مواد و تجهیزات دندانپزشکی

دندانپزشکی یکی از حساس ترین رشته های پزشکی است و البته دارای تجهیزات و مواد دندانپزشکی بسیار کاربردی و ظریفی است که طراحی و تولید این دستگاه ها شامل طیف وسیعی از مهندسی پزشکی می باشد. در این مقاله سعی داریم شما را با انواع تجهیزات و مواد دندانپزشکی کاربرد آنها آشنا کنیم. مخاطبان این مقاله از یک سو بازدیدکنندگان مطب های دندانپزشکی و از سوی دیگر سایر متخصصان و افرادی هستند که می خواهند دانش خود را در این زمینه تعمیق بخشند. همچنین با جستجو در سایت می توانید با این ابزارها و انواع آن ها آشنا شوید. مواد و تجهیزات دندانپزشکی

لیست مواد و تجهیزات دندانپزشکی

ارائه ابزار، ملزومات و تجهیزات و مواد دندانپزشکی و استفاده از آنها و همچنین عکس تجهیزات

اگر به مطب دندانپزشکی مراجعه کرده باشید احتمالا صدای دریل و دستگاه ساکشن را شنیده اید، فورسپس دندانپزشکی، آینه و قلاب تنها بخشی از ابزارهای دندانپزشکی است که در این قسمت به شما معرفی می کنیم.

پیشرفت سریع علم دندانپزشکی، مواد و تجهیزات دندانپزشکی و ارائه روزانه راهکارها و تجهیزات علمی مختلف در دندانپزشکی از یک سو و استفاده گسترده از اینترنت و سهولت کسب اطلاعات از طریق آن از سوی دیگر. ، به انگیزه ای برای ایجاد یک مرکز تخصصی و حرفه ای تبدیل شده است.در زمینه دندانپزشکی در این راه می توانیم سهمی هرچند ناچیز در راستای ارتقای دانش، کیفیت و راحتی درمان دندانپزشکان داشته باشیم. که زمان معنا و ارزش کاملاً متفاوتی دارد. علاوه بر این، ما سعی داریم با ارائه خدمات متنوعی از جمله مشاوره آنلاین و تلفنی، فروش، نصب و راه اندازی، تعمیر و نگهداری کلیه تجهیزات و مواد دندانپزشکی ، توزیع و توزیع مواد مصرفی و ملزومات یکبار مصرف، تجربه خرید آنلاین بسیار مطمئنی را ارائه دهیم . . بالا، راحت، مطلع و لذت بخش برای دندانپزشکان، کلینیک ها و بیمارستان ها.

فروش مواد و تجهیزات دندانپزشکی

ما به طور مداوم اطلاعات، محصولات، امکانات و خدمات خود را به روز می کنیم تا اطلاعات و خدمات با کیفیت، متنوع و به روز را به شما ارائه دهیم و رضایت بیشتر و نظرات ارزشمند شما را برای بهبود بیشتر خدمات خود ارائه دهیم. با کمال میل از شما پذیرایی می کند با ما باشید تا همیشه از چیزهای بهتر لذت ببرید.

ساکشن یکی از دستگاه هایی است که کاربرد عمومی تری نسبت به سایر تجهیزات و مواد دندانپزشکی دارد، در واقع عملکرد این دستگاه شبیه جاروبرقی است و در هنگام معاینه و خدمات دندانپزشکی آب و مایعات داخل دهان بیمار را تخلیه می کند. این دستگاه ها قدرت مکش متفاوتی دارند، مثلاً در جراحی لثه یا جراحی دندان عقل معمولاً از ساکشن های قوی تری برای تخلیه کامل خون از دهان بیمار استفاده می شود.

سایت مواد و تجهیزات دندانپزشکی

آینه دندان; دید دندانپزشک از تمام دندان ها داشته باشید آینه دندانی ساده یکی از مهمترین ابزارهای مورد استفاده از تجهیزات و مواد دندانپزشکی به حساب می آید، آینه دندان دو کاربرد دارد، کاربرد اصلی آن معاینه داخل دهان و دندان ها و معاینه قسمت های پشتی دندان است که به راحتی قابل مشاهده نیستند. و کاربرد بعدی آن حرکت دادن زبان هنگام معاینه دندان است و پزشک از این وسیله برای حرکت دادن زبان شما در جهات مختلف بدون نیاز به انگشتان یا دستان شما استفاده می کند. آینه ها معمولاً دارای دو سری آینه مقعر و آینه معمولی هستند که از سری اول برای بزرگنمایی فضای مورد بررسی و سری دوم برای داشتن تصویر واضح و دقیق استفاده می شود.

فورسپس دندان؛ کاوشگر دندان برای یافتن بیماری

به آن فورسپس پروب دندانی نیز می گویند، از آن برای تشخیص پوسیدگی دندان و بیماری لثه استفاده می شود. فورسپس معمولا دارای دسته ای بلند با سری های نوک تیز در انواع ضخیم و انعطاف پذیر است و دندانپزشک از آن برای معاینه قسمت های پوسیده دندان و تراشیدن پلاک و جرم دندان ها استفاده می کند.

اسکیلر; هر چیزی را که نیاز دارد پاک می کند! از ابزار جرمگیر برای از بین بردن جرم و پلاک در حجم زیاد استفاده می شود، بسیاری از بیماران نیاز به جرم گیری دندان دارند، پزشک با این ابزار جرم و جرم باقی مانده روی دندان ها را به خوبی تمیز می کند.

توربین دندانپزشکی؛ تراشیدن دندان با این دستگاه این دستگاه بدون شک ترسناک ترین ابزار دندانپزشکی است و حتما بارها صدای آن را در مطب دندانپزشکی شنیده اید. این نوع مته ها معمولاً با سرعت 250 دور در دقیقه می چرخند و آب را به داخل دهان می پاشند، پاشیدن آب در حین کار با مته برای جلوگیری از آسیب به مینای دندان هنگام اصلاح است. داروهای بیهوشی معمولاً قبل از مته استفاده می شود، بنابراین بعید است در زمانی که پزشک از مته استفاده می کند، درد را تجربه کنید.

سرنگ دندان؛ برای تزریق دارو به لثه تزریق داروی حسی به دندان توسط سرنگ تزریقی انجام می شود. معمولا سوزن این نوع سرنگ ها از سرنگ های معمولی بلندتر است تا در نقطه مورد نظر پزشک با تمرکز بیشتری تزریق دقیق انجام شود. انواع دیگری از سرنگ ها وجود دارد که سرنگ های آب و هوا هستند. این سرنگ ها عموماً در حین خدمات دندانپزشکی و تجهیزات و مواد دندانپزشکی هستند.