به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

آیا روشی برای پیشگیری از زردی نوزاد وجود دارد ؟

آیا روشی برای پیشگیری از زردی نوزاد وجود دارد ؟

آیا روشی برای پیشگیری از زردی نوزاد وجود دارد ؟

درباره ی زردی نوزادان، باید بگوییم که این زردی به تنهایی به عنوان بیماری در نوزاد شناخته نمی شود بلکه خودش، یک بیماری نیست! بلکه نشانه و علامتی است که می تواند نشانگر یک حالت طبیعی و یا در اکثر موارد نیز یک بیماری باشد.

بیلی روبین یکی از علت های زرد شدن پوست است که در زبان ساده این مادّه پس از شکسته شدن گلبول های قرمز پیر و فرسوده و تجزیه آنها توسّط بدن به وجود می آید. بنابراین یک مادّه دفعی است که کبد وظیفه ی بیرون ریختن آن از بدن  را بر عهده دارد

و با توجه به این که کبد نوزاد هنوز به آن اندازه بزرگ نیست که بتواند این کار را انجام دهد. کبد، این مادّه را بیشتر از طریق صفرا دفع می کند و به همین جهت هم هست که صفرا زرد رنگ است. حالا اگر در مسیر تولید و دفع بیلی روبین اختلالی به وجود بیاید که منجر به افزایش میزان بیلی روبین در بدن شود؛ این مقدار اضافه در پوست و مخاطات رسوب می کند و زردی به وجود می آید. بر خلاف زردی افراد بالغ که اغلب می تواند نشانه ای از یک بیماری نگران کننده باشد؛ زردی نوزادان؛ در اکثر موارد؛ حتّی نیاز به درمان خاصّی هم ندارد.


 درباره ی این که ایا روش خاصی برای پیشگیری از بروز زردی نوزادان وجود  دارد یا نه باید بگوییم که تنها کاری که در این زمینه می‌توان انجام داد، تشخیص گروه خونی مادر است تا پس از تولد نوزاد، گروه خونی وی هم مشخص گردد و احتمال بروز زردی در صورت نا مطابقت گروه‌ خونی ‌ها در نظر گرفته شود.

مواردی وجود دارد که می توان با انجام آن ها از شدید تر شدن زردی جلوگیری کرد پس در صورتی که نوزاد شما مبتلا به زردی باشد شما می ‌توانید با انجام کار ‌هایی از شدید ‌تر شدن آن جلوگیری نمائید.

پیشنهاد می‌شود که حداقل در روز‌های اول، بین ۸ تا ۱۲ وعده در روز به او شیر داده شود تا بیلی‌روبین بتواند راحت‌تر از بدن نوزاد خارج شود. و در صورتی‌ که امکان دادن شیر طبیعی نیست، هر دو یا سه ساعت به ‌میزان کافی شیر خشک به نوزاد بدهید. البته کودکانی که جثه‌ی کوچک‌تری دارند، شاید به شیر کمتری نیاز داشته باشند. مشورت با پزشک برای تعیین میزان شیری که باید به نوزاد داده شود می‌ تواند که بسیار مفید باشد. بهتر است تا از خوردن غذا های داغ خود داری کنید: مصرف غذا به صورت داغ می تواند موجب ایجاد زردی در نوزاد بشود. غذای یک مادر باردار نه باید داغ باشد و نه سرد بلکه در حد معمول ، گرم باشد بهتر است. شیر را با خرما مصرف نمایید: سعی کنید شیر را به همراه خرما بخورید. روزانه 3 عدد خرما برای یک زن باردار خوب است و سعی شود این سه عدد خرما به همراه شیر مصرف شود

 

پست های مرتبط 0 نظرات
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی