به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

مراقبت بعد از مزوتراپی صورت

مراقبت بعد از مزوتراپی صورت

مراقبت های بعد از مزوتراپی

حداقل تا 8 ساعت بعد از مزوتراپی از شستشو یا دوش گرفتن خودداری کنید  تا 48 ساعت پس از درمان از حمام آب گرم استفاده نکنید. پس از دوره 48 ساعته، برای هفته اول حمام مجاز است اما به 15 دقیقه محدود می شود (که به هر گونه کبودی که ممکن است رخ داده کمک کند).

تا 48 ساعت پس از درمان از ورزش خودداری کنید. ورزش باعث تعریق شما می شود و محلول را از منافذ پوست خارج می کند، که باعث کاهش اثربخشی درمان می شود.

حداقل 64 اونس آب در روز درمان بنوشید و این مصرف آب را تا یک هفته ادامه دهید.

تا 48 ساعت پس از درمان و تا زمان رفع کبودی باید از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب شود. در صورت لزوم، برای قرار گرفتن در معرض نور خورشید، همیشه از SPF 25 یا بیشتر استفاده کنید.

واکنش آلرژیک می تواند به شکل توده های کوچک به اندازه یک چهارم رخ دهد. اگر متوجه قرمزی و یا توده های کوچک در محل تزریق شدید، با پزشک خود تماس بگیرید تا نحوه درمان این ناحیه را تعیین کند.

توجه: بیشتر واکنش ها در ناحیه تزریق موضعی باقی می مانند.

با ژل یا کرم آرنیکا سه تا چهار بار در روز ماساژ دهید تا تورم و کبودی را کاهش دهید.

مراقبت بعد از مزوتراپی صورت

اگر قرمزی همچنان ادامه داشت، تا زمانی که برطرف نشد، به استفاده از اسید گلیکولیک برنگردید.

ممکن است پوست خشک و سفت شود، این کاملا طبیعی است. لطفا از مرطوب کننده اضافی استفاده کنید.

تا 24 ساعت بعد از مزوتراپی از آفتاب‌گیر، حمام آفتاب، سونا یا حمام بخار استفاده نکنید.

همیشه از ضد آفتاب توصیه شده استفاده کنید.

به مدت 5 روز از الکترولیز، اپیلاسیون، بلیچینگ (صورت) خودداری کنید.

به مدت 3-5 روز در آب کلردار شنا نکنید.

بلافاصله بعد از ورزش زیاده روی نکنید.

می توان آرایش کرد، مواد معدنی توصیه می شود.

اگر تحت درمان با لیزر یا IPL هستید، از مشاوره مستقیم استفاده کنید.

مراقبت بعد از مزوتراپی لک صورت

مراقبت های بعدی زیر برای هر روش میکرونیدلینگ است. درمانی که امروزه انجام می شود (مزوتراپی با میکرونیدلینگ) شکل بسیار خفیف تری از درمان است، بنابراین زمان استراحت چندان قابل توجه نخواهد بود.

مراقبت هاي بعد از مزوتراپي صورت

چه انتظاری بعد از درمان میرود

روز 1: شدت اریتم (قرمزی) به میزان تهاجمی جلسه بستگی دارد.

روز دوم: رنگ قرمز یا صورتی مانند آفتاب سوختگی متوسط باقی می ماند. تورم ممکن است در روز دوم بیشتر قابل توجه باشد.

روز 3: رنگ پوست ممکن است صورتی باشد یا به سادگی رنگ عادی باقی بماند. تورم فروکش می کند. رژیم فعال مراقبت از پوست را می توان پس از روز 3 دوباره از سر گرفت.

مراقبت بعد مزوتراپی صورت

قرمزی برطرف می شود و با پوست خشک و سفت جایگزین می شود. این در طی 3-7 روز آینده می ریزد تا پوستی تازه با رنگ پوست خنثی تر و بافت بهبود یافته نمایان شود. پوست برخی افراد اصلاً ریزش نمی کند که این هم طبیعی است. میزان سفتی و لایه برداری بستگی به وضعیت پوست در روز درمان دارد و نشانگر شدت درمان و نتایج مورد انتظار نیست.

مراقبت بعد از مزوتراپی صورت

مراقبتهای بعد مزوتراپی صورت

مراقبت های فوری پس از مزوتراپی - در خانه چه باید کرد

ناحیه تحت درمان باید با احتیاط مراقبت شود. با پوست خود مهربان باش! پوست خود را خراش ندهید و در محافظت آن در برابر آفتاب کوشا باشید.

شما نباید از هیچ لایه برداری استفاده کنید (لایه برداری ملایم ممکن است بعد از 3-5 روز مجاز باشد) زیرا ممکن است به پوست جدید آسیب برساند و باکتری هایی را که منجر به عفونت های پوستی می شود ایجاد کند.

تا زمانی که حساسیت به طور کامل از بین نرود، از همه موارد زیر اجتناب کنید: استفاده از آرایش روی نواحی تحت درمان، استفاده از لوسیون ها یا صابون های معطر، دئودورانت ها، مواد موثره (ویتامین A، AHA ها و غیره)، کرم ها یا ژل های آکنه، اسفنج های لوفا و شستشوی تهاجمی .

همچنین از آب سرد یا گرم بپرهیزید – شستشو با آب ولرم، اصلاح، استخرها و اسپا با مواد شیمیایی/کلر متعدد و فعالیت هایی که باعث تعریق بیش از حد می شوند.

از یک پاک کننده تسکین دهنده یا شستشوی صورت با آب ولرم برای تمیز کردن صورت تا 48 ساعت بعد از درمان استفاده کنید و پوستتان را به آرامی خشک کنید. هنگام لمس ناحیه ای که سوزن زده شده است، همیشه از تمیز بودن دست های خود اطمینان حاصل کنید.

مراقبت های پس از مزوتراپی صورت

پس از جلسه سوزن زدن، ممکن است پوست خشک‌ تر از حد معمول احساس شود. هیالورونیک اسید یک ماده ایده آل برای آبرسانی و بازگرداندن پوست به تعادل کامل است. درمانگر شما ممکن است یک محصول مراقبت خانگی مناسب را برای شما پس از سوزن زدن توصیه کند.

توصیه می شود تا 12 ساعت بعد از جلسه آرایش صورت نگیرد، اگرچه درمانگر شما ممکن است بتواند آرایش معدنی تخصصی را به شما ارائه دهد که فکر می کند برای استفاده در این دوره مناسب است. هیچ آرایشی را با برس آرایشی انجام ندهید، به خصوص اگر تمیز نباشد.

به مدت 2 تا 3 هفته پس از درمان از اسپری برنزه کننده یا کرم های برنزه کننده تقلبی استفاده نکنید.

اگر ناحیه تحت درمان به خصوص گرم باشد، می توان از کمپرس سرد یا کیسه یخ برای ایجاد راحتی استفاده کرد. این معمولاً فقط در 12 ساعت اول پس از درمان مورد نیاز است.

ناراحتی پس از درمان معمولاً کم است، اما اگر ناحیه درمان بسیار ناراحت کننده است، مسکن خوراکی یعنی پاراستامول ایبوپروفن، ممکن است گزینه مناسبی برای استفاده باشد.

مراقبت های بعد از مزوتراپی لک صورت

حداقل تا 14 روز پس از سوزن زدن پوست، از قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا گرمای بیش از حد ناحیه تحت درمان به شدت خودداری کنید. ناحیه تحت درمان بیشتر مستعد آفتاب سوختگی و تغییر رنگدانه (هیپرپیگمانتاسیون پس از التهاب) است. ناحیه مورد نظر را پوشیده نگه دارید و از ضد آفتاب با فاکتور محافظتی 50+ استفاده کنید.

مراقبت بعد از مزوتراپی صورت

پیگیری درمان

درمان‌های بعدی بر اساس توصیه‌ی درمانگر شما هستند و معمولاً بین ۲ تا ۴ هفته فاصله دارند. یک دوره اولیه 3 درمان توصیه می شود.

نتایج پس از یک دوره درمان با تحریک مداوم کلاژن تا 8 ماه با بهبود رنگ، بافت و کیفیت پوست مشهود خواهد بود.

درمان اسکار یا آسیب بیشتر پوست به جلسات بیشتری (6 جلسه درمانی به علاوه) با توصیه به نگهداری منظم نیاز دارد.

پست های مرتبط 0 نظرات
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی