به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

محیط کشت تریپتون پپتون گلوکز یست اکسترکت آگار

مدل: 100 گرم (کیولب)
دسته بندی: محیط کشت
شناسه محصول: 6302

تماس بگیرید

100 گرم (کیولب)

تماس بگیرید
جزییات

500 گرم (کیولب)

تماس بگیرید
جزییات

500 گرم (مرک)

تماس بگیرید
جزییات


با توجه به نوسانات قیمت محصولات لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناسان آریاطب تماس بگیرید
تماس بگیرید
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب شماره موبایل خود را وارد نمایید

محیط کشت Tryptone Glucose Yeast Extract agar

بررسی مواد غذایی، آب آشامیدنی، هوا و مواردی دیگری که آلودگی آن ها می توانند عامل انتقال بیماری به انسان ها و سایر موجودات زنده شود، یکی از مهم ترین اقدامات انجام شده در آزمایشگاه ها می باشد. باکتری ها بیماری زا می توانند از طریق چرخه غذایی موجودات زنده خود را به بدن انسان برسانند و به این صورت خسارات جانی و مالی زیادی بر جای بگذارند.

بنابراین بررسی سلامت این چرخه غذایی باکتری ها بیماری زا می توانند از طریق چرخه زیادی برخوردار است. البته این نکته نیز قابل توجه است که همه باکتری ها بیماری زا نیستند. گروهی از باکتری ها به صورت هم زیست در نقاط مختلف بدن انسان یا سایر موجودات زنده حضور دارند. حضور این دسته از باکتری های غیر بیماری زا برای انجام برخی واکنش ها و فرایند های شیمیایی درون بدن ضروری است.

محیط کشت Peptone Yeast 

محیط کشت چیست؟

به منظور بررسی میکروب ها و جلوگیری از انتشار بیماری و همین طور برای انجام برخی تحقیقات جهت شناسایی و کشف انواع میکروارگانیسم های موجود، فراهم کردن محیطی برای رشد آن ها نیاز است. محیط کشت در واقع محیطی است که شرایط لازم برای رشد انواع میکروارگانیسم ها را فراهم می کند. این محیط غنی شده حاوی انواع مواد معدنی، پروتئین ها، ویتامین ها و سایر مواد مغذی مورد نیاز برای باکتری ها و سایر میکروارگانیسم ها است.

هر محیط کشت برای رشد گروه خاصی از میکروارگانیسم ها مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به میکروارگانیسم مورد نظر نحوه استفاده و نگه داری کردن از محیط متفاوت است. اما نقطه اشتراک همه محیط های کشت، دمایی است که باید در آن قرار داده شوند. با وجود طیف دمایی متفاوت مورد نیاز کشت هر میکروارگانیسم، هیچ یک از محیط های کشت نباید در دمای بسیار گرم یا بسیار سرد قرار بگیرند.

مزایای استفاده از محیط کشت برای انجام تحقیقات چیست؟

به کمک محیط کشت می توان تنها با حجم کوچکی از نمونه، بررسی های ضروری را انجام داد. علاوه بر آن، سرعت دستیابی به نتیجه با استفاده از این محیط ها بسیار زیاد است. هر محیط دستورالعمل خاص خود را دارد. بنابراین توصیه می شود قبل از انجام نمونه گیری، دستورالعمل های لازم برای کشت میکروارگانیسم مورد نظر را مطالعه کنید.

یکی از انواع میکروارگانیسم ها که محققان علاقه مند به بررسی آن هستند، باکتری های مزوفیل است. برای بررسی این باکتری و سویه های آن از محیط کشتی به نام Tryptone Glucose Yeast Extract Agar   استفاده می شود.

در ادامه ابتدا شما را با این باکتری آشنا می کنیم. سپس به سراغ محیط کشت Tryptone Glucose Yeast Extract Agar   و ویژگی های آن می رویم.

باکتری های مزوفیل چه ویژگی هایی دارند؟

باکتری های مزوفیل، دسته ای از میکروارگانیسم ها هستند که به رشد در محیط های مرطوب و معتدل علاقه مند هستند. دمای مورد نیاز برای رشد آن ها نه خیلی سرد و نه خیلی گرم است. طیفی بین 20 تا 45 درجه سانتی گراد، دمای مناسبی برای رشد آن هاست. این دسته از باکتری ها می توانند گرم مثبت و همین طور گرم منفی نیز باشند.

محیط کشت Tryptone Glucose Yeast Extract Agar  چیست؟

محیط کشت Tryptone Glucose Yeast Extract Agar یا TGEA، یک محیط کشت برای شمارش تعداد کل باکتری های مزوفیل هوازی به کار می رود. محیط مورد بررسی آب، هوا، شیر و سایر محصولات لبنی است. این محیط اولین بار توسط هاکر و بوورس ساخته شد. آن ها در ابتدا این محیط را Tryptone Glucose Skim Milk  نام گذاری کردند. بعد از اعمال تغییراتی بر روی آن، این محیط به یک محیط کشت مناسب برای بررسی انبوه باکتری های موجود در آب، هوا و محصولات لبنی تبدیل شد.

توجه داشته باشید که این محیط یک محیط واسطه عمومی است و ممکن است برای رشد و کشت همه ی انواع ارگانیسم ها مناسب نباشد.

 

برای دیدن انواع بیشتر محیط کشت کلیک کنید

محیط کشت Tryptone Glucose Yeast Extract Agar   از چه ترکیباتی ساخته شده است؟

این محیط حاوی کازئین پپتون و عصاره است. این دسته از مواد، ویتامین ها، آمینو اسید ها و مواد معدنی ضروری و مورد نیاز برای کشت باکتری های مزوفیل را فراهم می کنند. همین طور عصاره مخمر به کار رفته در این محیط، منبع غنی از انواع ویتامین ها خصوصا ویتامین های گروه ب است. گلوکز موجود در این محیط کشت، انرژی مورد نیاز برای فرایند های ایجاد شده در محیط را فراهم می کند.

در استفاده از محیط کشت Tryptone Glucose Yeast Extract Agar  به چه نکاتی باید توجه کرد؟

اگر ماده مورد بررسی شیر است ، محیط باید بلافاصله در ظرف های پتری قرار بگیرد. زیرا اگر شیر به مدت طولانی در معرض گرمای زیاد قرار بگیرد، دلمه می بندد و نمونه مورد نظر خراب می شود. در استفاده از سایر نمونه ها نیز بهتر است قبل از انجام، دستورالعمل های ضروری را مطالعه کنید و تکنیک های لازم را اجرا کنید.

محیط را در دمای 10 تا 30 درجه سانتی گراد قرار دهید. سعی کنید محیط را به صورت خشک نگه داری کنید. نفوذ رطوبت به درون محیط باعث ایجاد توده هایی در درون آن می شود و درنتیجه نمونه نادرستی به دست می آید. نمونه ها را فقط تا قبل از تاریخ انقضا محصول استفاده کنید.

توجه داشته باشید که بعد از انجام کار کلیه مواد مورد استفاده و ابزار ها را با اتوکلاو ضدعفونی و استریل کنید. بر روی هر محصول برچسبی قرار داده شده است. پیش از استفاده کردن از محیط کشت، برچسب محصول را به طور کامل مطالعه کنید. علاوه بر این تا حد امکان در هنگام انجام آزمایشات از دستکش، محافظ چشم، محافظ صورت و روپوش مناسب استفاده کنید. در حین دست زدن به نمونه حتما نکات و اقدامات استاندارد و بهداشتی را رعایت کنید.

محیط کشت Tryptone Glucose Yeast Extract Agar  را می توانید از این سایت خریداری کرده و برای انجام امور تحقیقاتی خود به کار ببرید.

 

 

0

میانگین امتیاز

0%توصیه شده(0 از 0)
0%
0%
0%
0%
0%
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

1 2 3 4 5
توجه: لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده در آگهی های زیر، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
گالری تصاویر و ویدیو
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب اطلاعات خود را وارد نمایید
اطلاع از موجودی
ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی