به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

پریوست الویتور فکی

مدل: پریوست
دسته بندی: جراحی عمومی
شناسه محصول: 5375

تماس بگیرید


با توجه به نوسانات قیمت محصولات لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناسان آریاطب تماس بگیرید
تماس بگیرید
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب شماره موبایل خود را وارد نمایید

پریوست الویتور فکی

پریوست چیست ؟

برون ‌اُست ، ضریع یا پریوست و یا پریوستئوم ها  ( در گویش انگلیسی : Periosteum ) پرده و یا لایه ‌ای است بمانند پارچه که بروی استخوان ‌های بدن جانداران کشیده شده و کاملا به آن چسبیده است . این نوع از پرده ها ، غشایی رشته ‌ای شکل است که تنه ی استخوان ‌های‏ دراز تر را می‌پوشانند .

برون‌ است از نوع بیرونی ‌ترین پرده ی استخوان ها و غشا ها است که دارای رگ‌هایی بسیار است که کاملا بر روی استخوان ها چسبیده است . این غشا ها در مفاصل حرکت کننده که با غضروف های مفصلی پوشانیده شده ‌اند ، اصلا وجود ندارند . برون ‌است پرده ای قابل انعطاف از بافت های همبندی است که رویه ی استخوان ها را پوشانیده است. این گونه از پرده رگ‌های خونی بسیار زیادی دارد . تعدادی زیادی از این نوع رگ‌ های خونی از برون ‌است ها به داخل تنه ی استخوان نفوذ می‌کنند.

پرده ی برون ‌است که شامل دو لایه ی مختلف است : لایه ی بیرونی که شامل کلاژن های I  و فیبروبلاست و لایه ی داخلی دارای مزانشیم ها و سلول های پهن . کلاژن ها رشته‌ هایی به نام رشته‌ های شارپی را به درون می‌فرستند تا سیستم های هاورس را به اشکال منظم و متصل به هم حفظ کنند . مزانشیم ها در مواقع ضرورت سلولهای اجدادی استخوان ها را می‌سازند و بعد استئو بلاستها از تغییر دهی این سلولها به وجود می‌آیِند تا استخوان ‌سازی کاملی صورت گیرد .

اتصالات لایه ی برون‌ استی به دیافیز و یا ( قسمت وسطی استخوان‌های بلند ) در بچه‌ ها شل و کاملا سست است و به دنبال شکستگی استخوانی ، خون ناشی شده از شکستگی ها  به طور سریع مابین پریوست و استخوان ها جمع شده و این دو را به راحتی از همدیگر دور می‌کنند . این خون ها به سرعت مبدل به کال استخوانی می‌شوند . به همین علل کال های استخوانی در شکستگی‌ های بچه‌ ها و حتی در شکستگی ‌های بی جابجایی نیز وجود داشته و بسیار بزرگتر از سنین بالغین است.

 

 

0

میانگین امتیاز

0%توصیه شده(0 از 0)
0%
0%
0%
0%
0%
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

1 2 3 4 5
توجه: لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده در آگهی های زیر، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
گالری تصاویر و ویدیو
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب اطلاعات خود را وارد نمایید
اطلاع از موجودی
ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی