به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

قند خون چگونه در خانه اندازه گیری می شود ؟

قند خون چگونه در خانه اندازه گیری می شود ؟

قند خون چگونه در خانه اندازه گیری می شود ؟
امروزه با توجه به اینکه تعداد افراد مبتلا به دیابت بسیار بیشتر از قبل شده است از این رو پس از کشف انسولین، کنترل قند خون توسط بیمار در منزل  شاید دومین پیشرفت اساسی بشر در زمینه بیماری دیابت بوده باشد. معمولا بیشتر بیماران دیابتی و به خصوص کسانی که از انسولین استفاده می‌کنند می‌توانند تا از این طریق قندشان را اندازه‌گیری کنند و براساس آن رژیم غذایی و دوز انسولین دریافتی ‌شان را کنترل کنند. معمولا داشتن یک دستگاه تست قند خون برای این افراد بسیار لازم است و از آن جایی که کار کردن با آن بسیار راحت است معمولا بیشتر افراد خودشان می توانند که با استفاده از دستگاه اندازه‌گیری قند خون یا «گلوکومتر» میزان قندشان را چک کنند طریقه ی انجام این کار نیز به این صورت است که باید یک قطره کوچک از خون را روی نوار یک بار مصرف گلوکومتر قرار داد و نوار را داخل دستگاه گذاشت.

ترکیبات شیمیایی به کار رفته در این نوار ها با برخورد با خون می‌توانند میزان گلوکز خون را نشان دهند. برخی از این دستگاه‌ها میزان جریان الکتریکی را در خون اندازه‌گیری می‌کنند و بر اساس آن قند را می‌سنجند.

انواع مختلف دستگاه تست قند خون در دسترس شماست
امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی نسبت به گذشته شکل و نوع دستگاه های تست قند تغییر کرده و می توان گفت که حدود 25  نوع مختلف دستگاه تست قند خون یا گلوکومتر  وجود دارد. این دستگاه ‌ها از لحاظ میزان خون مورد نیاز، سرعت اندازه‌گیری، توانایی ذخیره در حافظه، قیمت، نوار های مصرفی و دقت اندازه‌گیری تا حدودی با یکدیگر متفاوت هستند.

دستگاه‌ های قند خون در قدیم سایز بزرگی داشتند و نتیجه را با تاخیر نشان می‌دادند اما امروزه دستگاه‌ های موجود در بازار تنها بین 5 ثانیه تا يك دقیقه زمان می‌برند تا قند را اندازه‌گیری کنند. علاوه براین دستگاه‌های جدید می توانند قند های اندازه‌گیری شده را در حافظه خود ثبت کنند و حتی به کامپیوتر هم وصل می‌شوند. دامنه اندازه‌گیری این دستگاه‌ ها وسیع است، یعنی از حدود قند صفر که پایین‌ترین درجه است و معمولا در هیچ فردی رخ نمی‌دهد تا حدود 600 میلی‌گرم بر دسی‌لیتر که بالاترین درجه است را نشان می‌دهد. قند خون بالاتر از این میزان بسیار خطرناک است و فرد باید به اورژانس مراجعه کند.

بهتر است تا مواظب نوارها باشید
نوار های گلوکومتر در قوطی‌ای جداگانه قرار دارند. و از نظر بهداشتی بسیار حساس هستند از این رو توصیه مي‌شود حتما بعد از درآوردن نوار از قوطی در آن بلافاصله بسته شود تا بقیه نوارها حرارت نبینند و با رطوبت کمتری مواجه شوند.

توجه داشته باشید که قوطی نوارها را در محلی که رطوبت یا درجه حرارت خیلی بالا یا پایین دارد نگهداری نکنید و همیشه به تاریخ انقضای نوار توجه کنید. هر قوطی حاوی یک نوار کنترل است که قبل از سایر نوارها باید داخل دستگاه گذاشته شود تا کد دستگاه با کد نوارها یکسان شود.

در واقع با خرید هر قوطی جدید باید این کار انجام شود. در غیر این صورت ممکن است نتیجه قند خون صحیح نشان داده نشود. گاهی اوقات دستگاه گلوکومتر کثیف مي‌شود و لازم است با یک دستمال مرطوب آغشته به آب و صابون تمیز شود. توصیه مي‌شود برای این کار از الکل و مانند آن استفاده نشود.

پست های مرتبط 0 نظرات
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی