به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

لوله تراشه

مدل: کاف دار 5
دسته بندی: تزریق
شناسه محصول: 3326

26500

کاف دار 5

26500
جزییات

کاف دار 5.5

26500
جزییات

کاف دار 6

26500
جزییات

فنر دار بدون کاف

تماس بگیرید
جزییات

کاف دار 3

26500
جزییات

کاف دار 3.5

26500
جزییات

کاف دار 4

26500
جزییات

کاف دار 4.5

26500
جزییات

کاف دار 6.5

26500
جزییات

کاف دار 7

28500
جزییات

کاف دار 7.5

28500
جزییات

کاف دار 8.5

26500
جزییات


با توجه به نوسانات قیمت محصولات لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناسان آریاطب تماس بگیرید
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب شماره موبایل خود را وارد نمایید

لوله تراشه کاف دار

لوله تراشه کاف دار یک نوع از کاتتر است که در داخل نای قرار داده می شود که هدف از استفاده از آن ایجاد و حفظ راه هوایی ایمن برای بیمار است تا بتواند تبادلات گازی مناسبی را انجام دهد. انواع مختلفی از این نوع لوله برای شرایط مختلف ایجاد شده است که عبارتند از: لوله تراشه که عمدتا از طریق دهان قرار داده می شود و گاهی نیز بنا به شرایط از طریق بینی برای بیمار قرار داده می شود. نوعی دیگر از لوله تراشه لوله تراکئوستومی است که با طولی کمتر از لوله تراشه معمولی است و جنس آن از فلز یا پلاستیک بوده که در پی جراحی تراکئوستومی برای بیمار قرار داده می شود. دکمه تراکئوستومی یک ابزاری است به طول 3 سانتیمتر که پس از برداشتن تراکئوستومی در نای بیمار قرار داده می شود تا مسیر تنفسی بیمار باز باشد. اولین لوله تراشه بدون کاف به رنگ سفید در مرکز پزشکی پورتکس تولید شد که پس از آن مگیل کاف لوله تراه را طراحی و تولید کرد و سپس آن را به لوله تراشه اضافه نمود.و در پی آن تکنیک های ساخت تراشه افزایش داد.یک نوار آبی رنگ را به صورت دستی بر روی لوله تراشه اضافه نمود که به نوار آبی مشهور شد و بعد ها توسط شرکت های سازنده مورد استفاده قرار گرفت.

موارد استفاده از لوله تراشه کاف دار

از لوله تراشه برای تحویل اکسیژن با غلظت بالاتر از غلظت آن در هوا و هم چنین برای تحویل سایر گازها از هلیم،نیتریک اکسید ، دی نیتروژن مونوکسید، زنون یا برخی از گازهای بیهوشی فرار مانند دسفلوران،ایزوفلوران و سووفلوران به بیمار حین بیهوشی استفاده می شود. از طریق لوله تراشه هم می توان داروهایی مانند سالباتومال،آتروبین،لیدوکائین و اپی نفرین استفاده کرد. از لوله تراشه عمدتا به عنوان وسیله ای برای اداره کردن راه هوایی بیمار در هنگام بیهوشی عمومی، تهویه مکانیکی و مراقبت های ویژه و هم چنین شرایط اورژانسی مورد استفاده قرار می گیرد.بعد از اینکه لوله را در داخل تراشه بیمار قرار دادند کاف لوله تراشه را پر کرده و پس از سمع دو طرفه ریه و اطمینان از اینکه در محل مناسبی قرار گرفته است لوله تراشه را در محل مناسب با چسب روی صورت بیما رمحکم می چسبانیم. لوله های تراشه از جنس پلی وینیل کلراید هستند و یکسری دیگر از نوع سیلیکون و کائوچو و استیل نیز هستند. اکثر لوله های تراشه یک کاف با قابلیت باد شدن دارند و هنگامی که لوله در نای بیمار قرار گرفت این کاف پر از هوا می شود و در نهایت از نشت هوا و ورود خون و ترشحات و محتویات معده و مایعات به راه هوایی بیمار جلوگیری می کند.

لوله تراشه بدون کاف

لوله تراشه  بدون کاف یک وسیله پزشکی است که به طور موقت برای کمک به تنفس فرد به کار می رود و یک کمک دهنده برای افرادی است که هوشیاری کامل ندارند و می تواند مسیر تنفسی فرد را باز نگه دارد و از طریق راه بینی یا دهان وارد نای می شود و به عنوان یک مسیر هوایی حساب می شود ویک راه هوایی مطمئن برای بیمار است تا بتواند به راحتی تبادلات گازی را به درستی انجام دهد. در واقع از لوله تراشه برای انتقال اکسیژن و سایر گازها از جمله نیتریک اکسید، هلیم، زنون و دی نیتروژن مونوکسید و یا برخی از گازهای بیهوشی مانند ایزوفلوران و سوفلوران به بیمار حین بیهوشی استفاده می شود.البته از لوله تراشه بدون کاف برای انتقال مواد دارویی مانند اپی نفرین،لیدوکائین، بروماید استفاده می گردد. این لوله خمیده بدون کاف از یک سمت وارد بینی یا دهان می شود و بعد وارد نای بیمار می شود و به عنوان یک مسیر هوایی به بیمار کمک می کند تا بتواند درست تنفس داشته باشد سر دیگر این لوله تراشه بدون کاف به کیسه هوایی یا احیا کننده دستی متصل می شود و از طریق آن مسیری برای عبور اکسیژن و هوا و یا حتی سایر گازها استفاده می شود. اگر در مجاری تنفسی بیمار ترشحات تجمع پیدا کند باعث ایجاد انسداد مجاری هوایی می شود و در نتیجه فشار اکسیژن کاسته و فشار شریانی افزایش می یابد و باعث ضعیف شدن مراکز تنفسی و اسیدوز می گردد. از پیامد های دیگر انسداد مجاری تنفسی می توان به نارسایی تنفسی یا قلب اشاره کرد و یا حتی منجر به مرگ می شود. هر زمان دستگاه تنفسی بیمار دچار انسداد مکانیکی و یا احتباس ترشحات و یا سرفه غیر موثر شود پزشکان برای احیای بیمار و نجات جانش از فرآیند لوله گذاری داخل تراشه استفاده می کنند. لوله تراشه دارای اندازه های مختلفی است که هر کدام استفاده های متفاوتی دارند.

ویژگی های لوله تراشه بدن کاف

این لوله های تراشه بدون کاف از پلاستیک پی وی سی بی ضرر و شفاف ساخته شده است  و می توان برای کاربردهای اورال و نازال مورد استفاده قرار داد. دارای سوراخی نرم و مورفی هستند و کانکتور آن 15 میلی متر و خمیدگی آن استاندارد است. درسرتاسر لوله یک لاین غیر شفاف ایکس ری وجود دارد و عاری از لاتکس می باشد و هم چنین یک بار مصرف است و باید بعد از استفاده به دور انداخته شود.

  • لوله تراشه

0

میانگین امتیاز

0%توصیه شده(0 از 0)
0%
0%
0%
0%
0%
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

1 2 3 4 5
توجه: لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده در آگهی های زیر، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
گالری تصاویر و ویدیو
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب اطلاعات خود را وارد نمایید
اطلاع از موجودی
ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی