به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

پتاسیم یدید

مدل: 100
دسته بندی: ترکیب معدنی
شناسه محصول: 13820
برند: مرک

تماس بگیرید

100

تماس بگیرید
جزییات

250

2593000
جزییات

500

4818000
جزییات


با توجه به نوسانات قیمت محصولات لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناسان آریاطب تماس بگیرید
تماس بگیرید
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب شماره موبایل خود را وارد نمایید

یدید پتاسیم چیست؟

یدید پتاسیم یک ترکیب شیمیایی معدنی است که با فرمول شیمیایی KI نشان داده می شود.یدید پتاسیم یک نمک متال هالید است که دارای پیوند یونی بین کاتیون پتاسیم (K + ) و آنیون یدید (I - ) است. بی رنگ تا سفید است، به صورت بلورهای مکعبی یا پودر یا دانه های سفید ظاهر می شود. طعم بسیار تلخ و شوری دارد.
این ترکیب از ید و مخلوط کردن هیدروکسید پتاسیم تهیه می شود. این یکی از موثرترین و بی خطرترین داروهای مورد نیاز در یک سیستم بهداشتی است و در فهرست داروهای ضروری سازمان جهانی بهداشت قرار دارد.
یدید پتاسیم یک متال هالید متشکل از پتاسیم و یدید با خاصیت محافظت از تیروئید و خلط آور است. یدید پتاسیم می‌تواند جذب ید رادیواکتیو توسط غده تیروئید را از طریق پر کردن تیروئید با ید غیر رادیواکتیو و جلوگیری از دریافت مولکول‌های رادیواکتیو مسدود کند، در نتیجه تیروئید را در برابر تشعشعات سرطان‌زا محافظت می‌کند. علاوه بر این، این عامل با افزایش ترشح مایعات تنفسی و در نتیجه کاهش ویسکوزیته موکوس، به عنوان یک خلط آور عمل می کند.
یدید پتاسیم یک جامد سفید رنگ بدون بو است. غرق می شود و با آب مخلوط می شود .

خواص فیزیکی
وزن مولکولی / جرم مولی 166.0028 گرم در مول
تراکم 3.12 گرم بر سانتی متر 3
نقطه جوش 1330 درجه سانتی گراد
نقطه ذوب 681 درجه سانتی گراد

خواص شیمیایی

یدید پتاسیم را می توان با وارد کردن یک عامل اکسید کننده به مولکول I 2 به آن اکسید کرد. نمونه ای از چنین واکنشی در زیر ارائه شده است.

2KI + Cl 2  → 2 KCl + I 2

ساختار شیمیایی پتاسیم یدید (Potassium iodide)

این ترکیب به عنوان منبع یدید در چندین واکنش سنتز آلی استفاده می شود. یکی از این نمونه‌ها، سنتز آریل یدیدها از نمک‌های دیازونیوم آرن‌ها است.

موارد استفاده

به عنوان یک مکمل غذایی در رژیم غذایی انسان و همچنین در خوراک دام استفاده می شود.
در نمک سفره به عنوان رایج ترین افزودنی استفاده می شود.
برای جلوگیری از از دست دادن ید به دلیل اکسیداسیون نمک ها استفاده می شود.
در درمان پرکاری تیروئید استفاده می شود.
به بهبود تعادل هورمونی کمک می کند.
به فیلتر کردن کلریدها، برومیدها، فلورایدها و جیوه از سلول‌ها و بافت‌ها کمک می‌کند.
از آن به عنوان خلط آور برای شکستن مخاط استفاده می شود تا بیمار بتواند به راحتی نفس بکشد.
این می تواند به کوچک شدن اندازه غده تیروئید کمک کند و همچنین تعداد هورمون های تیروئید تولید شده را کاهش می دهد.

کاربردهای پزشکی 
مکمل غذایی

یدید پتاسیم را می توان در رژیم غذایی انسان و همچنین به عنوان یک مکمل غذایی در خوراک دام استفاده کرد. این رایج ترین افزودنی برای دومی است که برای "ید کردن" نمک سفره استفاده می شود (که یک اقدام بهداشت عمومی برای جلوگیری از کمبود ید در جمعیت هایی است که غذاهای دریایی کمی مصرف می کنند). همچنین، اکسیداسیون یدید باعث کاهش آهسته محتوای ید از نمک های یددار در معرض هوای اضافی می شود.

فروش یدید پتاسیم

شرکت آریا طب فعال در زمینه فروش اینترنتی مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی آماده ارائه خدمات در زمینه فروش یدید پتاسیم با کیفیت عالی، قیمت مناسب و در مقادیر دلخواه به مشتریان می باشد. این محصول ساخت مرک آلمان بوده و به صورت پودری عرضه می شود. اطلاعات محصول به شرح زیر است و برای اطلاع از قیمت و خرید یدید پتاسیم می توانید جدول مقابل را مشاهده نمایید.

یدید پتاسیم یک مشتق مهم از ید با فرمول شیمیایی KI است. این ترکیب برخلاف یدات پتاسیم به نور مستقیم و رطوبت حساس است و اغلب در چنین شرایطی به ید مولکولی اکسید می شود و رنگ آن از سفید به زرد کم رنگ تغییر می کند.

فروش پتاسیم یدید

خواص یدید پتاسیم

  • یدید پتاسیم در شرایط دمایی و فشار معمولی پایدار است.

موارد استفاده از یدید پتاسیم

یدید پتاسیم یکی از مشتقات مهم ید در صنایع دارویی، ضدعفونی کننده و پلیمری است. از دیگر کاربردهای این ترکیب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاربردهای آزمایشگاهی در تیتراسیون یدومتریک
  • درمان برخی از عفونت های قارچی مانند اسپوروتریکوزیس
  • در داروسازی برای ساخت مکمل های معدنی مولتی ویتامین و برخی داروهای خلط آور
  • تهیه قرص یدید پتاسیم برای مراکز هسته ای
  • استفاده در ضدعفونی کننده های انسان و حیوان مانند ید گلیسیرین

پتاسیم یدید مرک merck

پتاسیم یدید دارای فرمول مولکولی KI می باشد که جرم مولی آن معادل 166 گرم بر مول می باشد ، این ماده در دمای 954 درجه ی سانتی گراد ذوب و در دمای 1603K به نقطه ی جوش می رسد ، چگالی آن 3.13 گرم بر سانتی متر مکعب است . پتاسیم یدید کاربرد های فراوانی دارد که به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم ؛ از آن برای ساخت ضد عفونی کننده ها برای انسان و برای دام ها مانند گلیسیرین یده استفاده می کنند ، یک پایدار کننده ی حرا رتی نایلون 6 و 6 است ، کاربرد آزمایشگاهی آن در تیتراسیونها ی یدو متری می باشد ، برای ساخت مکمل ها ی مولتی ویتامین مینرال و دارو ها ی خلط آور مورد استفاده قرار می گیرد ، تهیه قرص یدید پتاسیم برای مرکز هسته ای و همچنین برای عفونت های قارچی مورد استفاده قرار می گیرد . نکات ایمنی که باید هنگام نگهداری و یا استفاده از پتاسیم یدید رعایت کنید عبارتند از ؛ در صورت غلیظ بودن باعث سوزش چشم و پوست می شود ، هنگامی که با چشم و یا پوست برخورد کرد به طور مکرر با آب خنک شستشو دهید تا آلودگی برطرف گردد ، در شرایط های دما یی و فشاری معمولی پایدار می باشد ، دور از گرما و نور مستقیم آفتاب قرار دهید ، در محیط خنک و در ظرفی که کاملا پلمپ شود  نگهداری کنید  و در کنار این ماده هیچگونه اسید و باز قوی قرار ندهید . پتاسیم یدید از مهم ترین مشتقات در صنعت پلیمر ، داروسازی و ضدعفونی ها می باشد که به رطوبت و نور حساس است و اگر در چنین مکانی قرار بگیرد به ید مولکولی اکسید می شود و رنگ سفید آن به زرد کمرنگ تبدیل می شود . به طور خلاصه می توان گفت ؛ پتاسیم یدید دارای ویژگی ها و کاربرد های منحصر به فردی است که نسبت به رطوبت و نور مستقیم حساس است و در چنین شرایطی اکسید شده و تغییر رنگ می دهد .

خود ید بیشتر در داروسازی  هرگونه ضدعفونی کننده ها و پلیمر و صنعت نقش بر است و در برابر نور و رطوبت حساسیت بالاتری دارد و در نتیجه در برابر حساسیت ها تبدیل به  ید مولکولی اکسید می شود و دارای رنگ سفید که به زرد مایل است

البته به نوعی  پایدار کننده حرارتی هم شناخته شده و از یدید پتاسیم به عنوان قرص در  مراکز هسته ایی  به کار می رود و در رده ی دارویی به عنوان مکمل های پروتئینی  ،مولتی ویتامین به شمار می رود و به عنوان تلط آور قابل استفاده و برخی بیماری های قارچی را به ندرت درمان می کند.

تنها در دما و فشار معین حالت پایدار دارد و باید دارای غلظت متناسب باشد زیرا غلظت بالا موجب سوزش  و التهاب پوست می شود اگر با پوست و چشم  رابطه مستقیم داشته باشد باید  به طور مکرر با آب شستشو دهید   با نام شیمیایی Kl قابل شناسایی است که نوعی نمک پایدار محسوب می شود و در راکتورهای اتمی برای جلوگیری از غدد تیروئید به کار برده می شود قرص این ترکیب برای افرادی که در معرض تشعشعات هستند قابل تجویز است در برابر هوای خشک پایداری بالاتری نسبت به هوای مرطوب دارد یدید در برابر هوا تبدیل به اکسید می شود

دارنده ی یک برگه آنالیز پتاسیم یدید است

عنوان

پتاسیم یدید

دارای طعم

بسیار تلخ

ظاهر

پودر کریستالی

 

 

رنگ

سفید

 

 

بو

بدون بو است

 

 

 

 

 

 

 

 

 

می توان از طریق محلول آبی رقیق پتاسیم را با یدید دو یا هیدروکسید ترکیب کرد تا واکنش پتاسیم یدید روی دهد

که با حرارت بالا محلول غلیظ می شود و پودر زغال که اندکی به ترکیب اضافه می شود تا خشک  شود و در نهایت بتوان به عنوان آتش  زدایی ازش استفاده کرد چون که زغال موجود یدات اولیه را به یدید تبدیل می کند  اگر تبدیل انجام نشود به صورت جامد باقی می ماند و با آب خیس می شود  تا غلظت مناسب را حاصل شود   و موجب افزایش ترشح  مایعات تنفسی یا دفع کننده و کاهش دهنده عمل می کند اصولا به صورت شربت و مایع  ،قرص هایی که دیر آزاد می شوند را پوشش دهی می کنند  البته تشخیص پتاسیم کهنه کار دشواری نیست زیرا از رنگ زرد آن به راحتی می توان تشخیص داد  و نمک خوراکی روزانه  قابل استفاده دارای پتاسیم یدید است کمبود آن عوارضی ایجاد کند ید در مناطق کوهستانی و خاکی به وفور یافت می شود در حالی که برعکس در کشورهای توسعه یافته به راحتی قابل یافت است و غنی از ید هستند  خود پتاسیم دارای فلز قلیایی نرم و نقره ایی رنگ است و با آب به شدت واکنش می دهد و تبدیل به محلول می شود در حالی که روند تولید قدیمی آن به صورتی است که  از طریق آتش ‌فشان قابل تولید است  البته میل ترکیبی شدیدی را به همراه دارد چون فلز قلیایی جلای بالایی دارد و مهم ‌ترین کانی به کار رفته کانی کارنالیت است و تقطیر شیمی مسئله ی مهمی است  چون عمل گرمازایی است  این گرما زایی تنها زمانی که با آب محلول شود و در نظر داشته باشید برای خاموش کردن  آتش باید گرد خشک خاکستر بریزید اگر این عمل را انجام ندهید آتش سوزی نیمه باقی می ماند و پتاسیم خارج می شودو یون بسیار مهم در بدن شناخته شده اگر کمبود آن  بیشتر باشد دچار مشکلات عصبی و قلبی می شود به همین خاطر سطح آن در قلب با دقت تنظیم می شود و کمبود آن علائمی به همراه دارد  مثل خستگی خواب آلودگی کرختی بدنی

و مهم ‌تراز آن نامنظمی ضربان قلب و تاخیر در تخلیه معده را ایجاد می کند

بهترین منبع غذایی تامین کننده در سویا ،لوبیای سفید،آرد و سایر مواد غذایی موجود است که تامین کننده به شمار می آید در خاک هم به عنوان پر‌نیاز ترین عنصر لایه سطحی خاک به شمار می آید  البته در خاک به چهار شکل یافت می شود پتاسیم محلول ، پتاسیم تبادلی و غیر تبادلی  و پتاسیم ساختمانی هم به صرفه است 

پتاسیم محلولی پتاسیمی که در خاک به یون مد نظر تبدیل می شود  و کاهش ذخیره  پتاسیم را در بر دارد  و پتاسیم سطح جذبی هم بسیار موثر است  چون پتاسیم به تنهایی عنصر کاربردی به شمار می رود و گونه های مختلفی هم تولید می کند که به صرفه و بالاتر است  و به آسانی توسط نمک های خنثی استخراج  می شود چون نمک ها هستند که در دریا ها ته نشین شده اند  و حتی برخی قابلیت جایگزینی با سایر کاتیون ها را دارد که در زمان کوتاه تحت تاثیر‌لیزر و محیط مغناطیسی قرار می‌گیرد  برخی هم توسط  محیط های نمکی آزاد نمی شود تا برای گیاه قابل استفاده باشد و برخی از طریق شبکه ساختمانی کریستالی کانی ها شکل گرفته  و کانی کاتیونی فراوان  در سیتوپلاسم است  و در گیاهان بافت های غیر‌نمکی به عنوان کمک کننده حساب می شوند و جذب پتاسیم از طریق گیاه عملی است  و پتاسیم در گیاه بر میوه ها هم نفوذ می کند به شرطی که غلظت بالایی داشته باشد بیشتر در مرکبات قابل یافت است چون کمک بزرگی به نحوه ی فتوسنتز و بزرگ شدن برگ سلول ها می شود به طوری که روزنه ها باز می شوند و افزایش مقاومت مشاهده می شود و رنگ نارنجی و قرمز در مرکبات نشان از غلظت بالای پتاسیم است اگر کمبودی باشد در ابتدا مشاهده نمی شود بلکه به طور گرسنگی پنهان قابل دید است تنها میزان رشد کم می شود برای زمانی ک پتاسیم کمبود بالایی نداشته باشد  و از نظر ظاهری قابل تشخیص نیست فقط اگر بسیار بالا باشد کمبود بر روی برگ پیر قابل مشاهده است به طوری که سوختگی نوک برگ ها و تغییر رنگ ها به زرد  را می بینید  خود ید هم نوعی نمک خوراکی موجود دربدن انسان   که لازم است    البته نوعی عنصر جامد هم به شمار می آید با رنگ آبی مایل به مشکی است و بسیار درخشندگی بالایی دارد و اصلا و ابدا در گروه هالوژن ها موجود نیست و بسیار اندک فعالیت دارد  پتاسیم و ید به تنهایی یون های کاربدی هستند و در هنگام واکنش نیز کاربرد منحصر به فردی به همراه دارند

پتاسیم یدید یک ماده شیمیایی با فرمول مولکولی KI می باشد که از نظر ظاهری به صورت ماده جامد کریستال مانند سفید رنگ و فاقد بو ساخته می گردد و همچنین دمای ذوب آن معادل 954 کلوین و 681 درجه سانتی گراد همچنین نقطه جوش برابر با 1603 کلوین و 1323 درجه سانتی گراد می باشد، این ماده نام های دیگری نظیر کالیم یدید، ید و پتاسیم، یدید پتاسیم و پتید را دارد اما در میان شیمیدانان بیشتر به همان اسم پتاسیم یدید شناخته می شود و این اسم متداول تر است علاوه بر اینها قابلیت انحلال پذیری زیادی دارد و به راحتی در آب حل می گردد که به نوعی ماده حلال شناخته می شود، برخلاف ماده یدات پتاسیم که به نور خورشید حساسیت نداشته و در برابر رطوبت از خود واکنش نشان نمی دهد این ماده یعنی همان پتاسیم یدید به نور مستقیم بسیار حساس بوده و در مواقع مواجه شدن با رطوبت دچار واکنش شده و بعد از آن به رنگ زرد کم رنگ در می آید این یکی از اختلافات پتاسیم یدید با یدات پتاسیم است که آنها را از هم متمایز می سازد، از دیگر ویژگی های علمی آن می توان به واکنش پذیری بسیار زیاد با دیگر ماده ها اشاره نمود که در اثر این واکنش پذیری ها رنگ آن از سفید به رنگ های دیگر تغییر پیدا می کند،  این ماده امروزه در صنعت های گوناگون کاربرد های متفاوتی دارد که در ادامه به این کاربرد ها و همچنین به نحوه ساخت و چگونگی خرید آسان آن اشاره خواهیم نمود.

این ماده برای اولین بار در حدود سال 1807 میلادی توسط محققان و دانشمندان آن دوره کشف گردید و با گذشت زمان و پیشرفت های صورت گرفته در دانش و علم بشر کاربرد این ماده روز به روز بیشتر از پیش گشت و امروزه در صنعت پزشکی و داروسازی توانسته جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص دهد. 

جالب است که بدانید نقشی که پتاسیم یدید در امور پزشکی و داروسازی ایفا می کند بسیار مهم و حیاتی بوده به طوری که این صنعت را با تحول زیادی رو به رو ساخته است، در اینجا قصد ما بر این است که تعدادی از کاربرد های مهم آن را به صورت خلاصه و مختصر برای شما شرح دهیم.

از این ماده در داروهایی مناسب برای درمان خراشیدگی پوست و همچنین بریدگی های عمیق در نواحی بدن استفاده می شود و امروزه پتاسیم یدید یکی از مواد اولیه ساخت اینگونه دارو ها شناخته می شود.

همانطور که میدانید بیماری های خلط آور می تواند بسیار ناخوشایند و آزاردهنده باشد که این موضوع باعث گشته تا داروسازان به دنبال روشی برای ساخت دارو باشند و این ماده یکی از راه حل هایی است که آنها توانسته اند به کار بگیرند تا به وسیله آن این بیماری آزاردهنده را درمان نمایند و به سلامت بیشتر بیماران کمک کنند.

به کار بردن این ماده در محلول های مخصوص ضد عفونی بسیار مفید واقع گشته که از این دارو ها می توان به گلیسیرین یده اشاره نمود زیرا مواد ضدعفونی کننده به دلیل افزایش میکروب و ویروس ها در محیط بیش از پیش مورد استفاده قرار می گیرند و با شیوع بیماری کرنا در جهان نیاز به مواد ضد عفونی کننده بسیار افزایش یافته به صورتی که به کار بردن مواد ضد عفونی کننده در بیشتر مکان های عمومی نظیر بیمارستان ها ، بانک ها، رستوران ها و... الزامی گشته است.

بیماری های قارچی نیز مشکلاتی را از جمله کاهش اعتماد به نفس و درد التهابی شدید برای افراد مبتلا به آن ایجاد نموده است که داروسازان موفق شده اند تا از این ماده برای ساخت دارو های کاهش التهاب و از بین برنده بیماری های قارچی کمک نمایند و از ایجاد دوباره قارچ پوستی به میزان خیلی زیادی جلوگیری کنند.

گفتنی است که تیروئید یک ارگان مهم و حیاتی در بدن محسوب می گردد که در مواقعی تحت عوامل مختلف کم کار و یا پر کار می شود و هر کدام از آنها به تنهایی مشکلاتی را برای فرد ایجاد می نماید برای مثال در افرادی که تیروئید پر کار دارند به میزان خطرناکی وزن کم می کنند به همین دلیل درمان عملکرد تیروئید از اهمیت زیادی برخوردار است، پزشکان با استفاده از پتاسیم یدید به ساخت دارو های مناسب و موثر در درمان این بیماری دست یافته اند که همین موضوع بسیاری از مشکلات درمانی افراد را حل نموده.

جالب است بدانید این ماده در داروهای ساخته شده برخلاف موادی که باید فقط در خارج از بدن و بر روی پوست استعمال گردد به صورت خوراکی نیز مورد استفاده قرار می گیرند از این رو قرص های روکش دار و بی روکش همچنین محلول های خوراکی آن مورد تجویز پزشک قرار می گیرد اما باید توجه داشته باشید که به میزانی که این ماده در دارو می تواند مفید باشد در صورت استفاده نادرست  به همان میزان می تواند خطرناک بوده و باعث ایجاد خطرات جدی و گاه جبران ناپذیر برای شما گردد بنابراین بهتر است قبل از شروع به استفاده به پزشک مراجعه نمایید و این دارو ها را مطابق دستور پزشک مصرف نمایید تا از بروز مشکلات جدی جلوگیری شود.

 از دیگر نکته های ایمنی در خصوص استفاده از این ماده برای افرادی که در آزمایشگاه های داروسازی با آن سر و کار دارند این است که در هنگام برخورد این ماده با صورت و چشم ها به دلیل دارا بودن غلظت فراوان ممکن است باعث ایجاد سوزش فراوان در چشم ها گردد، در این مواقع با حفظ خونسردی خود می بایست خیلی سریع چشم ها را با آب ولرم و زیاد شست و شو داده تا ماده به طور کامل خارج گردد سپس چند ساعت چشم ها را بسته و به آن استراحت دهید همچنین بهتر است در محیط های آزمایشگاهی برای دوری از اینگونه خطرات از عینک های مخصوص آزمایشگاه برای محافظت از چشم ها استفاد شود.

حال اگر این ماده را برای آزمایشگاه تهیه نموده اید باید دقت داشته باشید که آن را در محیط کاملا خشک و دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید زیرا همانطور که در بالا اشاره نمودیم این ماده اگر در برابر نور مستقیم خورشید قرار بگیرد ترکیبات شیمیایی آن دچار تغییر و تحول شده و به رنگ زرد در می آیند در این صورت دیگر نمی توان از آن استفاده نمود و عملا کارایی خود را از دست خواهد داد به همین دلیل این ماده در بسته بندی های خاص عرضه می گردند و پوششی تیره دارند که آنها را از نور خورشید محافظت می نماید.

نحوه تولید پتاسیم یدید نیز کار راحتی نمی باشد و به دانش روز و توانایی علمی فراوان نیاز دارد زیرا تولید این گونه ماده ها بسیار حساس بوده و اگر لحظه ای در ساخت آن اشتباهی صورت بگیرد می تواند تبعات جبران ناپذیری را ایجاد کند به همین خاطر اگر قصد تهیه این ماده را دارید ابتدا از میزان کیفیت آن اطمینان نمایید و بعد اقدام به خرید کنید اما چون تشخیص این کیفیت نیز کار تخصصی می باشد و نیازمند آزمایش آن در آزمایشگاه است بهتر است از مراکز معتبر و شناخته شده در این حوزه خرید نمایید تا بدون نیاز به آزمایش نمودن آن، نسبت به کیفیت اطمینان داشته باشید.

شرکت دارویی مرک که چندین دهه در حوزه تولید مواد شیمیایی و دارویی فعالیت داشته توانسته با کمک گرفتن از متخصصین و فناوری های روز میزان کیفیت تولیدات خود را به صورت قابل توجه ای افزایش داده و با اختلاف زیادی از رقیبان خود پیشی بگیرد، این شرکت همواره در طی این سال ها با تولیدات با کیفیت و درجه یک خود نظر مثبت مشتریان را جلب نموده و در پیشبرد اهداف علمی و درمانی کمک شایانی کرده است، شرکت مرک امروزه با استفاده از روش های نوین و پیشرفته ارتباطات توانسته امکان خرید به صورت اینترنتی و آنلاین را در تمام نقاط برای مشتریان خود میسر گرداند و آسایش بیشتر آنها را فراهم کند به همین علت خریداران می توانند با مراجعه به سایت فروش شرکت مرک محصول مورد نظر خود را به راحتی و بدون کوچکترین مشکل خریداری نمایند تا در کوتاه ترین زمان به آدرس انتخابی آنها فرستاده شود.

یدید پتاسیم بخرید

فروشگاه آریا طب عرضه کننده مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی مفتخر است که می تواند یدید پتاسیم را با کیفیت تضمینی و قیمت مناسب به تمامی خریداران در سراسر کشور برساند.

محافظت از تیروئید
مسدود کردن جذب ترکیب یدید تیروئید با یدید پتاسیم را می توان در سینتی گرافی پزشکی هسته ای و برخی از درمان های ترکیبی یددار رادیویی که تیروئید را هدف قرار نمی دهد، مانند iobenguane (MIBG) استفاده کرد، که می تواند برای تصویربرداری یا درمان فیبرینوژن یددار یا بافت عصبی استفاده شود. تومورها، که در اسکن فیبرینوژن در بررسی لخته شدن استفاده می شود. این ترکیبات از ید تشکیل شده اند، اما به شکل یدید نیستند.

پتاسیم یدید مرک 

250 گرم

Catalogue Number

105043

Product Information

CAS number

7681-11-0

EC number

231-659-4

Grade

ISO,Reag. Ph Eur

Hill Formula

IK

Chemical formula

KI

Molar Mass

166.00 g/mol

HS Code

2827 60 00

Applications

Application

Potassium iodide for analysis EMSURE® ISO,Reag. Ph Eur. CAS No. 7681-11-0, EC Number 231-659-4.

Physicochemical Information

Boiling point

1325 °C (1013 hPa)

Density

3.23 g/cm3 (25 °C)

Melting Point

685 °C

pH value

6.9 (50 g/l, H₂O, 20 °C)

Vapor pressure

1 hPa (745 °C)

Bulk density

1500 kg/m3

Solubility

1430 g/l

Toxicological Information

LD 50 oral

LD50 Rat 2779 mg/kg

Safety Information according to GHS

Hazard Pictogram(s)


 

Hazard Statement(s)

H372: Causes damage to organs through prolonged or repeated exposure if swallowed.

Precautionary Statement(s)

P314: Get medical advice/ attention if you feel unwell.

Signal Word

Danger

RTECS

TT2975000

Storage class

6.1 D Non combustible, acute toxicity cat. 3 / toxic or substances with chronic effects

WGK

WGK 1 slightly water endangering

Disposal

14
Inorganic salts: Container I. Neutral solutions of the these salts: Container D. Before placing in Container D, check the pH with pH-Universal indicator strips (Item No. 109535).

 

Safety Information

Hazard Symbols

Toxic
 

R Phrase

R 48/25
Toxic: danger of serious damage to health by prolonged exposure if swallowed.

S Phrase

S 45
In case of accident or if you feel unwell, seek medical advice immediately (show the label where possible).

Storage and Shipping Information

Storage

Store at +5°C to +30°C.

Specifications

Assay (argentometric)

≥ 99.5 %

Assay (argentometric; calculated on dried substance)

99.5 - 100.5 %

Identity

passes test

Appearance of solution

passes test

Alkaline impurities

passes test

pH-value (5 %; water)

6 - 8

Chloride and Bromide (as Cl)

≤ 0.01 %

Iodate (IO)

≤ 0.0003 %

Phosphate (PO)

≤ 0.001 %

Sulphate (SO)

≤ 0.001 %

Thiosulphate (SO)

passes test

Total nitrogen (N)

≤ 0.001 %

Heavy metals (as Pb)

≤ 0.0005 %

As (Arsenic)

≤ 0.00001 %

Ba (Barium)

≤ 0.002 %

Ca (Calcium)

≤ 0.001 %

Cu (Copper)

≤ 0.0002 %

Fe (Iron)

≤ 0.0002 %

Mg (Magnesium)

≤ 0.001 %

Na (Sodium)

≤ 0.03 %

Pb (Lead)

≤ 0.0002 %

Reducing substances

passes test

Loss on Drying (105°C)

≤ 0.1 %

علایم اخطار (ghs) پتاسیم یدید

0

میانگین امتیاز

0%توصیه شده(0 از 0)
0%
0%
0%
0%
0%
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

1 2 3 4 5
توجه: لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده در آگهی های زیر، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
گالری تصاویر و ویدیو
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب اطلاعات خود را وارد نمایید
اطلاع از موجودی
ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی