به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

ست پیچ گوشتی یونیورسال

مدل: ست پیچ گوشتی
دسته بندی: جراحی عمومی
شناسه محصول: 5393

تماس بگیرید


با توجه به نوسانات قیمت محصولات لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناسان آریاطب تماس بگیرید
تماس بگیرید
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب شماره موبایل خود را وارد نمایید

ست پیچ گوشتی یونیورسال

 

چرا انواع شکستگی ها نیازمند به پلاتین هستند

بیشتر شکستگی ها برای جوش خوردگی بهتر نیازی به انجام عمل جراحی ندارند . بلکه پزشکان ارتوپدی با استفاده از روش هایی غیر جراحی شرایطی خاص را فراهم میکنند تا قطعاتی که شکسته شده اند برای مدتی طولانی در کنار یکدیگر به شکل بی حرکت بمانند تا بدین وسیله بدن فرد با استفاده ی از ظرفیت های بالای حیاتی خودش آن قطعات را به همدیگر جوش داده و به طو کامل متصل کند  .

با این حالهم بعضی از انواع شکستگی ها به دلایلی خاص نیازمند به عمل جراحی هستند . این علل بسیار زیاد هستند ولی مهمتریننوع آنها عبارتند از  :

  • بعضی از شکستگی ها نیز ممکن است به شکل بسته جا اندازی نشده و برای یک جااندازی کردن متناسب نیازی به جااندازینوع باز داشته باشند .
  • روش های برای بی حرکتی از نوع غیر جراحی بمانند گچ گیری ها و یا کشش ممکن هست که در بعضی از شکستگی ها چندان کارآمد نبوده و گاهی زمان ها برای بی حرکت سازی قطعات حتما نیازی به فیکس کردن آن قطعات با وسایلی از جنس فلزی است .

 ( universal screwdriver set ) ست پیچ گوشتی یونیورسال :

بیشتر برای باز کردن پیچ‌ هایی که از قبل در مفاصل کار گذاشته شده است استفاده میشوند . ویژگیاین ست این است که با استفاده کردن از این ست دیگر نیازمند به بازکردن چندین پک نیستیم .

انواع مختلف :

این نوع از ست ها 4 سری دارند

  1. سری نوع دوسو بزرگ و کوچک
  2. سری نوع چهارسو و ضربدری
  3. سری نوع شش سو 3/5 و 4/5
  4. سری نوع فیلیپس کوچک و بزرگ

تعریف انواع پلاک یا پلاتین ها (پیچ و پین ومیخ و نیل ها و ... )

 

وسایلی از جنس فلزی که پزشکان ارتوپد در حین جراحی کردن در درون بدن بیماران جای می دهند و به توسط آن وسایل استخوان هایی که شکسته شده را به همدیگر متصل میکنند را در اصطلاح پزشکی ایمپلمنت Implant می نامند.

در گویش مردمی به این نوع از وسایل پلاتین هم گفته می شود . البته که جنس این وسایل از نوع فلز پلاتین نیست بلکه نوعی از آلیاژ فولادی است . این نوع ایمپلنت ها به شکل هایی گوناگون و مختلف وجود دارند و مهمترین نوع آنها پلاکها و پیچ ها و نیل ( میخ های داخل استخوانی ) و پین ها و وایر ( سیم ) هستند.

این نوع از ایمپلنت ها و یا پلاتین ها بهشکل معمول بدون هیچ گونه مشکلی در بدن افراد باقی مانده و باعث جوش خوردگی شکستگی ها میشوند اما بعضی از بیماران نیز با عوارض بزرگی مواجه می شوند . بعد از گذشت چندین ماه از عمل جراحی پلاتین گذازی فلز شکسته میشود .

روند شکستگی در پلاتین چیست ؟

جنس انواع ایمپلنت ها و یا پلاتین ها به طور معمول از نوعی آلیاژ فولاد ضد زنگ است . ( البته که در مواردی هم ممکن است از جنس تیتانیوم هم در ساختن ایمپلنت ها استفاده کنند ).

این نوع از فولاد بسیار قوی و مستحکم بوده و با بدن انسان ها سازگار است . سازگار بودن به این معنا است که بدن در برابر آن واکنشی به شکل یک جسم بیرونی و بیگانه نشان نمی دهد.

نیروهایی نیز که در حین انجام حرکت یک اندام در بدن به آن وارد می آیند به صورت عمده به توسط استخوان ها جذب و تحمل می شوند.

وقتی یک قسمت پلاتین ( مثلا پیچ ) به استخوان فرد متصل می شود نیروهایی که در زمان حرکت استخوانی به آن وارد می شوند بیشتر از آنکه به خود قسمت استخوانی وارد شوند به توسط پلاتین ها جذب شده و کاملا تحمل می شوند. علت این کار محکم بودن فلز نسبت به استخوان و صلب تر بودن فلزات در مقایسه با استخوان ها است.

تحمل کردن نیروهای وارده به اندام ها موجب تغییر شکل دهی ملایم تر ولی مکرری در آنها می شو . برای مثال وقتی یک عدد پلاک بر روی استخوانی در ران گذاشته شده است در جریان راه رفتن ، با هر گامی که بر روی زمین گذاشته می شود پلاک (پیچ و پین ومیخ و نیل ها ) یک بار خم و دوباره راست میشوند. واستفاده ی بیش از حد و فشار زیاد به این پلاتین ها در نهایت ممکن است موجب شکستگی در پلاک ها شود .

 

 

0

میانگین امتیاز

0%توصیه شده(0 از 0)
0%
0%
0%
0%
0%
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

1 2 3 4 5
توجه: لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده در آگهی های زیر، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
گالری تصاویر و ویدیو
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب اطلاعات خود را وارد نمایید
اطلاع از موجودی
ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی