به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

الکل طبی گلریز

مدل: گلریز
شناسه محصول: 6497

تماس بگیرید

  • دارای قدرت ضدعفونی بالا
  • مرغوب و دارای کیفیت بالا
  • هر کارتن شامل 9 عدد الکل میباشد

با توجه به نوسانات قیمت محصولات لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناسان آریاطب تماس بگیرید
تماس بگیرید
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب شماره موبایل خود را وارد نمایید

الکل 96 درصد گلریز

  • الکل های موجود در بازار به صورت کلی به دو دسته اتانول و متانول تقسیم می شوند گرچه به اتانول و متانول هر دو عنوان الکل داده شده است اما تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند.
    •  متانول: در واقع همان الکل صنعتی است که به رنگ زرد یا نارنجی می باشد و مصرف صنعتی و شیمیایی دارد و نمی توان آن را به منظور ضدعفونی کردن استفاده کرد. متانول ( الکل صنعتی ) بسیار سمی بوده و جذب آن به وسیله پوست نیز امکان پذیر می باشد بنابراین تماس پوستی با متانول می تواند عوارض جبران ناپذیری همچون کوری، آسیب های عصبی و حتی مرگ نیز به دنبال داشته باشد. برخی از متانول ها پس از استفاده بر روی سطوح تبخیر می گردند که تنفس بخار آن نیز برای شخص مسمومیت ایجاد می کند. قدرت الکل صنعتی نسبت به الکل طبی بسیار کمتر است پس نمی توان آن را به منظور ضد عفونی کردن به کار گرفت.
    • اتانول: در واقع همان الکل طبی است که بی رنگ بوده که به آن الکل سفید نیز می گویند. الکل طبی بوی تندی دارد و از آن برای تزریقات و ضد عفونی کردن وسایل و سطوح در تمامی مراکز درمانی استفاده می شود. اتانول دارای نام های مختلفی از جمله اتیل الکل و الکل اتیلیک می باشد و همانطور که در بالا اشاره شد مایعی کاملا بی رنگ و زلال است که با هر نسبتی با آب ترکیب شده و ذاتا نیز دارای بوی مشخص و تندی است. الکل طبی به دو روش طبیعی و مصنوعی به دست می آید. روش طبیعی بدین گونه است که قند موجود در بعضی محصولات کشاورزی تخمیر گردیده و سپس شربت الکلی رقیق به دست آمده از تخمیر را تقطیر می‌ نمایند اما در روش مصنوعی در کارخانجات پتروشیمی از تبدیل مواد پایه نفتی اتانول را بدست می آورند. در سطح جهان تنها کمتر از 10% کل اتانول تولیدی به روش مصنوعی می باشد که در ایران این تولید تنها به روش طبیعی انجام می شود.
  • تولید و عرضه اتانول در کشورمان تحت نظارت و بر اساس ضوابط و استانداردهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران می باشد. الکل عرضه شده در بازار ایران غالباً از نوع الکل طبی می باشد که درجه خلوص حجمی آن ها حداقل 70% درصد و ناخالصی های آن ها کمتر از حدود مجاز مشخص شده در استانداردها است. یکی از شرکت های تولیدی الکل در کشورمان شرکت زیست فرآورده سپاهان اصفهان می باشد که فعالیت خود را از سال 1384 هجری شمسی آغاز نموده است و در حال حاضر در جهت تولید الکل طبی و صنعتی به فعالیت مشغول می‌ باشد. الکل طبی سپاهان با خلوص 70، 96 و 99,6 درصد تولید می شود. الکل 96 درصد یکی از محبوب ترین ها میان مواد ضدعفونی کننده می باشد.

 توجه: برخی افراد سودجو در جامعه با ترکیب وایتکس و متانول موجب سفیدی رنگ آن می‌ گردند و بدین طریق آن را به جای اتانول جهت فروش عرضه می نمایند پس لازم است اتانول یا همان الکل سفید را از فروشگاه های معتبر خریداری نمایید.

  • الکل چیست؟
    • یک ترکیب شیمیایی شناخته شده که با توجه به متصل سازی گروه هیدروکسیل به یک گروه کربن آلکن تولید می شود که نوعی الکل به شمار می آید، البته اگر نام الکل به تنهایی به کار رود به معنای اتانول می باشد که برای ضدعفونی مناسب می باشد در حالی که الکل چوب به دلیل داشتن صفت به عنوان یک متانول شناخته شده، به طور کلی الکل یک اعتیاد آور شناخته شده. ما دارای الکل های :(صنعتی، طبی، سنتی و ‌‌‌….) هستیم که هریک عملکردی را انجام می دهند که دارای درصد تعیین میباشد که توسط زکریای رازی کشف گردید.
  • تفاوتی که الکل صنعتی و طبی با یکدیگر دارند:
    • از نظر ظاهری الکل طبی مایع بی رنگی که دارای خاصیت فرار است می باشد، میزان اسیدیته بالایی دارد و برخلاف آن الکل طبی بوی و سوزاننده ی دارد الکل صنعتی یا همان متانول در برابر الکل طبی بسیار احتراق پذیر می باشد. از نظر سوختن به راحتی قابل تشخیص می باشند زیرا الکل صنعتی تولید کننده شعله ای به رنگ زرد و الکل طبی تولید کننده شعله ای به رنگ آبی می باشد. این الکل طبی خاصیت حداقل 70 درصدی دارد  همچنین قدرت مسمومیت الکل صنعتی بسیار کم می باشد.
  • ویژگی ها:
    •  خود الکل طبی با نام اتیل الکل و اتانول به معروفیت رسیده است که مایع بی رنگ و زلال می باشد.
    •  به عنوان یک حلال با فراریت بالا شناخته شده است.
    •  به راحتی با آب قاطی می شود و بوی تندی دارد.
    • توسط دو روش طبیعی و تخمیر قند موجود می باشد که در برخی محصولات به راحتی موجود است و روش دوم از تقطیر شربت الکلی به وجود آمده است و ده درصد آن در جهان به روش مصنوعی تولید می گردد در حالی که در ایران از طریق روش طبیعی استقبال زیادی گرفته شده است.
    •  برای ضدعفونی و گندزدایی انواع سطوح قابل انجام می باشد.
    •  دارای مرغوبیت بسیار بالا می باشد و استاندارد های مختلف را دارا است.
    •  نباید در برابر آتش قرار گیرد زیرا سریع واکنش می دهد.
    •  از الکل طبی سپاهان می توان به منظور ضدعفونی و گندزدایی کردن انواع سطوح و همچنین ضدعفونی کردن دست ها استفاده کرد.
    •  تمامی محصولات تولیدی شرکت سپاهان از جمله الکل طبی سپاهان از استانداردهای مختلفی از قبیل ISO9001:2015، ISO14001:2015 و ISO45001:2018 برخوردار می باشند.
  • الکل طبی همان متانول زرد رنگی نمی باشد که اغلب به صورت نارنجی قابل مشاهده است زیرا این الکل قابلیت ضدعفونی ندار‌د برعکس الکل طبی ،الکلیست که جذب بالایی دارد و توسط پوست انجام می گردد  الکل صنعتی مشکلات عصبی یا کور شدن فرد را به همراه دارد، پس از استفاده از الکل صنعتی بر روی سطوح به منظور پاک سازی به دلیل خاصیت فراری بودن سریع تبخیر می‌ شود الکل طبی قدرت مسمومیت بیشتری دارد امروزه با توجه به شرایط فعلی کشور و وجود کرونا از الکل طبی به منظور جلوگیری از دریافت و انتقال آلودگی استفاده می شود  برای بالا بردن درصد مد نظر الکل ها کافیست که تقطیر انجام شود اما تقطیر معمولی باعث دریافت خلوص کامل نمی باشد و درصد آنچنان ندارد زیرا حداقل درصدی که برای ضدعفونی قابل استفاده است 50 تا 95 می باشد. تقطیر جزء به جزء بهترین روش می باشد زیرا نقطه جوش نزدیکی دارند به عنوان ماده ی حیاتی شناخته شده است  الکل به راحتی در عطر و ادکلن موجود می باشد یا در برخی از دهان شویه ها موجود می باشد  اتانول توسط جباربن حیان تولید شد زیرا صنعت تقطیر را گسترش داد
  • چرا با هر نسبتی در آب حل می شود؟
    • زیرا  تشکیل شده از پیوند هیدروژنی می باشد  تقریبا الکل طبی دارای وزن مولکولی یکسانی می باشد  همچنین خاصیت بازی دارد همچنین اتانول (الکل طبی) دارای نقطه انجماد پایین می باشد  دوز بالای آن  تبدیل به الکل طبی می شود اما دوز پایین در نوشیدنی ها  و سبب کاهش اضطراب می شود و دوز پایین نقش مهمی در فرهنگ اجتماعی بودن را ایفا می کند  این دوز از تخمیر جو به وجود می آید گاهی تخمیر انگور هم مناسب است
  • الکل طبی چگونه در برابر کرونا مقابله می کند؟
    • خود ویروس یک لایه پوشش دهی از چربیست که حلالی که قادر به پراکنده سازی این چربی باشد  الکل طبی  می باشد  که دارای حداقل 25 درصد غلظت می باشد  در حالی که متانول با جذب بر بدن به خوبی واردمی شود همزمان با حضور الکل غلظت خون 63 تا 83 دقیقه سریع به نقطه اوج می رسد حتی ما دارای الکل چرب برای تهیه مواد اولیه  شوینده های بهداشتی می باشد  الکل ها  به سه دسته ی اول  دوم و سوم تقسیم بندی و نامگذاری شده است
0

میانگین امتیاز

0%توصیه شده(0 از 0)
0%
0%
0%
0%
0%
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

1 2 3 4 5
توجه: لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده در آگهی های زیر، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
گالری تصاویر و ویدیو
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب اطلاعات خود را وارد نمایید
اطلاع از موجودی
ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی