به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

پتری دیش شیشه ای

مدل: 6
دسته بندی: پیپت
شناسه محصول: 6213

67000

6

67000
جزییات

8

69000
جزییات

10

89000
جزییات

12

99000
جزییات

15

139000
جزییات

  • پتری دیش (پلیت)

با توجه به نوسانات قیمت محصولات لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناسان آریاطب تماس بگیرید
به دلیل نوسان قیمت، لطفا پیش از ثبت سفارش جهت استعلام و بروز بودن قیمت تماس بگیرید
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب شماره موبایل خود را وارد نمایید

پلیت شیشه ای

پتری دیش برای متمایز کردن تولید شده است در حقیقت فضای آلوده‌ی خارج را از فضای غیرآلوده‌ی درونی جدا خواهد کرد. پتری دیش وسیله‌ای کم عمق از جنس شیشه یا پلاستیک می‌باشد که درآزمایشگاه‌های زیست‌شناسی و بیولوژی برای حمل مواد و کشت سلول‌های گوناگون مثل قارچ‌ها و میکروب‌ها به فراوانی به کار خواهد رفت. پتری دیش یکی از پر استفاده‌ ترین ظروف آزمایشگاهی می‌باشد که ظاهر آن‌ها به بشقاب‌های دایره‌ای و کم عمق شباهت دارد. پتری دیش‌ها براساس استفاده‌ای که دارند در دو گونه‌ی پلاستیکی و شیشه‌ای تولید می‌شوند. نام دیگر پتری دیش‌ها پلیت‌های آزمایشگاهی می‌باشد. نوع پتری دیش‌های شیشه‌ای را می‌توان با انجام عملیات‌های استریل کردن در اتوکلاو مجدد به کار برد. پتری دیش‌های شیشه‌ای شامل دو کفه می‌باشند که یکی از آن‌ها به عنوان دَر این ظرف مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در این نوع پتری دیش معمولا کفه‌ای که عمق کمتر دارد مکان قرارگیری محیط کشت سلولی خواهد بود. پتری دیش‌های شیشه‌ای معمولا شفاف بوده و دَر این نوع از ظروف اتصالات محکمی نداشته و به آسانی از ظرف جدا خواهد شد. این نوع پتری دیش برای گونه‌ی ویژه‌ای از کارهای آزمایشگاهی مورد استفاده قرار گرفته ولی در کل به علت عدم اتصالات محکم کمتر مورد استفاده است.

ویژگی و خصوصیات پتری دیش شیشه‌ای

  • پتری دیش شیشه‌ای از جنس پیرکس( بوروسیلیکات) می‌باشد.
  • توانایی استفاده دوباره در اتوکلاو را دارد.
  • دارای ویژگی فیزیکی و شیمیایی مناسب جهت تماس کوتاه با مواد شیمیایی را دارد.
  • گونه شیشه‌ای پتری دیش در برابر حرارت مقاومت دارد.
  • برای استریل کردن به آون نیاز دارید
  • در دمای ۱۲۰ تا ۱۶۰ درجه سانتی ‌گراد قرار میگیرد.

موارد کاربرد پتری دیش شیشه‌ای

زیست شناسان و شیمی دانان از این ظرف برای کاربرد‌های زیادی استفاده خواهند کرد که در زیر به شرح بعضی از آن‌ها خواهیم پرداخت

  • کشت سلولی 
  • برای نگه‌داری خزه‌های ریز

پتری دیش‌ شیشه‌ای چه استفاده‌هایی در آزمایشگاه میکروبیولوژی خواهد داشت؟

این ظرف اغلب در آزمایشگاه‌های بیولوژیکی برای کشت و رشد میکروارگانیسم‌هایی مثل میکروب‌، مخمر و قارچ‌ مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این ظرف برای پرورش ارگانیسم‌هایی که روی یک سطح جامد یا نیمه جامد تکثیر خواهند شد، بسیار عالی می‌باشد. فضاهای کشت سلولی معمولا حاوی یک لایه آگار یا آگارز(یک پلیمر پلی‌ساکارید) می‌باشد. این صفحه دارای مواد مغذی مورد احتیاج میکروارگانیسم مثل خون، سدیم‌کلرید، کربوهیدرات و اسید‌های آمینه خواهد بود. به جز این موارد، احتمال دارد شامل سایر مواد مثل رنگ‌، نشانگر، بعضی داروهای ضد باکتری‌ و غیره باشد که طبق نوع کشت و نوع آزمایش مد نظر به محیط‌های کشت اضافه خواهد شد. برای به وجود آمدن یک فضای‌ کشت خوب، آگار و دیگر مواد تشکیل دهنده‌ی آن، در آب گرم حل می‌شود و داخل ظرف‌های پتری دیش شیشه‌ای قرار خواهد گرفت . به آگار‌ها مهلت داده می‌شود تا در دمای فضای آزمایشگاه خنک شوند و خود را بگیرند. بعد محیط کشت برای لقاح نمونه‌های ارگانیسمی آماده خواهد شد. پتری دیش‌های حاوی فضای کشت بعد از لقاح نمونه‌ها، برای ساعت‌ها یا روزها در دستگاه انکوباتور (گرمخانه) قرار می‌گیرند تا فضای مناسب برای تکثیر و رشد یاخته‌های میکروارگانیسمی آماده شود. این ظرف‌ها را همراه با درپوش و به صورت برعکس در گرمخانه قرار می‌دهند . به این ترتیب ، خطر آلودگی به وجود آمده از هاگ‌های (اسپور) موجود در محیط درون ظرف کم خواهد شد.

قیمت پتری دیش شیشه‌ای

قیمت پتری دیش‌ها با توجه به نوع آن متفاوت است. مسئله‌ای که در مورد گونه‌های مختلف پتری دیش حائز اهمیت است مواد به کار رفته در ساخت آن‌ها می‌باشد. ممکن است خیلی از شرکت‌ها اقدام به ساخت این نوع از ظروف نمایند ولی موضوع مهم این است که همه‌ی آن‌ها از مواد با کیفیت استفاده نخواهند کرد. پس در زمان خرید پتری دیش شیشه‌ای فقط به قیمت آن دقت نکنید چون قیمت پایین به معنی پایین بودن کیفیت مواد به کار رفته خواهد بود.

0

میانگین امتیاز

0%توصیه شده(0 از 0)
0%
0%
0%
0%
0%
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

1 2 3 4 5
توجه: لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده در آگهی های زیر، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
گالری تصاویر و ویدیو
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب اطلاعات خود را وارد نمایید
اطلاع از موجودی
ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی