به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

چگونه می توان زردی را در خانه درمان کرد (بخش دوم)

چگونه می توان زردی را در خانه درمان کرد (بخش دوم)

چگونه می توان زردی را در خانه درمان کرد (بخش دوم)

در زمانی که میزان بیلی روبین در نوزادان رو به کاهش باشد، نیازی به بستری نوزاد در بیمارستان نیست و شما می توانید که به جای بیمارستان  در خانه یک درمان جایگزین را انجام دهید بیشتر افراد از تابش لامپ های خورشیدی برای درمان زردی نوزادان استفاده می کنند که در صورتی که میزان سطح بیلی روبین بیش از حد مجاز باشد، نوزاد باید تحت تابش لامپ ‌های خورشیدی ویژه قرار بگیرد.

موارد مورد نیاز پتوی فتوتراپی و لامپ خورشیدی است که برای این کار کافی است، نوزاد را در یک پتوی فتو تراپی (این پتو قادر است نور آبی از خود متساعد کند و همین نور میزان بیلی روبین را کاهش می‌دهد) قرار دهید تا میزان بیلی روبین بدنش کاهش یابد. این روش خانگی بسیار آسان می‌تواند باعث کاهش سطح زردی پوست نوزادتان شود.

شیر کافی نیز می‌تواند که راهی برای از بین بردن زردی پوست نوزاد باشد، از همین رو هم شیردهی مکرر نوزاد یک امر ضروری می باشد. زمانی که نوزاد متولد می شود ممکن است شیر مادر کمتر از حد معمول باشد و مادر شیر کمتری تولید کنند، در نتیجه شیر کمتری به نوزاد می‌رسد و همین امر آب بدن نوزاد را کم می‌کند و در نتیجه عمل زردی شدیدتر می‌شود

پس در صورتی که شیر مادر به اندازه کافی به نوزاد برسد می ‌تواند زردی را از بین ببرد. نوزاد وقتی از خواب بیدار می ‌شود باید هر ۲ الی ۳ ساعت یک بار شیر بخورد. خوردن شیر به صورت مکرر می‌تواند آب بدنش را تامین کند.  پس در صورتی که شیر مادر کم باشد بهتر استتا برای جبران از مکمل‌های جایگزین برای رساندن مواد مورد نیاز نوزاد اقدام کرد که در این بین برخی شیر خشک ‌ها که توسط پزشک تجویز می‌شود، می‌تواند موثر باشد. زیرا که با افزایش هیدراتاسیون در بدن نوزاد میزان بیلی روبین خود به خود کاهش پیدا می کند.

 

آب برگ سبز گندم هم می تواند که موثر باشد و زمانی که مادران آب برگ سبز گندم را مصرف کنند، این ماده باعث افزایش فعالیت آنزیمی در کبد  و همین امر به کبد کمک می‌ک ند تا بیلی روبین بیشتری را فیلتر کرده و باعث خروج آن از بدن شود. گفته شده است که اگر ۲۰ قطره از آب برگ گندم را به همراه مکمل غذایی نوزاد به وی خورانده شود، می تواند برای رفع زردی پوست موثر باشد.

البته مادران این گونه نوزادان می‌توانند تقریبا روزانه ۶۰ گرم این مایع را بنوشند تا مواد آن از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل شود. مادران می‌توانند این روش را ادامه دهند تا زردی نوزاد از بین برود. آب برگ گندم همچنین می‌تواند باعث پیشگیری از زردی نیز شود.

مکمل ‌هایی دیگری مانند چای نعنای گربه‌ای، چای قاصدک (چای گیاهی است که به عنوان یک جایگزین قهوه از ریشه گیاه قاصدک ساخته شده است)، برگ گیاه Comfrey که یک نوع گیاه دارویی است؛ شامل مواد خاصی هستند که می ‌توانند باعث سم ‌زدایی از بدن شوند.

 مادران با مصرف این گونه مواد گیاهی می‌توانند مواد مغذی آن‌ها را از طریق شیرخود به نوزادان منتقل کنند. این سم‌زدایی‌های طبیعی کمک می‌کند تا بیلی روبین اضافی از بدن نوزاد خارج شود. مادران باید شیردهی را ادامه دهند تا این درمان به صورت خفیف به کار خود ادامه دهد و در از بین بردن زردی نوزادان موثر واقع شود.

 

پست های مرتبط 0 نظرات
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی