به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

پین اشتاینمن رزوه دار

مدل: پین اشتاینمن رزوه دار
دسته بندی: جراحی ارتوپدی
شناسه محصول: 5382

تماس بگیرید


با توجه به نوسانات قیمت محصولات لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناسان آریاطب تماس بگیرید
تماس بگیرید
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب شماره موبایل خود را وارد نمایید

پین اشتاینمن رزوه دار

انواع تجهیزات مختلف ارتوپدی

تجهیزاتی هستند تثبیت کننده ارتوپدی در مواردی بسیار مثل درمان کردن شکستگی ها و جراحی هایی برای ترمیم بیشترین کاربرد را دارند . در شکستگی های استخوانی از تجهیزاتی تثبیت کننده از انواع داخلی و خارجی و یا داخل کانالی استخوان به شکل ثابت سازی و تنظیم کردن جایگاه استخوانی در طول دوره ی درمانی استفاده می شوند . این تجهیزات مهم باید استحکامات و ایمنی کافی را به خاطر فراهم سازی قابلیت حرکتی برای بیمار و بخش های آسیب دیده ، داشته باشند. در ادامه متن تعدادی از این تجهیزات بسیارمهم تثبیت کننده معرفی شده است :

• پیچ ها :

 

پیچ ها به متراکم ساختن ناحیه ی آسیب دیدگی کمک شایانی می کنند و بیشتر به همین خاطر در مناطق شکسته شده به صورت تکی و یا بهمراهی باانواع پلیت ها و انواع نیل ها استفاده می شوند . پیچ ها با توجه داشتن به طول خود ، قطر و مشخصات مربوط به دنده های پیچ انواع مختلفی را دارا هستند .

( THREADED STEINMAN PINS ) پین اشتاینمن :

از این نوع پیچ ها برای ثابت سازی و دوام در شکستگی‌ های استخوانی استفاده می شود . این نوع پین‌ ها از جنس های ضد استیل ساخته شده اند که نوک آنها دارای یک نوک برنده و بسیار تیز است .

 

معرفی کردن انواع تجهیزات ارتوپدی

 

دو نوع اساسی از پیچ ها ، پیچ های کورتیکال و کنسلوسی می باشند. پیچ های کورتیکالی در تمامی طولشان دنده دار بوده و فاصله ی بین دنده های آنها ( گام  پیچ ) در مقایسه ی با دیگر انوع پیچ ها کمتر است و به طور معمول هنگام استفاده کردن از پیچ های کورتیکالیک به منظور کاهش دهی فشار بروی استخوان ها و جلوگیری کردن از خرد شدگی آنها ، از واشر ها استفاده می شود . پیچ های کنسلوسی دنده های تقریبا بزرگتر و با فاصله ی بیشتر از همدیگر دارند تا به شکل مناسبی در استخوان هاینوع متخلخل قرار گیرند . دنده های پیچی کنسلوس با توجه به کاربرد هایی که دارند ممکن است در تمامی طول پیچ ها و یا تنها در قسمت های پایانی پیچ قرار بگیرند . نوک انواع  پیچ های کنسلوسی در مقایسه با پیچ های کورتیکالیک تیز تر است.

 

• پلیت ها یا پلاک ها :

پلیت ها نیز در ابعاد و شکل هایی مختلف موجود هستند و هر کدام از آنها می توانند به چندین نوع از روشها استفاده شوند . پلیت ها بر اساس نوع عملکردی و شکل هایی که دارند شناسایی می شوند . سه عدد از عملکرد هایی اساسی در انواع پلیت ها متراکم سازی - خنثی سازی - و پشتیبانی می باشند . پلیت های مخصوص متراکم سازی در مواردی خاص استفاده می شوند که استخوان ها مقاومتی کافی را داشته و همراه با انواع پیچ ها برای ترمیم کردن شکستگی ها استفاده می شوند . پیلت های مخصوص خنثی سازی از حرکت های عادی در محل آسیب دیده مانند خم شدگی و چرخش ها جلوگیری می کنند و پلیت هاینوع پشتیبانی نیز در جا هایی استفاده می شوند کهانواع استخوان ها دارای تحمل فشارها و متراکم سازی را نداشته و برای نگاه داشتن استخوان هایی که خرد شده در محل متناسب به کار گرفته میشوند.

 

• نیل ها :

 

نیل ها به صورت داخلی در استخوان ها قرار می گیرند و بیشتر در درمان کردن شکستگی های استخوان های تیبیا - فمورالی و بازو کاربرد فراوان دارند . در این سبک ابتدا استخوان های شکسته شده جا اندازی شده و بعد به روش باز و یا بسته ، یک میله ی خاص در داخل کانال های استخوانی قرار می گیرد نیل ها به طور معمول بتوسط پیچ ها به قطعات نوع استخوانی شکسته شده اتصال میابند.

 

• سیم ها :

 

سیم ها هم انواع مختلفی دارند که از انواع رایج ترین آنها می توایم به سیم هاینوع حلقوی و سیم های (Kirschner K Wires ) اشاره کنیم . سیم های Kirschner به طور معمول برای تثبیت کردن اولیه استخوان ها قبل از جایگذاری کردن تجهیزات اصلی ، در قسمت داخلی استخوان ها دریل می شوند. این سیم ها هم به خاطر ساختار نرمی که دارا هستند در بخش های اطفال و شکستگی های جزئی بیشتر استفاده می شوند. سیم های نوع حلقوی به دور استخوان ها پیچیده می شوند تا قطعاتی شکسته شده را در کنار یکدیگر نگاه دارند.

 

 

0

میانگین امتیاز

0%توصیه شده(0 از 0)
0%
0%
0%
0%
0%
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

1 2 3 4 5
توجه: لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده در آگهی های زیر، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
گالری تصاویر و ویدیو
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب اطلاعات خود را وارد نمایید
اطلاع از موجودی
ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی