به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

محیط کشت مالت اکسترکت آگار

مدل: 500
دسته بندی: محیط کشت
شناسه محصول: 15112
برند: مرک

تماس بگیرید

500

تماس بگیرید
جزییات

100 کیولب

507000
جزییات

500 کیولب

تماس بگیرید
جزییات

  • برای جداسازی ، رشد و شمارش مخمرها و کپک ها در غذاها استفاده می شود
  • حاوی غلظت بالایی از مالتوز و سایر ساکاریدها به عنوان منابع انرژی است
  • آگار باکتریایی یک عامل جامد کننده است

با توجه به نوسانات قیمت محصولات لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناسان آریاطب تماس بگیرید
تماس بگیرید
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب شماره موبایل خود را وارد نمایید

محیط کشت مالت اکسترکت آگار مرک

محیط‌های مبتنی بر عصاره مالت به دلیل غنی بودن و تعادل مواد مغذی به عنوان بسترهای رشد عمومی در نظر گرفته می‌شوند.  آنها برای پرورش و رشد میکروارگانیسم ها در زمان خیلی کوتاه بسیار مناسب هستند. با pH اسیدی، آنها برای جداسازی، کشت و نگهداری مخمرها و کپک ها استفاده می شوند.
 پایه آگار عصاره مالت برای تشخیص و پرورش مخمرها توصیه می شود. مخمرها بیشتر از قالب ها خواستار هستند.  اکثر گونه ها قادر به جذب نیترات و کربوهیدرات های پیچیده نیستند. برخی نیاز به ویتامین دارند برخی از گونه های مخمرها هستند
 عصاره مالت منابع کربن، پروتئین و مواد مغذی مورد نیاز برای رشد میکروارگانیسم ها را فراهم می کند. این محیط عصاره مالت است که با افزودن عصاره مخمر و پپتون اصلاح شده است. عصاره مالت یک محیط اسیدی و مواد مغذی مطلوب برای رشد و متابولیسم مخمرها را فراهم می کند.  دکستروز کربوهیدرات قابل تخمیر است.  محیط اسیدی شده رشد باکتری ها را مهار می کند و امکان بازیابی خوب مخمرها و کپک ها را فراهم می کند.

کاربردها: 

برای تشخیص مخمرها و کپک ها استفاده می شود.  کربوهیدرات بالایی دارد و بسیار اسیدی است و محیط را بسیار مناسب برای مخمرها و کپک ها می کند و در عین حال باکتری ها را مهار می کند.
مالت عصاره آگار برای کشت قارچ استفاده می شود و برای استفاده در تشخیص بیماری یا سایر شرایط در انسان در نظر گرفته نشده است.  یک محیط اسیدی که از رشد بیشتر مخمرها و کپک ها حمایت می کند و در عین حال از رشد اکثر باکتری ها جلوگیری می کند. 
همانطور که بیان شد مالت اکسترکت گار یک محیط رشد انتخابی با pH پایین است که برای کشت مخمرها، کپک‌ها یا دیگر موجودات مقاوم به اسید یا اسیدوفیل مفید است، در حالی که از رشد بیشتر باکتری‌ها و سایر موجودات مقاوم به اسید جلوگیری می‌کند. 
نحوه‌ی استفاده :
61 گرم را در 1000 میلی لیتر آب تصفیه شده / مقطر معلق کنید. در معرض حرارت قرار داده تا به جوش آید و محیط کاملا حل شود. در دمای 121 درجه سانتیگراد به مدت 15 دقیقه با اتوکلاو استریل کنید.  تا دمای 50-45 درجه سانتیگراد خنک کنید و 5 میلی لیتر اسید استیک گلاسیال اضافه کنید و فوراً در صورت تمایل آن را پخش کنید، زیرا محیط را نمی توان دوباره گرم کرد.  pH نهایی تقریباً 3.2 است

محیط کشت آگار عصاره مالت مرک برای فروش

شرکت اینترنتی آریا طب فعال در زمینه فروش مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی آماده ارائه خدمات در این زمینهفروش انواع بستر کشت با کیفیت عالی، قیمت مناسب برای مشتریان است. این محصول توسط شرکت مرک آلمان تولید می شود. اطلاعات محصول به شرح زیر است و برای اطلاع از قیمت و خرید محیط کشت مرک مالت عصاره آگار می توانید به ابتدای صفحه مراجعه نمایید.

محیط کشت آگار عصاره مالت یک محیط کشت مبتنی بر آگار است که حاوی ترکیبات دیگری مانند پپتون و عصاره مالت است. از این محیط کشت برای شناسایی، جداسازی و شمارش قارچ ها به ویژه مخمرها و کپک ها در مواد مختلف استفاده می شود. آنها همچنین برای کشت سویه های میکروبی برای بررسی ویتامین ها استفاده می شوند. این نوع محیط کشت نباید خیلی گرم باشد و معمولا پس از تهیه محلولی با غلظت 48 گرم در لیتر به مدت 10 دقیقه در دمای 121 درجه سانتیگراد نگهداری می شود. همچنین پس از تهیه محیط کشت از گرم کردن مجدد خودداری شود.

ویژگی های محیط کشت آگار عصاره مالت

  • محلول در آب
  • حاوی پپتون و عصاره مالت
  • بوی پپتون میده
  • حساس به حرارت
  • رنگ قهوه ای مایل به زرد
  • تشکیل یک محلول نسبتا شفاف

محیط کشت مالت اکسترکت آگار

محیط کشت Malt Extract Agar، که در فارسی محیط کشت مالت اکسترکت آگار است برای کشت قارچ ها استفاده می شود و برای استفاده در تشخیص بیماری یا سایر شرایط در انسان در نظر گرفته نشده است. یک محیط اسیدی که از رشد بیشتر مخمرها و کپک ها را پشتیبانی می کند در عین حال از بیشتر باکتری ها را مهار می کند. برای اولین بار توسط تام و کلیسا در سال ۱۹۲۶ در مطالعه‌ای بر روی گونه‌های Aspergillus توصیف شد. مصرف مقدار بالای کربوهیدرات رشد سریع را تضمین می کند. انتخاب پذیری را می توان با کاهش بیشتر pH با افزودن اسید لاکتیک (X037) پس از استریل کردن افزایش داد. لازم به ذکر است که حرارت دادن بیش از حد این محیط همراه با PH پایین آن می تواند به راحتی منجر به هیدرولیز ژل آگار و تولید صفحات نرم شود.

محیط کشت Malt Extract Agar چیست.

محیط کشت MEA برای جداسازی، رشد و شمارش مخمرها و کپک‌ها در غذاها استفاده میشود. مخصوصاً برای مخمرها و کپک‌ها مناسب میباشد زیرا حاوی غلظت بالایی از مالتوز و سایر ساکاریدها به عنوان منابع انرژی میباشد. دکسترین و گلیسیرین منابع کربن و پپتون منبع نیتروژن است. آگار باکتریایی یک عامل جامد کننده می باشد. pH اسیدی عصاره مالت آگار محیط مناسبی برای رشد مخمرها و کپک ها می باشد. در حالی که رشد سایر باکتری ها را محدود می کند. عصاره مالت آگار سالهاست که برای رشد قارچ و مخمر در صنعت قند، در تولید شربت، نوشابه های گازدار و سایر نوشیدنی ها استفاده می گردد.

ترکیبات محیط کشت مالت اکسترکت آگار

عصاره مالت، پودر شده

۲۰ گرم

گلوکز

۲۰ گرم

پپتون

۱ گرم

آگار

۲۰ گرم

آب مقطر

۱ لی تر

طرز تهیه محیط کشت Malt Extract Agar

۶.۳۳ گرم عصاره مالت آگار را در یک لیتر آب مقطر معلق کنید.

خوب مخلوط کرده و با حرارت دادن و چندین بار هم زدن حل کنید.

یک دقیقه بجوشانید تا محلول کامل بیش از حد گرم نشود.

در اتوکلاو در دمای ۱۸۸ درجه سانتی گراد به مدت ۱۰ دقیقه استریل کنید.

آن را تا دمای ۴۵-۵۰ درجه سانتیگراد خنک کنید

خوب مخلوط کرده و روی بشقاب ها پخش کنید.

کاربرد محیط کشت Malt Extract Agar

محیط کشت مالت از عصاره آگار برای کشت، جداسازی و شمارش قارچ ها و مخمرها استفاده می گردد.

خرید محیط کشت مالت اکسترکت آگار

این محیط کشت یکی از انواع محیط کشت است که در فروشگاه آریاطب به فروش می رسد. اگر مایل به خرید این محیط کشت هستید، می‌توانید با شماره‌های ذکر شده در وب سایت با همکاران ما تماس بگیرید تا لیست قیمت و اطلاعات کامل را درباره این محصول به شما ارائه دهند.

استفاده از محیط کشت Merck Malt Extract Agar

  • مناسب برای شناسایی، جداسازی و شمارش مخمرها
  • مناسب برای شناسایی، جداسازی و شمارش ژنراتورها
  • مناسب برای کشت سویه های میکروبی برای اهداف آزمایشی

خرید محیط کشت آگار عصاره مالت مرک

فروشگاه آریا طب عرضه کننده مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی مفتخر است انواع بستر کشت را با کیفیت تضمینی و قیمت مناسب به تمامی خریداران در سراسر کشور تحویل دهد. هم اکنون می توانید از طریق این صفحه برای خرید محیط کشت مرک مالت عصاره آگار اقدام نمایید. در صورت بروز هرگونه مشکل در مراحل سفارش و خرید کالا از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

 هشدار و اقدامات احتیاطی:
 حین استفاده از دستکش و لباس مناسب و عینک آزمایشگاهی و ماسک استفاده کنید.  هنگام کار با نمونه ها و کشت، از روش های آزمایشگاهی میکروبیولوژیکی خوب پیروی کنید.  اقدامات احتیاطی استاندارد طبق دستورالعمل های تعیین شده باید در حین کار با نمونه ها رعایت شود. 

ذخیره سازی و ماندگاری محیط کشت مالت اکسترکت آگار مرک
در دمای 30-10 درجه سانتیگراد در ظرف دربسته و محیط آماده شده را در دمای 30-20 درجه سانتیگراد نگهداری شود. در هنگام باز کردن، محصول باید پس از بسته شدن درب بطری به طور مناسب خشک نگهداری شود تا از تشکیل توده به دلیل ماهیت رطوبتی محصول جلوگیری شود.  اگر به صورت مناسب نگهداری نشود مالت اکسترکت آگار ممکن است منجر به تشکیل توده شود.  در محل تهویه خشک و محافظت شده از دمای شدید و منابع اشتعال نگهداری شود.  پس از استفاده در ظرف را محکم ببندید.  عملکرد محصول در صورتی بهترین است که در دوره انقضای مشخص شده استفاده شود.

0

میانگین امتیاز

0%توصیه شده(0 از 0)
0%
0%
0%
0%
0%
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

1 2 3 4 5
توجه: لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده در آگهی های زیر، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
گالری تصاویر و ویدیو
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب اطلاعات خود را وارد نمایید
اطلاع از موجودی
ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی