به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

چگونه از تغییر رنگ بدن درجه زردی نوزاد را تشخیص دهیم

چگونه از تغییر رنگ بدن درجه زردی نوزاد را تشخیص دهیم

چگونه از تغییر رنگ بدن درجه زردی نوزاد را تشخیص دهیم

با توجه به این که زردی نوزاد معمولا 2 روز بعد در نوزادان مشهود می شود از این رو و با توجه به مسئله که اولین قسمتی که شروع به زرد شدن می‌کند، سفیدی چشم نوزاد  از همین رو مادران به راحتی می‌توانند درجه زردی نوزاد خود را تشخیص دهند. بعد از چشم ها و صورت، زردی آرام آرام به نواحی دیگر و پس از آن به قفسه سینه و شکم و پا‌های او سرایت می‌کند.

 در تشخیص درجه بالای زردی در نوزاد زمانی که زردی به قسمت کف دست‌ها و پا‌های نوزاد رسیده باشد یعنی درجه زردی او بسیار بالا است و به احتمال زیاد عدد ۲۰ را نشان می ‌دهد؛ برای درمان اولین کار این است که پزشک به تعویض خون نوزاد تصمیم می گیرد. به منظور مشخص نمودن درجه زردی به طور دقیق، باید از نوزاد آزمایش خون گرفته شود و اگر درجه زردی بالا باشد، باید نوزاد تحت درمان قرار بگیرد. در صورتی که زردی در قسمت شکم نوزاد باشد، درجه زردی ۱۳ بوده و اگر ران‌های او نیز زرد شده باشد، درجه زردی او ۱۶ می‌باشد. معمولا بهترین کار در ظهور علائم زردی در نوزاد انتقال او به بیمارستان و تحت درمان قرار دادن او است.

برای تشخیص زردی باید بگوییم که نکته بسیار مهمی که در این باره وجود دارد مادر برای تشخیص زردی کودک این کار را نباید در زیر نور زرد انجام دهد زیرا این کار باید در زیر نور طبیعی انجام بگیرد. در صورتی که نوزاد برای درمان به نزد پزشک برده نشود نوزاد با خظرات بسیار جدی رو به رو می شود زیرا در مراجعه سریع به پزشک بعد از انجام ازمایش در صورتی که مقدار بیلی روبین سرم خون او بیش از ۲۰ میلی گرم گزارش شود (در نوزادان نارس و مبتلا به بیماری‌های دیگر با مقدار کمتر)، پزشک بلافاصله خون نوزاد را با خونی که با او سازگار باشد، تعویض می‌نماید. با این عمل، مقدار زیادی از بیلی روبین از خون و بافت‌های بدن او خارج می‌گردد.

 

پست های مرتبط 0 نظرات
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی