به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

مولاژ مراحل دژنراسیون دیسک نمایش 4 مهره

مدل: مراحل دژنراسیون دیسک بین مهره
شناسه محصول: 1499

تماس بگیرید


با توجه به نوسانات قیمت محصولات لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناسان آریاطب تماس بگیرید
تماس بگیرید
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب شماره موبایل خود را وارد نمایید

مولاژ های آناتومی مراحل دژنراسیون دیسک بین مهره

دژنراسیون دیسک یک بیماری شایع است که بر ستون فقرات تاثیر می گذارد و می تواند باعث درد و محدودیت حرکتی شود. مراحل دژنراسیون دیسک اغلب به عنوان مراحل "مولاژ" نامیده می شود که تجزیه تدریجی دیسک های بین مهره ای در ستون فقرات را توصیف می کند. در این پست وبلاگ، چهار مرحله مولاژ دژنراسیون دیسک را با استفاده از تصاویر چهار مهره برای نشان دادن هر مرحله مورد بحث قرار خواهیم داد.

مرحله 1: دیسک معمولی
در مرحله اول انحطاط دیسک، دیسک طبیعی در نظر گرفته می شود. آنولوس فیبروزوس که لایه بیرونی دیسک است دست نخورده و هسته پالپوسوس که لایه داخلی دیسک است هیدراته و سالم است. دیسک امکان حرکت مناسب و بالشتک زدن مهره ها را فراهم می کند.

مرحله 2: دژنراسیون اولیه دیسک
در مرحله دوم انحطاط دیسک، دیسک شروع به نشان دادن علائم ساییدگی و پارگی می کند. لایه بیرونی دیسک ممکن است دارای ترک یا پارگی های کوچک باشد و لایه داخلی ممکن است شروع به از دست دادن هیدراتاسیون کند. این امر می تواند باعث شود که دیسک در بالشتک کردن مهره ها موثر نباشد و منجر به افزایش فشار روی ستون فقرات شود.

مرحله 3: دژنراسیون متوسط دیسک
در مرحله سوم انحطاط دیسک، دیسک به طور قابل توجهی فرسوده می شود. ترک ها و پارگی ها در لایه بیرونی دیسک گسترده شده و لایه داخلی حتی آب بیشتری را از دست داده است. این باعث می شود دیسک صاف شود و در بالشتک زدن مهره ها موثر نباشد. در نتیجه، مهره ها ممکن است شروع به فشرده شدن روی یکدیگر کنند و باعث درد و ناراحتی شوند.

مرحله 4: دژنراسیون شدید دیسک
در مرحله چهارم و آخر انحطاط دیسک، دیسک به شدت فرسوده شده و ممکن است کاملاً فرو بریزد. حلقه فیبروزوس ممکن است پاره شده باشد و باعث نشت هسته پالپوزوس شده و اعصاب اطراف ستون فقرات را تحت فشار قرار دهد. این می تواند باعث درد شدید، بی حسی و گزگز شود و ممکن است نیاز به مداخله جراحی داشته باشد.

در نتیجه، دژنراسیون دیسک یک بیماری شایع است که می تواند باعث درد و تحرک محدود در ستون فقرات شود. درک چهار مرحله انحطاط دیسک می تواند به افراد کمک کند علائم خود را بهتر درک کنند و یک برنامه درمانی مناسب را با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تهیه کنند. به یاد داشته باشید که برای کمک به پیشگیری یا مدیریت انحطاط دیسک، ورزش منظم، رژیم غذایی سالم و وضعیت بدنی مناسب را در اولویت قرار دهید.

  • ERLER ZIMMER

  • جمجمه اسکلت و لگن

0

میانگین امتیاز

0%توصیه شده(0 از 0)
0%
0%
0%
0%
0%
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

1 2 3 4 5
توجه: لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده در آگهی های زیر، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
گالری تصاویر و ویدیو
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب اطلاعات خود را وارد نمایید
اطلاع از موجودی
ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی