به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

زردی نوزاد و یک تست خانگی برای تشخیص زردی در نوزادان

زردی نوزاد و یک تست خانگی برای تشخیص زردی در نوزادان

زردی نوزاد و یک تست خانگی برای تشخیص زردی در نوزادان

یکی از مواردی که در بیشتر نوزادان بعد از تولد دیده می شود زردی نوزادان هنگام تولد است که ناشی از انباشت بیلی روبین (رنگدانه زرد) در پوست نوزاد می باشد. در زمانی که سلول ‌های خونی چرخه خود را برای کامل شدن شروع می‌کنند، شکسته می‌ شوند و با شکسته شدن سلول ‌های خونی از این سلول‌ها بیلی روبین مهم ترین عامل زردی آزاد می‌شود.

در این میان کبد مهم ترین نقش را در تصفیه بیلی روبین‌ ها دارد زیرا که بیلی روبین توسط کبد فیلتر و سپس نیز از بدن خارج می‌ شوند و با توجه به این که کبد نوزادان هنوز به تکامل کامل نرسیده در بدن نوزادان این فیلتراسیون به خوبی انجام نمی‌گیرد. و از همین رو هم بیلی روبین که  دارای رنگ زردی می باشد در پوست تجمع کرده و باعث تغییر رنگ پوست در نوزادان می‌شود که به آن زردی می‌گویند.

 اگر دقت کرده باشید بیشتر نوزادانی که تازه متولد شده اند دارای سطحی از زردی پوست هستند. که باید بگوییم که در نوزادان میزان زردی فرق دارد البته به مرور زمان با رشد کبد در نوزادان چرخه فیلتر کردن بیلی روبین کامل‌تر ‌شده، در نتیجه زردی نیز از بین می‌رود. موردی که در این جا باید بسیار مورد توجه قرار بگیرد این است که در صورتی که  میزان زردی نوزادان بیش از حد مجاز بیشتر باشد، در این صورت می‌تواند که باعث بروز  مشکلات و بیماری‌های جدی در نوزاد باشد.

ما در این مقاله به شما یک راه کار خانگی را معرفی می کنیم که شما با یک انجام آزامایش و یک تست ساده در خانه می‌توانید پی ببرید که نوزادتان زردی دارد یا نه.

برای پی بردن به این که نوزاد بعد از بدنیا آمدن دچار زردی شده است یا نه باید روی سینه کودک با انگشت خود کمی فشار بیاورد، با این شرایط وقتی که انگشت را از روی پوست جدا کرد، اگر زیر انگشت به شکل زرد رنگ شد، این نشانه زردی داشتن نوزاد است. در این شرایط والدین باید با پزشک خود مشورت بگیرند. سعی کنید این تست را در یک اتاق کاملا روشن انجام دهید تا مشاهدات شما درست باشد. در ضمن اگر پوست نوزادتان تیره باشد، می‌توانید این کار را در روی پوست کف دست و یا پا انجام دهید.

معمولا به غیر از موارد شدید ابتلا به زردی در نوزادان در دراز مدت بدون هیچ گونه عوارضی بر طرف می‌شود. اگر در میزان اندازه مجاز زردی نوزادتان شک دارید به پزشکتان مراجعه کنید.

مواردی از زردی که باید به پزشک مراجعه کنید

درباره درمان های خانگی در مقاله های قبل گفتیم که راه کار های مناسبی برای درمان هستند و به طور طبیعی درمان‌ های خانگی می‌توانند موثر واقع شوند و زردی کودک را برطرف کنند، اما توجه داشته باشید که شما در هنگامی که با موارد زیر روبه‌رو شدید حتما می بایستی که به پزشک مراجعه کنید تا پزشک با تجویز های مناسب از پیشرفت این بیماری جلوگیری نماید.

  1. *  مشاهده کردن هر گونه علائم زردی در نوزاد در ۲۴ ساعت اول تولد
  2. * کاهش نیافتن علائم زردی و یا بدتر شدن این بیماری
  3. * اگر دمای رکتال کودک بیش از ۱۰۰ درجه فارنهایت یا ۳۷.۸ درجه سانتیگراد باشد
  4. * اگر کودک بی قرار باشد و رفتاری شبیه به بیماران داشته باشد
  5. پس در صورتی رنگ زردی پوست نوزاد افزایش یابد و یا تغذیه مناسب نداشته و بیش از حد می‌خوابد حتما باید به پزشک مراجعه کنید.
پست های مرتبط 0 نظرات
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی