دنیا هستند که منجر به زیبایی دندان ها می شود.انتخاب کامپوزیت با کیفیت بالا یک تصمیم مهم و حساس در ترمیم دندان است. در این مقاله به معرفی کامپوزیت های مهم پرداختیم و در نهایت گفتیم کامپوزیت سارمکو بهتر است یا کاریزما

پست های مرتبط 0 نظرات
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی