به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

گوژ استخوانی استیله

مدل: گوژ استخوانی استیله
دسته بندی: جراحی عمومی
شناسه محصول: 5406

تماس بگیرید


با توجه به نوسانات قیمت محصولات لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناسان آریاطب تماس بگیرید
تماس بگیرید
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب شماره موبایل خود را وارد نمایید

گوژ استخوانی استیله

STILLE BONE GOUGE ) ) گوژ استخوانی استیله :

وسیله ای است دارای یک دسته ی به شکل هشت وجهی ( برای چکش خواری بهتر ) است که برای برش و یا تخلیه کانال های استخوانی کاربرد فراوانی دارد و همیشه این وسیله را با چکشی خاص به جراح می‌دهند.

با نام های دیگری مانند ( استئتوم چکش  خوار و یا ناودانی ) نیز گویش می شود .

استئوتوم یا ( گوژ استخوانی ) :

استئوتوم ها و یا تیغه ی برش استخوانی ( در گویش انگلیسی :  Osteotome) وسیله ای بجهت تراش دهی استخوان ها و زائده‌ های جنس استخوانی است و بیشترین کاربرد را در اعمال جراحی‌ ارتوپدی دارا می ‌باشد.

استئوتومی Osteotomy نوعی عمل جراحی است که در آن استخوان بیمار به توسط عمل جراحی و بصورت کنترل شده ای بوسیله جراح و با وسایل خاصی برش داده شده و شکسته میشود. از این عمل برای تصحیح طول استخوان (بلند و کوتاه کردن استخوان) و یا برای تصحیح امتداد استخوان استفاده میشود.

 

عمل جراحی استئوتومی چیست ؟

استخوان ها بعد از شکسته شدن به دو قطعه تبدیل می شوند . و بعد از اینکه این دو قطعه در وضعیت و راستای مورد نظر خود قرار گرفتند به واسطه ی پیچ ها و پلاک ها و یا اکسترنال ( خارجی ) فیکساتور و یا گچ گیری کردن در وضعیت متناسب نگاه داشته شده تا بعد ها مجددا جوش بخورند.

بیشترین استخوان های قسمت هایی از بدن که عمل نوع استئوتومی می شوند عبارتند از :

  • استئوتومی نوع لگنی و یا مفصل رانی : از این گونه اعمال استئوتومی به شکل معمول برای درمان کردن مراحل اولیه ای در آرتروز مفصل رانی و درد های ناشی شده از آن استفاده می شود . استئوتومی های نوع لگنی ممکن است در بالاتر از استابولوم و یا در قسمت پایین گردنی استخوان ران صورت پذیرد .
  • استئوتومی نوع بالای ساقی : از این گونه استئوتومی ها به طور معمول در درمان کردن ژنو واروم ها و یا پرانتزی بودن شکل پاها بویژه زانو استفاده می شود . جای این استئوتومی ها در بالاترین محل استخوان تیبیا در قسمت زیرین زانو است .
  • استئوتومی ها در کف پا و شست پا : بیشتر برای درمان شدن تغییر شکل هایی در کف پا بمانند افزایش یافتن قوس کف پایی و یا هالوکس والگوس ها استفاده می شود.
  • استئوتومی در ران و یا ساق : از این نوع استئوتومی ها برای افزایش دهی طول اندام های تحتانی بیشتر استفاده می شود.
  • استئوتومی در استخوان هایی که به دنبال شکستگی های قبلی بسیار بد جوش خورده اند : با استفاده کردن از این گونه از استئوتومی ها استخوان هایی که بد جوش خورده دوباره شکسته شده و در وضعیتی متناسب در کنار یکدیگر قرار می گیرند تا راستای آنها کاملا درست شود.

برای مثال ( استئوتومی زانو ) :

میدانیم که یکی از مهم ترین دلیل های آرتروز در ناحیه زانو و تخریب شدن مفاصل که از سن جوانی آغاز میگردد این است که استخوان هایی هستند که در اطراف زانو در یک راستا مستقیم نیستند . به همین خاطر این وضعیت باعث وارد آمدن فشار بیش از حد معمول دریکی از دو طرف درونی یا بیرونی زانو میگردد چرا که محور وزنی اندام ها به جای رد شدن از مرکز زانو تنها از یکی از طرفین درونی و یا بیرونی زانو میگذرند . مهمترین این نوع از بد شکلی های پای پرانتزی ( ژنوواروم ) و یا پای ضربدری ( ژنو والگوم ) می باشد.

 

بنابراین اهداف مهم انجام دهی استئوتومی عبارتند از :

1. اصلاح در بدشکلی زانوها

2. جابجایی محور در وزن از منطقه ی تخریب شده به جای سالم تر و یا مرکز زانو

3. افزایش دهی طول عمر در زانو

4. در موارد آغازین آرتروز با کم کردن درد ها وعلایمی آزار دهنده.

در دنیای امروز ترجیح دهی برآن است که در افرادی با سن بیشتر و با بیماری های پیشرفته تر از یکی از گونه های تعویض مفصلی یا عوض کردن سینی از مفصل استفاده شود .

روشهای انجام این عمل:

این عمل به روشهای متفاوتی انجام می گیرد که رایج ترین آن ها closing wedge - opening  wedge می باشند.

بیشتراین نوع از استئوتومی ها در استخوان های تیبیا یا ( درشت نی ) و به میزان تقریبا کمتری در استخوان های فمور یا ( ران ) و در موارد بسیار نادری در هر دو گونه انجام میگردد.

0

میانگین امتیاز

0%توصیه شده(0 از 0)
0%
0%
0%
0%
0%
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

1 2 3 4 5
توجه: لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده در آگهی های زیر، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
گالری تصاویر و ویدیو
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب اطلاعات خود را وارد نمایید
اطلاع از موجودی
ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی