به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

محیط کشت Todd Hewitt Broth

مدل: quelab
دسته بندی: محیط کشت
شناسه محصول: 6300

تماس بگیرید


با توجه به نوسانات قیمت محصولات لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناسان آریاطب تماس بگیرید
تماس بگیرید
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب شماره موبایل خود را وارد نمایید

محیط کشت Todd Hewitt Broth

یکی از دغدغه های محققان، وجود شرایط مناسب برای بررسی و مطالعه سلول ها و موجودات میکروسکوپی است. این مطالعات برای کشف میکروب های جدید و بررسی نحوه بیماری زایی آن ها، همین طور برای تحقیقات بیولوژیکی بر روی سلول های خاص به کار می رود.

امروزه دانشمندان برای راحت تر کردن این مطالعات محصولاتی ساخته اند. این محصول ها محیط کشت نامیده می شوند. به کمک محیط های کشت، محققان به راحتی می توانند ارگانیسم مورد نظر خود را در حجم های کوچک مورد بررسی قرار دهند. برای تکثیر هر میکروارگانیسمی، محیط کشت مخصوصی وجود دارد که شرایط تکثیر آن را فراهم می کند.

محیط کشت چیست؟

محیط کشت در واقع محیطی  برای تکثیر گروه خاصی از سلول ها یا موجودات میکروسکوپی است. این محیط اغلب به صورت مایع است اما با افزودن موادی می توان محیط کشت جامد یا حتی ژل مانند را نیز تولید کرد.

اغلب محیط کشت را برای انجام امور تحقیقاتی استفاده می کنند. این محیط هم چنین برای انجام آزمایش های بیولوژیکی نیز به کار می رود. یک محیط کشت مناسب باید حاوی قند، پروتئین، ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز برای تکثیر سلول یا بافت مورد نظر باشد. علاوه بر این دما، فشار اسمزی و اسیدیته محیط در رشد و تکثیر ساختار مورد نظر اثرگذار است و باید کنترل شود.

وجود بافر در محیط کشت به تنظیم اسیدیته محیط کشت کمک می کند. تفاوت عمده محیط کشت جامد و مایع در نحوه بررسی میکروارگانیسم ها است. یک محیط کشت جامد را به راحتی برای جداسازی باکتری ها از هم می توان به کار برد. در سوی دیگر در محیط کشت مایع نمی توان میکروارگانیسم ها را از هم جدا کرد.

باکتری های استرپتوکوک چیست؟

استرپتوکوک ها از دسته باکتری های گرم مثبت است. این باکتری ها به شکل زنجیره دور هم جمع می شوند و ظاهری کروی دارند. این باکتری ها عامل بیماری هایی نظیر فارنژیت، مننژیت، پنومونی، اندوکاردیت، قانقاریا و مواردی از این قبیل هستند.

 درمان این گروه بیماری ها به کمک آنتی بیوتیک ها انجام می شود. البته استرپتوکوک ها به مرور زمان مقاوم تر شده اند. بنابراین در درمان برخی از آن ها به دارو های جدید یا آنتی بیوتیک هایی با دوز بالاتر نیاز است. استرپتوکوک ها در انواع استرپتوکوک گروه A، استرپتوکوک گروه B، استرپتوکوک گروه C و گروه های D، G، H وF  تقسیم بندی می شوند.

گروهی از این باکتری ها غیر بیماری زا هستند و در نقاط مختلفی از بدن انسان به صورت هم زیست حضور دارند. گونه بیماری زا این میکروارگانیسم ها گلبول قرمز را هدف قرار می دهند. به طور کلی دو نوع اصلی و مهم این باکتری ها از نظر پزشکان گروه آلفا و گروه بتا هستند.

محیط کشت Todd Hewitt Broth چیست؟

محیط کشت Todd Hewitt Broth  یا THB ، یک محیط برای کشت و نگه داری طولانی مدت گروهی از میکروارگانیسم ها است. این میکروارگانیسم ها اغلب بیماری زا هستند. این محیط در درجه اول یک محیط مخصوص برای کشت نوع خاصی از استرپتوکوک ها است. در واقع وجود میزان زیادی از پروتئین و گلوکز، محیط مساعدی را برای رشد این گروه از میکروارگانیسم ها فراهم کرده است. از محیط THB برای مطالعات سرم شناسی (serological  ) استفاده می شود.

محیط کشت Todd Hewitt Broth از چه ترکیباتی تشکیل شده است؟

محیط Todd Hewitt Broth  از دکستروز، نمک و پپتون تشکیل شده است. دکستروز موجود در محیط کشت، محرک تولید همولیزین (hemolysin  ) است. در طی فرایند تخمیر انجام شده در محیط کشت، PH محیط کاهش می یابد و به سمت اسیدی شدن می رود. اسیدیته تولید شده می تواند بر همولیزین اثر بگذارد و آن را غیر فعال کند. به همین منظور در این محیط بافر های سدیم، کربنات سدیم و دی سدیم فسفات استفاده شده است.

دی سدیم فسفات و کربنات سدیم اسیدیته ایجاد شده در محیط را خنثی می کنند و به این صورت از همولیزین تولیدی محافظت می کنند. علاوه بر این سدیم سولفات محرک رشد استرپتوکوک ها نیز هستند.

در حین استفاده از محیط کشت Todd Hewitt Broth به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در حین استفاده از محیط Todd Hewitt Broth ، لوله ها را در دمای 2 تا 25 درجه سانتی گراد نگه داری کنید. محیط کشت شما نباید در معرض گرما یا سرمای شدید قرار بگیرد. علاوه بر این، محیط کشت THB  را باید تا حد امکان از نور و روشنایی دور کنید. در صورتی که در محیط کشت خود نقایصی نظیر آلودگی های میکروبی، تغییر بو و رنگ و هر علامت دور از انتظاری مشاهده کردید، هرگز از آن لوله و تیوب استفاده نکنید.

یکی از نکات مهم در حین استفاده از لوله حاوی محیط کشت، دقت در باز کردن درپوش لوله است. از سوی دیگر از آنجایی که میکروارگانیسم های درون محیط بیماری زا هستند، برای جلوگیری از خطرات میکروبیولوژیکی آن ها باید نکات ایمنی نظیر استفاده از دستکش، استریل کردن ابزار با اتوکلاو پس از استفاده و مواردی از این قبیل توجه کنید.

 

 

0

میانگین امتیاز

0%توصیه شده(0 از 0)
0%
0%
0%
0%
0%
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

1 2 3 4 5
توجه: لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده در آگهی های زیر، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
گالری تصاویر و ویدیو
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب اطلاعات خود را وارد نمایید
اطلاع از موجودی
ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی