به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

سولفات روی مرک merck

مدل: merck
دسته بندی: مواد
شناسه محصول: 6027

تماس بگیرید


با توجه به نوسانات قیمت محصولات لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناسان آریاطب تماس بگیرید
تماس بگیرید
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب شماره موبایل خود را وارد نمایید

سولفات روی مرک merck

سولفات روی دارای کاربرد های فراوانی است که چند مورد از آن ها را برای شما توضیح می دهیم ؛ یکی از  کاربرد های سولفات روی در حوزه ی پزشکی و دارویی است .از این ماده در حوزه پزشکی برای فراورده ها ی خورا کی و همچنین دارو های قابض استفاده می کنند ، شکل هاب اولیه در مصار ف تجاری هیدرات ها به خصوص هپتاهیدرات ها هستند که کاربرد اصلی آن ها در نساجی به عنوان یک منعقد کننده در تولید ریون و یا ابریشم مصنوعی می باشد ، در رنگرزی از سولفات روی برای گالوانیزه کردن و تثبیت کننده استفاده می کنند ، در ماده ی غذایی هم از این ماده برای تکمیل فرایند تخمیر برای عملکرد صحیح و هرچه بهتر مخمر استفاده میشد .

ساختار شیمیایی سولفات روی (Zinc sulfate)

مکانیسم اثر سولفات روی عبارتند از ؛ رشد طبیعی و تقسیم سلول ها ، التیام یافتن زخم ها ، دستگاه تولید مثل و بلوغ جنسی ، ترمیم بافت ها ، دفاع ایمنی بد ن ، درک حس بویایی و چشایی و همچنین حفظ ساختمان اسید های نوکلئیک مانند پروتئین ها و غشای سلولی .

در صورت مشاهدا و مبتلا شدن به این  موارد می توانید از سولفات روی استفاده کنید ؛ در صورت مبتلا به بیماری های کلیوی ، سوختگی ها ، دیابت ، استرس ، عفونت مزمن ، سیروز کبدی ، نوزاد نارس ، مشکلات پوستی ، بیماری روده و لوزالمعده ، بی اشتهایی و اختلالات ژنتیکی . سولفات روی و یا روی سولفات یک ترکیب جامد بی رنگ و بلورین است که به صورت هیدراته و بدون آب پیدا می شود ، تمامی شکل های سولفات رو ی بی رنگ هستند که سولفات روی 7 آبه در مقایسه با بقیه از اهمیت خاصی برخوردار می باشد ، سولفات روی در درجه ی بیشتر از 680 درجه ی سانتی گراد به اکسید روی و گاز دی اکسید گوگرد تجزیه می شود که بسیار خطرناک می باشند .

دمای ذوب این ماده جامد بی رنگ 680 درجه ی سانتی گراد ، دمای جوش آن 470 درجه ی سانتی گراد و چگالی آن 3.54 گرم بر سانتی متر مکعب می باشد . به طور خلاصه می توان گفت : کاربرد های سولفات روی شامل درمان کمبود روی ، جلوگیری از بیماری ، رنگرزی و چاپ ، نگهدارنده ی پوست و چرم ، خوراک حیوانات ، ضد افت ،  خمیر دندان ها ، کاغذ سازی ، سنتز ترکیبات آلی و همچنین ضدعفونی کننده ها می شود . و در آخر لازم به ذکر است که بدانید درد های شکم ، سر درد ، خستگی و استفراغ از عوارض های شایع مصرف بی رویه سولفات روی می باشند .

نوعی ترکیب شیمیایی و معدنی است که محلول جامد رنگ و سفید است که درصد خالصیت آن متغیر است مهم ترین کاربرد این محلول تولید کودهای سولفاتی  و کود کشاورزی بر پایه این عنصر روی ساخته شده است  وجود عنصر روی بر کشاورزی و رشد گیاهان نقش به سزایی دارد خود سولفات روی دارای  یک تا هفت مولکول آب است  و برای جلوگیری از عنصر روی مصرف قرص زینک پیشنهاد می شود که نباید بدون دستور پزشک و مصرف خود ‌سرانه انجام شود روی برای حاصل آفت کشی مناسب است و قادر به رساندن آب و غذا به گیاه است  و به عنوان مواد مغذی و ضروری برای بدن انسان شناخته شده است روی عنصر حیاتی برای گیاهان محسوب می شود و نقش مهمی در سنتز و تشکیل قند دارد اگر کمبود روی حاصل شود موجب این می‌ شود که سلامت و حاصل ‌خیزی گیاه در معرض خطر قرار بگیرد که موجب افت محصول و کیفیت محصول می شود و به عنوان ریز مغذی اصلی قابل استفاده است و از  تجزیه خاک و برگ می توان کمبود این سولفات روی را متوجه شوید و به عنوان حلال منتخب شده با این تفاوت که حلالیت آن بستگی به  مقدار  ‌PHمصرفی آن دارد و مقدار دسترسی روی به خاک گیاه و ریشه گیاه  از طریق سولفات منیزیم قابل افزایش است و خاک مورد نظر باید عنصر روی را به درستی  دریافت کند زیرا کمبود روی  از خاک قابل تشخیص است و مرکبات و انگور ها سریع کمبود را حس می کنند و روی قابل انتقال در گیاه است  که از طریق آوند چوبی انتقال از ریشه به  شاخه و برگ  سرایت می کند اگر کمبود نیتروژن در گیاه حس شود نشان دهنده کمبود روی هم است   و بیشترین کمبود روی در زمین های زارعی قابل مشاهده است   که کمبود روی موجب  کاهش 50درصد  کیفیت محصولات  البته مقدار روی دریافتی بستگی به نوع خاک و PH دارد

اگر خاک ها آهکی باشد مقدار pH بالا می رود و موجب دریافت کامل روی به گیاه و ریشه می شود و گاهی در گیاهان با تغییر رنگ و لکه های سوخت می توان به این نتیجه رسید که روی کافی به گیاه تزریق نشده است و از خاک به مقدار لازم دریافت نمی کند پیشگیری و درمان

 چون بیشتر نیاز گیاه است  قبل کاشت گیاه باید  نکاتی را توجه کنید چون باید محلول در خاک باشد و ترکیبات سولفات روی برای اصلاح کمبود روی کافی است ۲۰۰ تا 400 گرم برای یک درخت  کافی است  کاربرد مصرفی روی

ریز مغذی کشاورزی

تولید انواع کود شیمیایی

و سایر موارد دیگر  گاهی به صورت پودر و گاهی به صورت کریستال  قابل مصرف عموم قرار می گیرد

و در بسته بندی های 25 کیلوگرمی قابل فروش است

خود روی به تنهایی نوعی عنصر با نام زینک شناخته شده است .

چرا به آن زینک می گویند؟

 چون که در جدول تناوبی مندلیف با نام اختصاری و علامت Zn قابل شناخت است .

 نوعی فلز شناخته شده ای که رنگ آن جزو مشخصاتش محسوب نمی شود .

زیرا در حالت طبیعی دارای رنگ سفید متمایل به  آبی است اما چون جذب رطوبت دارد تیره دیده می شود .

هنگام اشتغال زایی سبز می شود

فلز کاربردی به شما می رود  طوری که در دنیا چهارمین فلز پر‌مصرفی به  شمار رفته  همینطور در ساخت آلیاژ مصرفی چون:( برنج و فولاد) به کار رفته  به همین دلیل  در جدول مندلیف جایگاه منتخبی دارد.

 دارای عدد اتمی 30 می باشد ،اولین آلیاژ به کار برده شده در دنیا از فلسطین منشاء گرفته شده 

آلیاژ به دلیل ویژگی روی که قابل جدا سازی و تبدیل دود نمی باشد دارای نقطه جوش پایین تری است .

 استخراج و تصفیه روی توسط (مسیحی ها، هند و چین ) انجام می شود 

 روی از سنگ معدن گداخته شده برگرفته است که  فلز سفید تولید شده  قادر به منقبض شدن است .

 روی در واقع در زمان کشف ‌ ‌Margaraf شناخته شده،

به این نتیجه رسیدگی شد ه که دارای خواص شیمیایی  متغیر هستند .

 زینک یا روی در غرب شناخته شده است .سولفید روی از طریق غوطه وری قابل شناخت است، که  به عنوان منبع فلز روی به شمار می رود  . با اسید های رقیق به آرامی واکنش می دهد زیرا چهارمین فلز متداول به شمار‌رفته که در جهت آبکاری الکتریکی برخی فلزها قابل استفاده است .

مانع از زنگ زدگی می شود  زیرا روی قابلیت جذب هوای مرطوب را دارد.

(نقش  روی در گیاهان)

عنصر روی برای گیاهان کم مصرف قابل استفاده است  ، که در ساختمان اسید آمینه ساخته می شود.

 به کمک فسفر  تهیه یاخته گل سرانجام می یابد .

 فسفر از جذب زیاد روی جلوگیری می کند.

در ساخت پروتئین به گیاه کمک می کند در حالی که مقدار پروتئین را کاهش و آمینو اسید را افزایش می دهد .

 همین طور در خاک، بیشتر به صورت  ترکیبات کم محلول قابل رویت است.

 در حالی  که بخش عمده ی آن قابل مصرف نیست .

فلز روی برای تولید از سنگ معدن خرد و آسیاب بهره گرفته است و عاری از هرگونه سرب می باشد.

(کاربردی که در پزشکی دارا است )

روی به عنوان مکمل دارویی قابل مصرف است .

مصرف روی در بیماری هایی زیر کمک شایانی به بهبود فرد می کند .

۱  افرادی که دارای بیماری سرطان هستند در هنگام روند شیمی درمانی  از قرص زینک استفاده می کنند تا مانع از پیشرفت بیماری شود. 

۲ اگر دارای ریزش موی فراوان هستید می توانید مصرف قرص زینک را به عنوان روند بهبود روزانه  دو بار در طول روز مصرف کنید تا به مقاومت ریشه ی مو کمک کند.

۳ تقویت سیستم ایمنی بدن یکی از مهم ‌ترین عاملی  از فواید قرص روی (زینک) به شمار می آید.

نقش روی در بدن

به عنوان نوعی کمک رسان برای آنزیم های بدن شناخته شده است .

برخی مواد غذایی چون صدف خوراکی سرشار از منبع روی می‌ باشد، که روی مصرفی با توجه  به نیاز بدن و اساساً سن هر فرد متفاوت است ‌.

توضیحات درباره ی سولفات روی

ترکیب معدنی‌ست که از نظر ظاهری دارای حالت جامد، رنگ سفید است ‌.

نوعی نمک صنعتی به شمار می رود که دارای کاربردی چون:(کود کشاورزی، کود سولفاته) که بر‌پایه عنصر روی از نظر کشاورزی پایدار می باشد .

در شیمی ساختار‌این عنصر از هفت مولکول آبی نشات گرفته ، که به صورت پودر یا کریستال سفید به عرضه می رسد .

در کشاورزی کاربرد بالایی دارد .اما چون دارای مقداری گوگرد هست PH خاک را مختل می کند به طوری که جذب مواد ریز مغذی سریعتر انجام می شود.

شکل ظاهری

پودری، کریستالی

نوعی نمک صنعتی محسوب می شود

نوع محلول

جامد

کاربرد= کود کشاورزی ،ریزمغذی

رنگ

سفید

فرمول شیمیایی=ZnSO4

 

 

 

 

 

سولفات روی دارای ترکیباتیست که مانع از رشد خزه میان سقف و ذخیره آنها می شود.

 نمک روی نو‌عی  خوراکیست‌ که به عنوان دارو و مکمل غذایی قابل مصرف است .

مقدار روی که در طبیعت قرار دارد چطور است؟

از محیط زیست بر‌گرفته می شود‌که در حیوانات، گیاهان  و خاک مد نظر موجود است ‌.

در منابع طبیعی و انسانی به طور گسترده قابل دریافت است البته نوعی مواد افزودنی غذایی هم به شمار می رود

البته از نظر انسانی در کشاورزی و دام های متنوع بسیار قابل استفاده است‌.

از نظر طبیعی در قدیم  تنها به عنوان آفت کش قابل مصرف بوده .

سولفات روی به پروتئین های موجود در گیاه متصل می شود تا قابلیت ترکیب آلی آن از هر‌نظر بهبود یابد و غلظت بالاتری داشته باشد .غلظت بالا ترکیب pH خاک را مختل می کند  اما بر رشد قارچ و گیاه تاثیر شایانی دارد.

نکته مهم قابل توجه!

(سولفات روی نو‌عی حلال به شمار می رود که رقیق و غلیظ بودن آن به PH  خاک مربوط می شود.)

سولفات روی نوعی انتقال دهنده؟

خود سولفات روی درست مانند یک انتقال دهنده پرسرعت عمل می کند، که در رشد و فرایند بهبود گیاه  مشاهده می شود  که چطور مانند یک انتقال دهنده با سرعت عمل بالا رفتار می کند.

از طریق آوند چوبی سولفات روی و ترکیبات ریز‌مغذی به ریشه و برگ گیاه می پیوندند.

فرایند انتقال از برگ پیر به برگ جوان منتقل می یابد زیرا ابتدا انرژی کمتر روی می دهد سپس در‌برگ جوان انرژی با دوز بالا انجام می‌شود.

سبزیجات در برابر کمبود روی مقاومت بالای دارند درست مثل:(هویج، سبزیجات و جو) که در برابر کمبود سولفات روی فاسد نمی شوند بلکه مقاومت بالاتری هم به دست می آورند چون کود به کار رفته برای رشد این محصولات به صورت گرانول یا محلول بوده ، به دلیل سولفات موجب در روند تولید از خاک آهکی بهره می گیرند.

کمبود سولفات روی چه صدمه ایی به بدن انسان وارد می کند؟

اولین صدمه بزرگ و جبران ناپذیر را به سیستم ایمنی بدن وارد می کند زیرا از طریق واکنش های متفاوت تولید می شود اما عملکرد یکسانی دارد.

اگر به موقع و مصرف نگردد موجب بروز بیماری های عفونتی ، مانع از ترمیم و بهبود زخم های عمیق می شود در حالی که سولفات روی به عنوان ثابت نگه داره و کنترل کننده محدوده ی بدن شناخته شده در این صورت نبود یا هرگونه کمبود مصرفی آن مشکلات بالاتری را درپی خواهد داشت زیرا در تحریک دستگاه گوارش و بینی موثر است .

قرص سولفات سدیم را نباید با هرگونه لبنیات مصرف کنید زیرا مقدار تاثیر گذاری محصول را کاهش می دهد در واقع هیچ عملکرد مناسبی برای بدن شما باقی نخواهد گذاشت .

کاربرد صنعتی سولفات روی

توزیع کننده ی شیمیایی پر قدرت شناخته شده ،که به همراه خود خاصیت ضدچسبند‌گی دارد .

یک ترکیب میانه اسیدی که مهارکننده‌ هر‌نوع خوردگی و آسیب به پوست بدن به عنوان پوسته پوسته شدن می شود.

محصول مراقبتی پوست و مو شناخته شده که ترکیب خوراکی آن آکنه را به راحتی از بین می برد

و از خود رنگدانه های سفید به منظور تامین  و تولید برخی

جوهرها ،پودر های آرایشی و هرگونه چرم است

حتی به عنوان جایگزین سرب سفید معروفیت پیدا کرده  تا مسمو‌یت آن را کاهش دهد.

فواید قرص سولفات روی

قرص سولفات روی که با نام اختصاری زینک قابل شناخت است برای بهبود ضایعات پوستی چون:(ریزش مداوم مو، آکنه ) توصیه می شود. به صورت یک استحکام کننده قوی در جهت ریشه و ساقه مو شناخته شده .

البته مصرف قرص زینک به عنوان کاهش دهنده اشتها مناسب و به صرفه است

زینک عنصر بسیار کمیاب‌یست به این دلیل به عنوان قرص تولید می شود که پس از صرف غذا مصرف شود تا به عنوان تامین کننده ی بدن عمل کند.

 سبب ترویج رشد و سلامتی در  سیستم ایمنی بدن انسان هم می شود به شرطی که با تجویز پزشک مربوطه مصرف شود.

فارماكوكينتيك سولفات‌ روي‌

این ترکیب که جذب نمک های روی را از طریق گوارش انجام می دهد بسیار ناچیز است  که از طریق دوازدهه مواد غذایی حاوی روی قابل جذب می ‌باشد راه اصلی دفع مدفوع و تنها بخش کمی از راه ادرار و عرق  خروج می یابد .

سولفات

سولفات نوعی یون آنیون است ترکیب آن از چهار اتم اکسیژن و اتم گوگرد تشکیل شده که مجموعاً دو الکترون کم دارد.

ریشه آن برگرفته از کشور برتیناست که نوعی نمک محسوب می شود که از نظر ظاهری پودری و کریستالی است .

سولفات خودش دارای ویتامین آ است که به عنوان برطرف کننده کمبود های خاک تولید می شود ، سه نوع اصلی سولفات شامل :( سولفات مس، سولفات روی، سولفات آهن) هستند که هر‌کدام دارای خاصیت شگفت انگیزی است چون سولفات به طور معمول به عنوان نوعی نمک و حلالیت متناسب با pH محصول است .

سولفات بیشتر در محصولات آرایشی بهداشتی دیده شده است که اکثرا سولفات صرف تولید صابون ، شوینده ها و دگر وسایل می شود.

و گاهی به صورت جایگزین عمل می کند تا به کنون جایگزین ساختار شیشه شده است  در نظر داشته باشید که کاربرد روی به نسبت سولفات بیشتر است به همین دلیل در واکنش نیمه ی بیشتر واکنش برای روی است و با حرارت به راحتی قابل تجزیه و تبدیل شدن به روی را فراهم می‌کند

ترکیب معدنی و از‌سنگ معدن بهره گرفته و مقداری کانی برای تولید کافیست .

برای درمان اکثر بیماری ها به صرفه است و روند بهبود را به همراه دارد مانع از پیشرفت بیماری می شود بیشتر برای بیماری های ریوی و تنفسی کارساز است .

گیاه در هنگام رشد نیاز به دریافت روی گوگرد است که سولفات به تنهایی از گوگرد بهره گرفته در نتیجه به کمک کود شیمیایی سولفات روی می توان به راحتی نیاز گیاه و یاخته برای تبدیل شدن به گل را برطرف کرد .

دارای بسته بندی های کیسه ای ۲۵ کیلوگرمی هستند و کود ها به صورت خاکی و محلول قابل پذیرایی از محصولات موجود در خاک هستند  چون بیشتر از پنجاه درصد زمین های کشاورزی از کمبود‌Zn   رنج می برند زیرا‌ وجود آن مانند حیاتی برای خاک و گیاه است چون به راحتی سپس افزایش گیاه و بازده برداشت محصولات می شودو استاندارد شیمی لازم را دارا است.

برند به کارگیری شده در روند ساختار اهمیت بالایی دارد زیرا خریداران  و فروشندگان گاهی ملاک ذهنی و دیدنی خود را برند محصول در نظر می‌گیرند که مبادا از کیفیت کار آگاه نباشند به همین دلیل کمپانی مرک بهترین کمپانی در ساخت مواد  دارویی ،آزمایشگاهی و صنعتی و غیر صنعتی کاربرد دارد.

برند مرک یک برند تجاری ابر‌قدرت در‌دست شرکت های آلمانی‌ست که با هدف توسعه  و بهبود کمپانی پیش رو است تا یک خانواده بزرگی را تشکیل دهد که تنها هدفشان تولید محصولات و ترکیبات باکیفیت‌یست که در میان تمامی برندها بدرخشد  چون در تمامی کمپانی ها و تولیدات  کیفیت است که مورد توجه قرار می گیرد.

نکات ایمنی قابل مصرف برای سولفات روی

ممکن دارای پایه اسیدی باشد و واکنش بالایی در هنگام ترکیب با محلول آبی رخ دهد در این صورت در واکنش های آزمایشگاهی باید از دستکش و ماسک استفاده کنید  تا اگر با پوست شما ارتباط مستقیم پیدا کرد و دچار سوزش و التهاب شدید سریع با آب شستشو دهید و سپس به مراکز درمانی مراجعه کنید تا مبادا دچار مشکل و آسیب جبران ناپذیری شوید در حالی که غیر‌قابل ا‌شتغال است اما همان طور‌که اشتغال زا نیست برای محیط زیست مشکلات پی در پی را ایجاد می کند تا مانع از ورود آن به محیط شود .

نکات به جا مانده

البته نکته قابل ذکر این است که روی  جزو ساختار RNA و‌DNA  محسوب می شود و در سازمان جهانی بهداشت حرف اول را می زند همان طور که گفته شد عنصر زینک حیاتی می باشد در نبود این عنصر سلول جدید ساخته نمی شود. عامل شناخته شده به عنوان ضد التهاب و ضد پیری حساب شده است

در بین 8 مواد مغذی گیاه به نوعی قابل استفاده  و عامل مهم در جهت رشد گیاه محسوب می شود طول عمر گیاه را افزایش می دهد‌.

سولفات روی و روی به تنهایی از کاربرد و مزایای بالایی برخورد دار است  چون به نوعی نمک صنعتی و حتی به عنوان نمک  خوراکی قابل مصرف است روی موجود چ ن عنصر کمیابیست از اهمیت بسیار بالایی برخورد دار است به همین دلیل در سازمان جهانی بهداشت  نام این عنصر به عنوان دارو ثبت شده است .

علایم اخطار (ghs) سولفات روی

0

میانگین امتیاز

0%توصیه شده(0 از 0)
0%
0%
0%
0%
0%
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

1 2 3 4 5
توجه: لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده در آگهی های زیر، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
گالری تصاویر و ویدیو
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب اطلاعات خود را وارد نمایید
اطلاع از موجودی
ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی