به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

تعمیر دستگاه کولنی کانتر

مدل: کولنی کانتر
شناسه محصول: 6216

تماس بگیرید


با توجه به نوسانات قیمت محصولات لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناسان آریاطب تماس بگیرید
تماس بگیرید
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب شماره موبایل خود را وارد نمایید

تعمیر دستگاه کولنی کانتر

  • دستگاهی که در آزمایشگاه ها برای شمارش باکتری ها و میکروارگانیسم ها به کار گرفته می شود را کولنی کانتر می گویند. این دستگاه دارای مدل های مختلفی از جمله دستی و دیجیتالی است:
  •  
  •  دستی: ساده‌ ترین آن ها یک قلم حساس به فشار دارد که هر دفعه که کلونی شمرده می شود این قلم بر روی ظرف پتری دیش عدد ثبت شده را مارک کرده و بر اثر فشردن بالا می آید و همراه با یک صدا می باشد این دستگاه به صورت دستی و ارزان قیمت می باشد. مدل های دستی اطلاعات مورد نظر را میانگین گرفته ولی به هیچ عنوان آن ها را ذخیره نمی کنند.
  •  دیجیتالی: مدل دیجیتالی آن به همراه قلم حساس، صفحه مدرج و لمسی به قطر 10 سانتی متر و با بوق مخصوص ارائه می گردد. کولنی کانتر از اجزای مختلفی از قبیل پایه یا میله، دستگاه، شمارنده، پراب و ذره بین ساخته  شده است.
  •  
  • برای شمارش کلنی ها دو روش اتوماتیک و دستی وجود دارد. در روش اول دستگاه کلنی کانتر به صورت خودکار تعداد کلونی ها را در کمتر از یک ثانیه بر اساس محاسبه درصد دقت نمونه ( CFU ) به نمایش می گذارد اما در روش دستی پلیت به صورت وارونه بر روی یک صفحه سیاه و سفید قرار داده می شود سپس مابین پلیت و صفحه نیز یک شیشه شطرنجی گذاشته می شود و با علامت گذاری آن ها تعداد کلانی به دست می آید. روش محاسبه نیز به دو صورت محاسبه استاندارد ( شمارش کلی میکروبی ) و محاسبه تخمینی می باشد. در محاسبه استاندارد برای شمارش پلیت هایی انتخاب می شوند که دارای 30 الی 300 کلنی باشند. در این روش میانگین تعداد کلنی های شمرده شده در دو پلیت در ضریب رقت به کار رفته ضرب می گردد و نتیجه به عنوان محاسبه استاندارد اعلام می گردد. در محاسبه تخمینی اگر در همه رقت ها بیش از 300 کلونی در هر پلیت مشاهده شود سطح هر پلیت را به شعاع های مناسب تقسیم کرده و تعداد کلونی ها را در یک قسمت شمرده و بعد تعداد کل را در ضریب مناسب ضرب می کنند سپس میانگین شمارش را در دو پلیت به دست آورده ضرب در ضریب رقت می گردد و در آخر نتیجه را به عنوان تخمین شمارش کلونی اعلام می نمایند.

  • نحوه کشت در پلیت به سه شکل کشت خطی، کشت سطحی و کشته آمیخته ( یورپلیت ) انجام می شود. دستگاه کلنی کانتر یکی از مهم‌ ترین تجهیزات آزمایشگاهی میکروبیولوژی به حساب می آید که در آزمایشگاه‌ های باکتریولوژی، میکروب شناسی، تحقیقاتی و واکسن سازی دارای کاربرد گسترده ای است. مدل های متنوعی از این دستگاه با قابلیت های مختلف در بازار تجهیزات پزشکی موجود می باشد برخی از مدل‌ ها از قابلیت‌ های انجام تهیه گزارش های آماری، شمارش بخش خاص از یک پلیت و تعیین آنتی بیوگرام برخوردار می باشند. کمپانی های تحریمی خدماتی ارائه نمی دهند به همین علت شرکت آریا طب تمامی دستگاه ها و تجهیزات آزمایشگاهی از قبیل اتوکلاو، انکوباتور، هود آزمایشگاهی، کلونی کانتر، سل کانتر، هود میکروبیولوژی و ... را به صورت تخصصی و به روز تعمیر می نماید. این شرکت با برخورداری از کادری مجرب و سال ها تجربه در زمینه تعمیر دستگاه های آزمایشگاهی از جمله تعمیر دستگاه کلونی کانتر آمادگی سرویس دهی کامل و بدون نقص را به مراکز و مشتریان دارد به منظور تعمیر دستگاه کلونی کانتر می توانید به متخصصان این مجموعه اعتماد نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل بفرمایید.

 

0

میانگین امتیاز

0%توصیه شده(0 از 0)
0%
0%
0%
0%
0%
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

1 2 3 4 5
توجه: لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده در آگهی های زیر، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
گالری تصاویر و ویدیو
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب اطلاعات خود را وارد نمایید
اطلاع از موجودی
ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی