به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

محیط کشت مالت آگار

مدل: 100 گرم (کیولب)
دسته بندی: محیط کشت
شناسه محصول: 6112
برند: کیولب

تماس بگیرید

100 گرم (کیولب)

تماس بگیرید
جزییات

500 گرم (کیولب)

تماس بگیرید
جزییات


با توجه به نوسانات قیمت محصولات لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناسان آریاطب تماس بگیرید
تماس بگیرید
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب شماره موبایل خود را وارد نمایید

محیط کشت مالت آگار malt agar

محیط کشت چیست

محیط کشت ها غالبا برای جداسازی، شمارش و کشت باکتریها و مخمرها به کار میروند. در محیط های کشت موادی برای رشد سلولها وجود دارد. محیط های کشت عمدتا به سه صورت جامد، ژل و یا مایع می باشند. در حالت کلی میتوان گفت که یک محیط کشت شرایط مناسبی را برای تکثیر سلولها دارد. محیط های کشت برای تحقیقات، آزمایشگاه ها، بررسی سلول های بدن انسان و مانند آن به کار میروند. به صورت معمول یک محیط کشت باید دارای منبع کربن که منبع انرژی آن به شمار می­رود، باشد.

از دیگر مواردی که یک محیط کشت باید آنها را دارا باشد ویتامینها، آمینو اسیدها، رنگ فنول رد، بافر و محلول نمکی می باشند. محیط کشت ها مدل های زیادی دارند که برخی از آنها عبارتند از: محیط کشت عمومی، غنی، انتخابی و غنی، تمایزی، بی هوازی، ترابری و سنجش. این محیط های کشت دارای کاربردهای خاص و مختلف هستند که هرکدام به نوع خود قابلیت هایی دارند. این کاربردها و قابلیت ها همانطور که اشاره شد شامل شمارش، تشخیص و جداسازی سلولها میشوند. ما در این مقاله قصد داریم که اطلاعاتی را درباره محیط های کشت و گار مالت بدهیم.

کاربردهای محیط کشت

در آزمایشگاه های میکروب شناسی و میکروبیولوژی از محیط های کشت برای تشخیص و یا شمارش باکتریها استفاده میشود مانند باکتریهای بدن انسان. محیط های کشت کاربردهای زیادی دارند و فقط برای بررسی و شمارش باکتریها از آن ها استفاده نمیشود. لازم به ذکر می باشد که محیط های کشتِ از نوع جامد، در اکثر مواقع با آگار مخلوط شده و پس از طی مراحلی، مورد استفاده قرار میگیرند. مراحل مخلوط شدن محیط کشت با آگار: این محیط کشت پس از اینکه با آگار مخلوط میشود از طریق دستگاه پخش کننده وارد ظرف پتری دیش شده و پس از آن شروع به جامد شدن میکند. گار مالت نیز محیط کشتی می باشد که برای بررسی باکتری ها و... به کار میرود.

آگار چیست

به طور کلی میتوان گفت آگار عصاره ای خشک از جلبک های قرمز است. آگار به شکل باریک، نازک و شفاف و یا گرد سفید و خاکستری رنگ می باشد که بی مزه می باشد و بویی ندارد. آگار غالبا ژله مانند و در آب سرد نامحلول می باشد . لازم به ذکر می باشد که آگار کاربردهای بسیاری دارد برای مثال میتواند به عنوان جایگزینی برای ژلاتین و یا نگهدارنده به کار رود. از مهم ترین کاربرد آگار میتوان به این اشاره کرد که این ماده در تهیه محیط کشت میکروبی استفاده میشود برای مثال در تهیه گار مالت از این ماده استفاده میشود.

در آگار یک ماده ژل مانند وجود دارد که یک پلی ساکارید به حساب می آید که این ماده از دیواره سلولی بعضی از جلبک های قرمز گرفته میشود. خود آگار از دو پلی ساکارید آگارز و آگاروپکتین ترکیب شده می باشد. آگارز موجود در آگار تقریبا هفتاد درصد آن را تشکیل داده است. لازم به ذکر می باشد که از آگار در ماده قالب گیری دندانپزشکی ها نیز استفاده میکنند.

کاربردهایی از آگار و محیط کشت گار مالت

همانطور که اشاره شد از آگار در تهیه محیط های کشت استفاده میکنند. برای مثال در ترکیب محیط کشت گار مالت مقدار بسیاری آگار وجود دارد. در محیط های کشت، مواد مغذی دیگری به جز آگار هم وجود دارد اما آگار اصلی ترین ترکیب محیط کشت می باشد. مواد مغذی و آگار که در محیط کشت وجود دارند به باکتریها و قارچ ها این امکان را میدهند که در این محیط رشد کنند و در مکان های گوناگون از جمله آزمایشگاه های میکروبیولوژی مورد استفاده قرار بگیرند.

باکتریها و قارچ هایی که در این محیط های کشت( با استفاده از آگار) رشد میکنند را در زیر میکروسکوپ مشاهده کرده و به تحقیقات و درمانهای خود می پردازند. نوع دیگری از آگار، آگار تجاری است که به شکل پودر می باشد اما پس از مخلوط شدن با آب به شکل ژله ای در آمده و در محیط های کشت مورد استفاده قرار میگیرد. بر اساس نیازهای محیطی گوناگون میکروبها فرمولاسیون های مختلفی برای کشت آنها وجود دارد.

محيط كشت مالت agar

محیط کشت Malt Agar همانطور که می دانید انواع مختلفی از محیط های کشت وجود دارد که هر کدام فرمول و ساختار متفاوتی دارند و می توان از آنها برای آزمایش در محیط یکسان استفاده کرد.

خرید محيط كشت مالت آگار

محیط کشت دیگری که در فروشگاه اینترنتی آریاطب به فروش می رسد محیط کشت مالت آگار است. اگر مایل به خرید این رسانه فرهنگی هستید ، می توانید با شماره های ذکر شده در سایت تماس بگیرید تا شرکای ما اطلاعات کامل لیست قیمت را ارائه دهند. برای شما و همچنین با پشتیبانی WhatsApp ، می توانید درخواست خرید این حمایت را در خارج از ساعات کار و تعطیلات ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت به شما پاسخ دهند.

محیط کشتMalt Agar چیست

Translation types

محیط های مبتنی بر عصاره مالت را می توان به دلیل غنی بودن و تعادل تغذیه ای به عنوان محیط رشد عمومی در نظر گرفت. آنها برای رشد سریع میکروارگانیسم ها بسیار مناسب هستند. در pH اسیدی ، از آنها برای جداسازی و نگهداری مخمرها و کپک های کشت شده استفاده می شود

سالهاست که از ماده مالت برای مخمرها و کپک ها استفاده می شود. در سال 1919 Reddish محیط رضایت بخشی را برای جایگزینی آبجو با عصاره مالت و مالت آگار در روشهای رسمی تجزیه و تحلیل AOAC International و سپس APHA برای استفاده در آنتی بیوتیک ها و روشهای اسیدی برای مخمرها و کپک ها در غذا آماده کرد. این ماده همچنین برای حفظ فرهنگ قارچی استفاده می شود. مالت آگار حاوی عصاره مالت است که منابع کربن ، پروتئین و مواد مغذی لازم برای رشد را تأمین می کند. میکروارگانیسم ها محیط اسیدی را برای رشد باکتری ها مهار کرده و مخمرها و کپک ها را بهبود می بخشند. فرآیند گرمایش در حین آبیاری و عقیم سازی باید برای مدت کوتاهی انجام شود زیرا گرمای بیش از حد باعث هیدرولیز نسبی آگار و در نتیجه عدم قابلیت خنک شدن ژل مناسب می شود. در صورت تمایل می توان 5 گرم آگار اضافه کرد.

ترکیبات محیط کشتMALT AGAR

محيط كشت مالت اكستركت آگار

طرز آماده سازی محیط کشتMalt Agar

5 گرم پودر مالت آگار را در 1000 میلی لیتر آب مقطر معلق کنید.

محلول را گرم کنید تا محیط به طور کامل حل شود.

با اتوکلاو در دمای 118 درجه سانتی گراد به مدت 15 دقیقه عقیم سازی کنید.

از گرم شدن بیش از حد خودداری کنید زیرا باعث ایجاد آگار نرم و تیره می شود.

در دمای 45-50 درجه سانتیگراد سرد کنید و خوب مخلوط کنید

مخلوط را در ظروف پتری استریل بریزید

کاربرد محیط کشتMalt Agar

برای شناسایی و جداسازی مخمرها و کپک ها از محصولات لبنی ، غذاها و سایر مواد توصیه می شود. همچنین برای جداسازی و شمارش مخمرها و کپک ها استفاده می شود. لازم به ذکر است که آگار مالت نیز از آگار تشکیل شده و یک محیط کشت مناسبی برای انجام تحقیقات به شمار میرود. محیط کشت هایی که دارای آگار هستند برای اندازه گیری حرکت میکروارگانیسم ها و همچنین جنبش و تحرک آنها مورد استفاده قرار میگیرند. لازم به ذکر است که سلولها قادر بر این هستند که در ساختار ژله مانند رشد کنند. جنبش و حرکت میکروارگانیسم ها با گذر زمان در محیط های کشت قابل مشاهده خواهند بود. از آگار در تهیه گار مالت استفاده میشود. همچنین محیط کشت هایی مانند گار مالت و مایکو زیل آگار نیز عمدتا در قسمت میکروب شناسی آزمایشگاه ها استفاده میشوند که کاربرد بسیار زیادی دارند.

جمع بندی Malt Agar

همانطور که ذکر شد محیط کشت های مناسبی برای انجام تحقیقات، جداسازی و شمارش باکتریها، کپک ها و مخمرها وجود دارد که گار مالت محیط کشت مناسبی برای این کار به شمار می آید. در تهیه گار مالت از آگار استفاده شده است. آگار علاوه بر اینکه در تهیه محیط های کشت به کار میرود، خواص درمانی و تاثیرگزاری هم دارد. امروزه استفاده از محیط های کشت بسیار بیشتر شده زیرا قابلیت شمارش و جداسازی باکتری ها و مانند آن بدون وجود محیط کشت کم می باشد و یا امکان ناپذیر است.

محیط کشتMalt Agar چیست

Translation types

محیط های مبتنی بر عصاره مالت را می توان به دلیل غنی بودن و تعادل تغذیه ای به عنوان محیط رشد عمومی در نظر گرفت. آنها برای رشد سریع میکروارگانیسم ها بسیار مناسب هستند. در pH اسیدی ، از آنها برای جداسازی و نگهداری مخمرها و کپک های کشت شده استفاده می شود

سالهاست که از ماده مالت برای مخمرها و کپک ها استفاده می شود. در سال 1919 Reddish محیط رضایت بخشی را برای جایگزینی آبجو با عصاره مالت و مالت آگار در روشهای رسمی تجزیه و تحلیل AOAC International و سپس APHA برای استفاده در آنتی بیوتیک ها و روشهای اسیدی برای مخمرها و کپک ها در غذا آماده کرد. این ماده همچنین برای حفظ فرهنگ قارچی استفاده می شود. مالت آگار حاوی عصاره مالت می باشد که منابع کربن ، پروتئین و مواد مغذی لازم برای رشد را تأمین می کند. میکروارگانیسم ها محیط اسیدی را برای رشد باکتری ها مهار کرده و مخمرها و کپک ها را بهبود می بخشند. فرآیند گرمایش در حین آبیاری و استریل سازی باید برای مدت کوتاهی انجام شود زیرا گرمای بیش از حد باعث هیدرولیز نسبی آگار و در نتیجه عدم امکان خنک شدن ژل مناسب می شود. در صورت تمایل می توان 5 گرم آگار اضافه کرد.

ترکیبات محیط کشتMALT AGAR

محيط كشت مالت اكستركت آگار

طرز آماده سازی محیط کشتMalt Agar

5 گرم پودر مالت آگار را در 1000 میلی لیتر آب مقطر معلق کنید.

محلول را گرم کنید تا محیط به صورت کامل حل شود.

با اتوکلاو در دمای 118 درجه سانتی گراد به مدت 15 دقیقه استریل سازی کنید.

از گرم شدن بیش از حد خودداری کنید زیرا موجب ایجاد آگار نرم و تیره می شود.

در دمای 45-50 درجه سانتیگراد سرد کنید و خوب مخلوط کنید

مخلوط را در ظروف پتری استریل بریزید

کاربرد محیط کشتMalt Agar

برای شناسایی و جداسازی مخمرها و کپک ها از محصولات لبنی ، غذاها و سایر مواد توصیه می شود. همچنین برای جداسازی و شمارش مخمرها و کپک ها استفاده می شود.

قیمت محیط کشتMalt Agar

مواد آزمایشگاهی در انواع گوناگون در فروشگاه آنلاین و دارای نماد اعتماد الکترونیکی  آریا طب با قیمت مناسب به فروش می رسد می توانید از طریق همین سایت نسبت به خرید اینترنتی این محصولات اقدام نمایید.

0

میانگین امتیاز

0%توصیه شده(0 از 0)
0%
0%
0%
0%
0%
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

1 2 3 4 5
توجه: لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده در آگهی های زیر، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
گالری تصاویر و ویدیو
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب اطلاعات خود را وارد نمایید
اطلاع از موجودی
ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی