به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

پیپت کلاس a

مدل: کلاس a
دسته بندی: پیپت
شناسه محصول: 7956

تماس بگیرید


با توجه به نوسانات قیمت محصولات لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناسان آریاطب تماس بگیرید
تماس بگیرید
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب شماره موبایل خود را وارد نمایید

پیپت کلاس a آزمایشگاهی 

پیپتهای مختلفی در بازار موجود هستند که هر کدام برای کار خاصی در نظر گرفته شده است .
به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند :

  • پیپتهای حجمی یا انتقالی 
  • پیپتهای مدرج یا اندازه گیری

پیپت های انتقالی خود به دو دسته تقسیم می شوند :

پیپت های حجمی : برای انتقال حجم مشخص از مایع طراحی شده اند ، این پیپت ها دارای یک حباب در وسط یک لوله استوانه ای شکل می باشند .

ویژگی های پیپت های حجمی

علامت کالیبراسیون بر روی قسمت بالایی آن حک شده است و قسمت پائینی لوله به یک لوله باریک ختم می شود ، سوراخ خروجی پیپت باید به قدر کافی تنگ باشد تا از جریان سریع مایع و تخلیه ناقص پیپت که باعث خطا می شود ، جلوگیری شود . پیپت های حجمی و انتقال صحیح یک حجم ثابت کالیبره شده اند و برای رقیق کردن محلول ، ساختن استاندارد ، حل کردن سرم های کنترل ، انتقال حجم خاصی از مایع صاف شده و انتقال نمونه های غیر ویسکوز به کار می رود . اندازه های معمولی این نوع پیپتها : 5،4،3،2،1 و 10 میلی متر می باشد . گاهی اندازه های 50،25،8،6 و 100 میلی متری آن هم وجود دارد . 
صحیح ترین پیپت های موجود در بازار پیپت های ولومتریک کلاس a و پیپت سرولوژیک نوک پهن دارای بیشترین عدم صحت می باشد.

 معرفی پیپت کلاس a

یک پیپت ، پیپتور یا قطره چکان شیمیایی ، یک وسیله آزمایشگاهی است که در شیمی بیولوژی و پزشکی برای حمل و نقل کردن یک مقدار حساب شده از مایع استفاده می شود ، که اغلب به عنوان یک توزیع کننده محیط مایع است . پیپت ها در چندین طرح برای اهداف گوناگونی با مقادیر متفاوتی دقیق و صحیح از پیپت های شیشه ای تک قطعه ای تا پیپت های الکترونیکی یا قابل تنظیم پیچیده تر به بازار آمده اند . بسیاری از انواع پیپت ها با به وجود آوردن یک خلاء جزئی در بالای محفظه نگهدارنده مایع کار می کنند و به طور انتخابی این خلاء را برای بیرون کشیدن و پراکنده کردن و توزیع مایع رها و آزاد می کنند . دقت محاسبات و اندازه گیری ها متفاوت است و به استایل و سبک آن بستگی دارد .

پیپته ای حجم سنجی

پیپت های حجم سنجی یا پیپت به استفاده کننده اجازه اندازه گیری کردن محلول را با دقت و درستی می دهد . این پیپت ها دارای یک حباب بزرگ با یک قسمت طویل باریک در بالا با یک علامت درجه بندی تکی است همان طوری که آن برای یک حجم و مقدار تکی مدرج شده است . حجم های نمونه 10، 25 و ml50 هستند . پیپت های حجم سنجی عموماً برای ساختن محلول های آزمایشگاهی از یک استوک یا ذخیره بازی و همین طور برای تهیه کردن محلول هایی برای تیتراسیون استفاده می شوند .


پیپت های درجه بندی شده یا مدرج

پیپت های مدرج یک نوع پیپت های بزرگ هستند که دارای یک لوله طویل باریک سری درجه بندی ها ، همانند یک استوانه مدرج یا بورت هستند ، که برای نشان دادن حجم های اندازه گیری شده مختلف اند . آنها مستلزم یک منبعی از خلاء هستند ، که در روزهای اولیه شیمی و بیولوژی استفاده شده اند . پیپت های مدرج عموماً در حجم های 5، 10، 25 و ml50 آمده اند .
برای اجتناب از بلع و خوردن اتفاقی مواد بالقوه مضر ، یک تعداد پرو پیپتورها کشف شده اند ، هر دو چه به صورت دستی یا برقی کمک کرده اند :

پیپت های پاستور

پیپت های پاستور ، پیپت های پلاستیک یا شیشه ای هستند که برای انتقال دادن مقادیر کمی از مایعات استفاده شده اند ، ولی درجه بندی شده نیستند یا برای هر حجم و مقدار خاصی درجه بندی نشده اند . حباب از بدنه پیپت جداست . پیپت های پاستور را پیپت های سرشیشه ای یا پستانکی ، چکاننده ها ، چکاننده های چشم و چکاننده های شیمیایی می نامند .
پیپت های انتقال ، نیز به عنوان پیپت های برال معروفند ، که شبیه به پیپتهای پاستور هستند .

پیپت های TD به دو نحو کالیبره شده اند :

به صورتی که آخرین قطره مانده در پیپت باید با فوت کردن تخلیه شود . این پیپت ها معمولاً دارای یک خط در بالای استوانه پیپت هستند .
حجم مورد نظر را تا بالای خط کالیبراسیون کشیده و پیپت را به صورت کاملاً عمودی جلوی چشم می گیریم و مینیسک پایینی مایع را بر روی خط کالیبراسیون تنظیم میکنیم . پیپت را به دیواره داخلی ظرف مورد نظر تماس داده و به صورت عمودی اجازه ی تخلیه آزاد مایع را می دهیم ، چون پیپت در حالت عمودی برای انتقال حجم مشخص کالیبره شده است . پس از تخلیه کامل مایع دو ثانیه صبر کرده و آن را فوت می کنیم . به صورتی که قطره آخر در پیپت دست نخورده باقی می ماند . در این صورت پس از تخلیه کامل محلول دو ثانیه صبر کرده و پیپت را بر می داریم .

آموزش کار با پیپت:

  • پیپت کردن با دهان ممنوع است. از حباب مخصوص استفاده کرده و یا در صورت پیپت کردن با دهان ، پنبه در قسمت دهانه پیپت قرار دهید که اگر مایع تصادفاً وارد قسمت دهانه پیپت شد ، مستقیماً وارد دهان نشود .
  • پیپت را در موقع کشیدنه محلول و تخلیه آن عمودی نگهدارید .
  • قسمت پایینی مینیسک در سطح چشم خوانده شود اختلاف سطح باعث خطا در خواندن پیپت می شود .
  • پیپت های دارای حجم های متفاوت دارای کدبندی رنگی می باشند که به صورت یک حلقه رنگی در بالای پیپت مشاهده می شود .
0

میانگین امتیاز

0%توصیه شده(0 از 0)
0%
0%
0%
0%
0%
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

1 2 3 4 5
توجه: لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده در آگهی های زیر، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
گالری تصاویر و ویدیو
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب اطلاعات خود را وارد نمایید
اطلاع از موجودی
ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی