تابان پرتو کوش تپکو
تابان پرتو کوش تپکو

تپکو اولین تولید کننده دستگاه درمان زردی پرتابل نوزادان در ایران بوده  و دارای گواهی ثبت اختراع به شماره۴۶۵۷۱ می باشد (تصاویر گواهی ثبت اختراع و تائیدیه ها در صفحه تائیدیه ها قابل مشاهده می باشد).

شرکت تابان پرتو کوش (تپکو) در سال ۱۳۷۳  ، با توجه به نیاز خانواده ها و کمبود بیمارستان و جهت سهولت در درمان زردی نوزادان ، دستگاههای پرتابل لامپی (مدل میلاد ۳) را تولید کرد که برای اولین بار در ایران ، به راحتی قابل انتقال به منزل جهت درمان زردی نوزادان بود . کارگاه اصلی در استان آذربایجان غربی ، شهرستان ارومیه کار خود را  شروع کرد .در سال ۱۳۸۲ محل کارگاه به استان تهران شهرستان شهریار انتقال یافت و تولید دستگاه های خانگی ، ۴ لامپه و ۶ لامپه در دستور کار قرار گرفت.

و هم اکنون افتخار دارد اعلام کند ، دوباره برای اولین بار در ایران ، توانست دستگاههای فتوتراپی LED  پرتابل را  بنحوی طراحی کند که از به روز ترین دانش و تکنولوژی دنیا بهره برده و قابل استفاده در بیمارستان و منزل (با تعویض پایه ) باشد.  این دستگاه نسبت به دستگاههای لامپی ، بسیار سبکتر و کوچکتر و کم مصرفتر بوده و به راحتی تا دور ترین روستاها نیز قابل حمل است .این دستگاه دارای تائیدیه های معتبر و ویژگی های خاصی می باشد که در هیج نمونه مشابه ای وجود ندارد. بیمارستانها و درمانگاه ها از این دستگاه میتوانند در بخش nicu نوزادان و بر روی تختهای بیمارستانی و همچنین بصورت قابل حمل جهت درمان در منزل استفاده کنند. با توجه به اینکه استفاده از لامپهای فلور سنتی سالهاست در اروپا متوقف گردیده ، این شرکت نیز ، سالهاست تولید آنرا ، متوقف کرده است . که یکی دیگر از فعالیت های این شرکت تبدیل دستگاه های قدیمی لامپی به دستگاه های پیشرفته با منبع نوری LED ، با سنسور دما و سنسور تشخیص نوزاد در زیر دستگاه می باشد که مدت دقیق درمان را کنترل و نمایش می دهد . همچنین برای جلوگیری از تحمیل هزینه بسیار زیاد به دارندگان دستگاههای لامپی ، اقدام به تولید ، لامپهای LED با ابعاد و مشخصات ظاهری کاملا مشابه لامپهای فلور سنت کرده است ، که براحتی جایگزین لامپهای فلور سنت شده و دستگاه لامپی ، تبدیل به دستگاه LED می‌شود.

محصولات

محصولی برای نمایش وجود ندارد