به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

پارچ پلاستیکی آزمایشگاهی

مدل: 250
دسته بندی: ظروف نگهداری
شناسه محصول: 8210

66000

250

66000
جزییات

500

83000
جزییات

1000

135000
جزییات

2000

205000
جزییات

3000

308000
جزییات

5000

400000
جزییات


با توجه به نوسانات قیمت محصولات لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناسان آریاطب تماس بگیرید
به دلیل نوسان قیمت، لطفا پیش از ثبت سفارش جهت استعلام و بروز بودن قیمت تماس بگیرید
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب شماره موبایل خود را وارد نمایید

پارچ مدرج پلاستیکی 

در آزمایشگاه‌ ها ابزارهای گوناگونی وجود دارد؛ یکی از این ابزارها، بشر آزمایشگاهی است که به آن پارچ آزمایشگاهی نیز می‌گویند. بشر برای ترکیب چند نوع ماده مختلف کاربرد دارد. اگر بخواهیم از لحاظ ظاهری بشرها را وارسی کنیم، درحقیقت بشر یک استوانه‌ای‌ است که سطح داخلی آن فرو رفته و کف این استوانه صاف می‌باشد. پارچ‌های پلاستیکی سایزهای مختلفی دارند، به عبارتی اعداد روی هر بشر، نشان دهنده‌ی حجم بشر است.
 بشرها عمدتا از جنس شیشه یا پلاستیک هستند که پرکاربردترین بشر، از نوع پلاستیکی است؛ زیرا در برابر مواد شیمیایی که ترکیبات خورنده دارند مقاوم است. پارچ‌های پلاستیکی آزمایشگاهی عمدتا برای منتقل کردن مایعات و همین‌طور حرارت دادن آن‌ها کاربرد دارد ، بشرهای پلاستیکی دسته دار (پارچ پلاستیکی مدرج) از مقاومت گرمایی و پایداری شیمیایی بالایی در برابر آزمایش‌های گوناگون برخوردار هستند. 

پارچ پلاستیکی آزمایشگاه چگونه است؟

پارچ پلاستیکی دسته دار معمولا به شکل استوانه‌ با کف صاف و مدرج می باشد. حجم این پارچ‌ها از 250ml تا 2000 ml می باشند. این پارچ‌ها مدرج بوده و عمدتا از جنس پلی‌پروپیلن شفاف ساخته شده و قابل اتوکلاو و فریز کردن هستند. بر روی این پارچ‌ها دستگیره‌ای برای حمل و انتقال راحت مایعات تعبیه شده است و این دسته به شکل یکپارچه و استوانه‌ای می باشد. این پارچ‌ها نسبت به بیشتر اسیدها و مواد شیمیایی آزمایشگاه‌ها مقاوم هستند.

نمونه‌ای از پارچ پلاستیکی  دسته دار

پارچ‌های پلاستیکی دسته دار می تواند شفاف یا کدر باشد. در هردوی آنها محلول داخل قابل مشاهده است و عدد مربوط به حجم را هم می‌توان دید. این ظروف پلاستیکی محکم و غیرشکستنی هستند. بشر پلاستیکی دارای درجه بندی است و معمولا به رنگ خود پارچ حک می‌شود و گاهی نیز ممکن است رنگ آن متفاوت باشد. این پارچ مدرج برای اندازه‌گیری حجم قابل استفاده است اما حجم دقیق را نمی‌توان با آن مشخص کرد.

پارچ مدرج آزمایشگاهی

تفاوت عمده پارچ‌های آزمایشگاهی در جنس آنها و مکانی که مورد استفاده قرار می گیرند، است. مانند پارچ شیشه‌ای که در اثر حرارت و یا فشار دچار خرابی نخواهد شد. ولی نوع پلاستیکی نمی‌تواند تحت این شرایط قرار بگیرد. پارچ آزمایشگاهی که برای نگهداری نمونه‌ها به کار می‌رود، به دو شکل شیشه‌ای و پلاستیکی است. از این ظروف بر مبنای جنس‌ و نوعی که دارند، انواع نمونه‌ها را نگه داری می‌کنند.

پارچ آزمایشگاهی از نوع پلاستیکی

از نوع پلاستیکی این ظروف برای نگهداری مواد شیمیایی که در آزمایشگاه از ترکیب عنصرها یا مواد با یکدیگر  به دست می‌آید و یا موادی که به صورت صنعتی تهیه شده اند استفاده می‌شود. نوع پلاستیکی این ظروف عمدتا از جنس ماده‌ای به نام پلی‌پروپیلن است که در آزمایشگاه محلی برای نگهداری انواع حلال‌ها می‌باشد و در برابر مواد خورنده نیز مقاومت دارد. 
هنگام استفاده از پارچ آزمایشگاهی پلاستیکی، باید به این نکته توجه کنیم که چه ماده‌ای در آن قرار خواهیم داد و چه مدت در این ظرف باقی می‌ماند؛ چون جنس ظرف بر روی ماده و برعکس تاثیرگذار خواهد بود. نوع پلاستیکی قابلیت مقاومت فشار و دمای اتوکلاو را نیز دارد و می تواند از این طریق ضدعفونی شود.
پارچ مدرج

  1. پارچ قد بلند که ارتفاع آن دو برابر قطر پارچ می باشد
  2. پارچ متوسط که برای امور معمولی کاربرد دارد
  3. پارچ قد کوتاه و یا پهن (کریستالیزور) که در این نوع پارچ‌ها، ارتفاع پارچ نصف قطرش است و برای حرارت دادن استفاده می‌شود، زیرا سطح تماس زیر پارچ زیاد است

برخی از مزایا و معایب استفاده از پارچ پلاستیکی در آزمایشگاه

  • تا حدی انعطاف‌پذیر هستند و شکستنی نیستند.
  • دارای وزن کمتری هستند.
  • در مقایسه با اقلام شیشه‌ای قیمت کمتری دارند.
  • مقاومت بالا در برابر اسیدهای خورنده.
  • ممکن است وضوح خوبی نسبت به ظروف شیشه‌ای نداشته باشند.
  • بعضی مواقع به دلیل مشخص نبودن درجات، نتایج درستی ندهد.

 

0

میانگین امتیاز

0%توصیه شده(0 از 0)
0%
0%
0%
0%
0%
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

1 2 3 4 5
توجه: لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده در آگهی های زیر، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
گالری تصاویر و ویدیو
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب اطلاعات خود را وارد نمایید
اطلاع از موجودی
ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی