به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

پی ست آزمایشگاهی

مدل: 500
دسته بندی: ظروف نگهداری
شناسه محصول: 6234

34000

500

34000
جزییات

1000

35000
جزییات

250

تماس بگیرید
جزییات


با توجه به نوسانات قیمت محصولات لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناسان آریاطب تماس بگیرید
به دلیل نوسان قیمت، لطفا پیش از ثبت سفارش جهت استعلام و بروز بودن قیمت تماس بگیرید
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب شماره موبایل خود را وارد نمایید

آبفشان آزمایشگاهی 

آب فشان یا پی‌ست یکی از ظروف مورد استفاده در آزمایشگاه است که تشکیل شده از یک بطری پلاستیکی و یک لوله در بالای آن می‌باشد. در کل دَر آبفشان‌های آزمایشگاهی از جنس پلی پروپیلن و بدنه آن از جنس پلی اتن است. دَر و بدنه‌ی پی‌ست به نسبت نوع‌های قدیمی‌تر به شکل یکپارچه‌تر است. این ظرف را برای شستن لوازم و ابزاری مانند بالن آزمایشگاهی و انتقال حجمی از مایعات به کار می‌برند. به دلیل ویژگی منعطف‌پذیری این ظرف، می‌توان با فشار دادن بدنه‌ی پلاستیکی فشار درون بطری را زیاد کرد و همین کار موجب شده تا مایع درون بطری به شکل باریکه‌ای خارج شود. قابل توجه می‌باشد که زاویه‌ی لوله پی‌ست به طور کامل قابل تنظیم به واسطه‌ی دست خواهد بود. تعدادی از این پی‌ست‌ها برچسب‌دار بوده و برای نگهداری چهار مایع گوناگون (آب مقطر، پروپانول‌الکل، اتانول و الکل چوب) در حجم‌های 500 و 1000 میلی لیتری ساخته می‌شوند و توانایی منتقل کردن مواد تا دمای 75 درجه سانتیگراد را دارند. نسل جدید این پی‌ست‌ها نیز از جنس پلی اتیلن سبک می‌باشند. یکنواخت بودن بدنه و لوله احتمال نشت و چکه نمودن مایع را از بین خواهد برد. پی‌ست را در آزمایشگاه شیمی و آزمایشگاه‌های زیستی معمولا همیشه استفاده خواهند کرد. آبفشان در دو اندازه یک لیتری و نیم لیتری تولید خواهد شد با اینکه بیشتر کمپانی‌ها پی‌ست‌ها را به یک شکل تولید می‌کنند ولی گونه جدیدی از آن هم موجود است که به بطری شباهت دارد و با وجود بدنه و دَر یکپارچه، امکان بخار شدن مایع را به طور کامل از بین خواهد برد. این قابلیت بیشتر برای شرایطی استفاده می‌شود که استون داخل پی‌ست باشد چرا که استون سریع دچار تبخیر سطحی خواهد شد.
ویژگی و خصوصیات پی‌ست آزمایشگاهی

  • توانایی فریز کردن
  • در برابر بیشتر اسیدها و مواد شیمیایی متداول در آزمایشگاه مقاومت دارد.

موارد کاربرد پی‌ست آزمایشگاهی
خشک کردن ظروف: از جمله کاربردهای پی ست در خشک کردن لوازم شیشه‌ای می‌باشد. به این شکل که بعد از شست‌وشوی وسیله شیشه‌ای مثل ارلن با آب شهری و بعد پاک کردن آن با آب مقطر درون پی‌ست ، پی‌ست دیگری که دارای استون می‌باشد را به کار برده و وسیله شیشه‌ای را با دی‌متیل کتون( استون) هم پاک می‌نمایند، یعنی پس از این که ابزار شیشه‌ای با آب مقطر پاک شد چون کمی از قطره‌های آب مقطر به شیشه چسبیده و دیر خشک می‌شود، با استون آن را پاک می‌کنند تا قطره‌های آب در استون حل شوند و بعد وسیله شیشه‌ای را از محلول آب و استون تخلیه می‌کنند، زیرا دی‌متیل کتون خیلی فرار می‌باشد قطرات باقی مانده بر روی وسیله شیشه‌ای خیلی زود بخار شده و وسیله شیشه‌ای خشک خواهد شد.
شستن ظروف: اصلی‌ترین استفاده پیست ریختن آب به منظور شستن می‌باشد. برای این کار پس از شست و شوی ظرف آزمایش با آب لوله کشی که در آزمایشگاه موجود است، پی‌ست را که دارای آب مقطر می‌باشد، بلند کرده و همه‌ی نواحی ظرف را بشورید. اما بعضی مواقع امکان شستن ظروف در سینک وجود نخواهد داشت. در این شرایط تنها پی‌ست امکان شست و شو را فراهم می‌کند.

 

بطری شستشو یک ابزار آزمایشگاهی تخصصی است که معمولاً برای توزیع مقادیر کمی مایعات مانند آب، مواد شیمیایی و حلال ها استفاده می شود. این به گونه ای طراحی شده است که جریان کنترل شده ای از مایع را به نواحی خاص مورد نیاز برای تمیز کردن، رقیق کردن و مخلوط کردن مواد ارائه دهد.

بطری های شستشو معمولاً از پلی اتیلن یا پلی پروپیلن شفاف و سبک ساخته می شوند که آنها را در برابر خوردگی شیمیایی بادوام و مقاوم می کند. آنها در اندازه های مختلف، از بطری های کوچک 50 میلی لیتری تا اندازه های بزرگتر 1000 میلی لیتری هستند که آنها را برای کاربردهای مختلف آزمایشگاهی مناسب می کند.

یکی از مزایای اولیه استفاده از بطری شستشو، سهولت استفاده از آن است. بطری با یک لوله انعطاف پذیر طراحی شده است که می تواند برای هدایت جریان مایعات خم شود و برای کارهای دقیقی که نیاز به قرار دادن دقیق مایعات دارد ایده آل است. بطری همچنین می تواند به راحتی فشرده شود تا سرعت و جریان مایع موجود در آن تنظیم شود و امکان کنترل بیشتر بر فرآیند توزیع فراهم شود.

بطری های شستشو نیز بسیار متنوع هستند و می توانند برای کاربردهای مختلف در محیط های مختلف آزمایشگاهی استفاده شوند. آنها را می توان برای رقیق کردن، شستشو و تمیز کردن ظروف شیشه ای و همچنین برای توزیع معرف ها و حلال ها استفاده کرد. علاوه بر این، می توان از آنها برای پخش بافرهای بیولوژیکی، رسانه ها و حتی آب استفاده کرد که آنها را برای کاربردهای علمی مختلف ایده آل می کند.

بطری های شستشو نیز یک گزینه سازگار با محیط زیست هستند، زیرا اغلب قابل استفاده مجدد هستند و می توان آنها را تمیز و با مواد مختلف پر کرد. این باعث می شود که آنها جایگزینی مقرون به صرفه و پایدار برای سایر روش های توزیع مایع مانند پیپت یا سرنگ باشند.

در نتیجه، بطری های شستشو یک ابزار ضروری برای هر آزمایشگاهی است که تطبیق پذیری، سهولت استفاده و دوام بالا را ارائه می دهد. توانایی آنها در توزیع و هدایت دقیق مایعات آنها را به ابزاری با ارزش برای کار دقیق تبدیل می کند، در حالی که طراحی سازگار با محیط زیست آنها را به سرمایه گذاری طولانی مدت عالی برای کاربران آزمایشگاه تبدیل می کند. بطری شستشو چه برای تمیز کردن، رقیق کردن یا توزیع استفاده شود، برای هر محیط آزمایشگاهی ضروری است.

فروش پیست آزمایشگاهی

فروش دنبال می شود (آب آب فشان) به صورت تکی یا عمده با قیمت مناسب و کیفیت تضمینی در فروشگاه اینترنتی آریاطب به فروش می رسد. جهت دریافت اطلاعات تکمیلی در مورد ست تست آزمایشگاهی و سایر ظروف آزمایشگاهی با فروشگاه آریاطب تماس حاصل فرمایید.

چشمه ابگرم، ردیابی یا ردیابی (به انگلیسی: Wash Bottle یا Piset) یکی از وسایل مورد استفاده در آزمایشگاه است که از یک بطری پلاستیکی و یک نازل در بالای آن تشکیل شده است. به طور کلی درب این تراک های آزمایشگاهی از پلی پروپیلن و بدنه آن از پلی اتیلن ساخته شده است. درب و بدنه این آبفشان نسبت به نسل قدیم یکپارچه است.

از این ابزار برای شستشوی ابزار و وسایلی مانندبالون آزمایشگاهی و انتقال حجم مایعات استفاده می شود. به دلیل انعطاف و کشسانی این دستگاه می توان با فشردن بدنه پلاستیکی فشار داخلی را افزایش داد و این امر باعث می شود مایع داخل بطری به صورت جریانی به بیرون سرازیر شود. قابل ذکر است که زاویه نازل را می توان با دست تنظیم کرد.

برخی از این پدها دارای برچسب هستند و برای نگهداری 4 مایع مختلف (آب مقطر، ایزوپروپیل الکل، اتانول و متانول) در حجم های 500 و 1000 میلی لیتر تولید می شوند و قابلیت انتقال مواد تا دمای 75 درجه سانتی گراد را دارند. . نسل جدید این لنت ها نیز از LDPE ساخته شده اند.

یکپارچگی بدنه و نازل احتمال نشتی و چکیدن مایع را از بین می برد.

ویژگی های مجموعه آزمایشگاهی

  • قابلیت یخ زدن
  • انعطاف پذیر با انعطاف پذیری
  • مقاوم در برابر اکثر اسیدها و مواد شیمیایی رایج در آزمایشگاه

موارد استفاده از مسیر آزمایشگاهی

  • انتقال حجم مایعات
  • شستشوی ابزار و تجهیزات آزمایشگاهی
مقدار بسته بندی اندازه مفصل کد مورد عدد
1 125 16424242030 6111
1 250 16424242130 6111
1 500 16424242230 6111

خرید پیست آزمایشگاهی

فروش پیست (آب فوشان) در فروشگاه آریاطب به صورت آنلاین انجام می شود و محصول خریداری شده پس از پرداخت آنلاین از طریق پیک در تهران یا پست پیشتاز شهرستان ها ارسال می شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه خرید از آریاطب می توانیدراهنمای خرید را ببینید . همچنین برای مطالعه بیشتر در موردخرید ظروف آزمایشگاهی می توانید از این مقاله استفاده کنید.

شستن رسوب: بعد از تمام شدن رسوب‌گیری، رسوب باید به آرامی با حلال مناسب شست و شو داده شود. در این زمان بهترین وسیله‌ی ممکن پی‌ست می‌باشد که به شکل قطره قطره یا یک لوله نازک، آب یا حلال دیگر را روی رسوب خواهد ریخت.
انتقال حجمی: افزودن آب به ظرف آزمایش کاربرد دیگری از پی‌ست می‌باشد. در برخی از آزمایش‌ها واجب است که میزان خیلی کمی آب مقطر یا سایر حلال‎ها، به نمونه در حال آزمایش افزوده شود. در این موقعیت وسیله‌ی مناسب، آبفشان می‌باشد که به راحتی و به مقدار کم قادر است آب یا مایع دیگری را به لوله آزمایش یا ظروف دیگر وارد نماید.
انتقال دیگرحلال‌ها: هر چند متداول‌ترین استفاده از این ظرف برای منتقل کردن آب مقطر می‌باشد، ولی دیگر مایعات پراستفاده در آزمایشگاه مثل دی متیل کتون، الکل و الکل چوب را گاهی در پی‌ست می‌ریزند. در این شرایط آبفشان‌ها باید لیبل مناسبی داشته تا به غلط به جای آب مقطر استفاده نشوند.
مقاومت در برابر دما: دمای مایعی که داخل پی‌ست می‌ریزند، از دمای زیر صفر تا ۷۵ درجه بالای صفر متغیر است. در این محدوه، بدنه مقاومت لازم را دارد.

چگونگی کار پی‌ست
همان طور که از نام این ظرف مشخص می‌باشد ، برای خارج شدن آب از آن باید بدنه پلاستیکی را فشار داد. به کار بردن پلی اتیلن برای بدنه، منعطف‌پذیری و مقاومت در مقابل خورندگی مایعات شیمیایی را به همراه خواهد داشت. زمانی که بدنه پی‌ست را با دست فشار دهید، کمی از هوای داخل آن بیرون رفته و آب یا هر مایع دیگری که درون آن بوده، از نازل باریک سر آن بیرون می‌رود. باید دقت کرد که برای منتقل کردن میزان کم آب، بدنه را به آهستگی فشرد تا به یک باره آب از آن  خارج نشود.

0

میانگین امتیاز

0%توصیه شده(0 از 0)
0%
0%
0%
0%
0%
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

1 2 3 4 5
توجه: لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده در آگهی های زیر، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
گالری تصاویر و ویدیو
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب اطلاعات خود را وارد نمایید
اطلاع از موجودی
ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی