به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

قند بیماران دیابتی باید چقدر باشد ؟

قند بیماران دیابتی باید چقدر باشد ؟

قند بیماران دیابتی باید چقدر باشد ؟
معمولا برای افراد دیابتی چک کردن روزانه مقدار قند خون با استفاده از دستگاه تست قند خون بسیار ضروری است و از همین رو قند خون طبیعی ناشتا (بعد از 8 ساعت ناشتا بودن) برای افراد دیابتی باید حدودا بین 80 تا 130 باشد و قند خون طبیعی 2 ساعت بعد از هر وعده غذایی برای این افراد باید کمتر از 160 باشد.

معمولا در خانم ‌های باردار که از انسولین استفاده می‌ کنند میزان قند خون ناشتا (اندازه‌گیری شده توسط دستگاه گلوکومتر) باید کمتر از 90 تا 95 و قند خون طبیعی یک ساعت بعد از وعده ‌های غذایی کمتر از 140 و 2 ساعت بعد از وعده ‌های غذایی کمتر از 120 باشد.

در بیماران دیابتی قند خون نباید کمتر از 70 باشد و اگر قند کمتر از 60 باشد بیمار علامت‌دار مي‌شود. قند خون کمتر از 45 نیز می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

شایع ترین علائم افت قند در افراد دیابتی عبارتند از:

معمولا در این افراد تعریق، تپش قلب، ضعف، بی‌حالی، لرزش اندام‌ها و تاری دید ظاهر می‌شوند. در این صورت بیمار حتما باید بلافاصله یک ماده غذایی شیرین مصرف کند.
 


قند افراد سالم چقدر است؟
قند خون طبیعی ناشتا برای کسانی که دیابتی نیستند باید کمتر از 100 میلی گرم در دسی لیتر باشد. در صورتی که این میزان بیشتر از 126 باشد و یک بار دیگر هم تکرار شود فرد، مبتلا به بیماری دیابت است. همچنین اگر فردی علامت‌دار باشد، یعنی علائم بیماری دیابت را داشته باشد (تکرر ادرار، پرنوشی و کاهش وزن) و در عین حال قند خون تصادفی‌اش (قند خونی که بدون توجه به زمان گرفته شود) برای حتی یک بار بالای 200 باشد فرد مبتلا به دیابت است. کسی که قند خون ناشتایش بین 100 تا 126 است مستعد بیماری دیابت محسوب مي‌شود. 10 درصد از این افراد در آینده به دیابت مبتلا خواهند شد.

حتی اگر یک بار قندتان بالا بود به پزشک مراجعه کنید

با توجه به این که این بیماری بسیار خطرناک است از این رو بهتر است تا بیماران دیابتی در صورتی که قند خون‌شان کنترل شده نباشد بهتر است هر 2 تا 3 ماه یک بار به پزشک مراجعه کنند تا در صورت لزوم دوز دارو برای آنها تغییر داده شود.

 اما برای بیمارانی که قندشان تحت کنترل است فاصله بین هربار ویزیت را می‌توان طولانی‌تر كرد و برای مثال هر 4 تا 5 ماه یکبار به پزشک مراجعه كرد.

در صورتی که فرد دیابت نداشته باشد و یک بار با استفاده از دستگاه قند خون متوجه شود قندش بالاتر از حد طبیعی است باید حتما به پزشک مراجعه کند. البته با این میزان، تشخیص بیماری دیابت داده نمي‌شود زیرا دیابت یک بیماری مزمن است و تا آخر عمر فرد را درگیر می‌كند. قند غیرطبیعی حتما باید توسط آزمایشگاه تایید شود و درصورت تايید، فرد دیابتی محسوب مي‌شود.

پست های مرتبط 0 نظرات
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی